Jaime Busto skončil u GasGasu!

Firma GasGas vydala oficiální komuniké, že po vzájemné dohodě byla ukončena smlouva mezi továrnou a jejím jezdcem Jaime Bustem (na fotografii). Stalo se tak sotva 10 dnů před začátkem trialového mistrovství světa příští víkend v Itálii.

GasGas angažoval v prosinci 2017 dva nové tovární jezdce: Jeroni Fajardo (32) se po několika letech vrátil, Jaime Busto (20) byl nadějným mladíkem, který překvapivě přišel z továrního týmu Montesy. Je otázka, co ho k takovému kroku vedlo, tým Montesy patřící Hondě HRC mu poskytoval špičkový motocykl a zázemí velké firmy. Jeho týmovými kolegy byli světový multišampion Toni Bou a japonský veterán Takahisa Fujinami. Možná právě Fujinami (39) byl příčinou odchodu katalánského mladíka, který nechtěl být v týmu trojkou.

Busto absolvoval v týmu GasGas dvě sezony halového X-Trialu a jednu sezonu outdooru. Za tu dobu získal jedno vítězství v hale a jedno v terénu – vyhrál druhý den japonské GP. Jeho nečekaný odchod těsně před začátkem trialové sezony mistrovství světa vyvolává otázky, co je příčinou náhlé změny. Insideři naznačují, že za tím jsou peníze. Nikoli ovšem, že by někdo nabídl sumu, které by Busto neodolal, ale spíše peníze, které nebyly vyplaceny. V kuloárech se šušká, že GasGas Bustovi přestal letos platit… Jak to bylo doopravdy, to nikdo oficiálně neřekne, ale jiný důvod se hledá obtížně.

Zbývá otázka, na čem tedy Busto pojede letošní mistrovství světa. Návrat k Montese je vysoce nepravděpodobný, na druhou stranu perspektivní trialovou hvězdu potřebují všichni výrobci. Tedy skoro všichni. TRS Jordiho Tarrese má Adama Ragu, světovou trojku, Beta má Jamese Dabilla, loni sedmého, za Vertigo jezdí Jorge Casales, světová osmička, Sherco má loňskou devítku Miquela Gelaberta, Scorpa nejlepšího Francouze Benoita Bincaze, loni až ve druhé desítce MS.

Nejpravděpodobnější se jeví varianta Vertigo, s tímhle motocyklem vyhrál Dougie Lampkin třikrát po sobě Skotskou šestidenní v letech 2016-2018, motocykl má progresivní konstrukci s nízko uloženou nádrží paliva v těžišti stroje a špičkové komponenty. Vertigo by mohlo Bustovi vyhovovat a naopak Vertigo by mělo špičkového jezdce i v mistrovství světa. Pokud tedy má Vertigo peníze…Továrna Vertigo sídlí v Palau-solitá i Plegamans nad Barcelonou, asi 66 km od Girony, kde má své sídlo GasGas.

Informace o redaktorovi

Petr Hájek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist