Změny v řádech přinesou několik novinek

Změny v řádech pro závody WSBK a WSS přinesou několik opravdu podstatných novinek, dle mého názoru méně tvrdý trest pro hříšníky předjíždějící pod žlutou vlajkou, ale i zamezení bodování jezdcům, kteří zapříčiní přerušení závodu.

FIM každoročně po skončení motocyklové sezóny upravuje sportovní a technické řády jednotlivých šampionátů, nejinak tomu je i v letošním roce. Jako první byly zveřejněné minulý týden korekce v řádech pro superbikové a supersportové Mistrovství světa. Vedle několika informací, které prakticky divák na závodních okruzích ani nepostřehne, bylo upraveno několik bodů, jenž se od roku 2006 podstatně projeví do průběhu jednotlivých závodů.
Tak především bylo upravené pravidlo o absolvování zahřívacího kola před samotným závodem. Zde od příští sezóny platí, že jezdec, jenž do zahřívacího kola startuje z boxů, se nemůže zařadit na své místo na startovním roštu, které si vybojoval kvalifikací, ale po absolvování zahřívacího kola se musí zařadit na konec celého startovního pole.
Dále bylo pozměněné pravidlo o žluté vlajce. I nadále pochopitelně platí, že pokud je vyvěšená žlutá vlajka, musí jezdec až do místa, kde je signalizováno zeleným praporem, zpomalit a být připravený zastavit, v žádném případě nesmí předjíždět jiného jezdce. Pokud nedodrží toto pravidlo, bude potrestán. Zde se od příští sezóny upravuje trest za porušení tohoto pravidla. Při tréninku a kvalifikaci dále zůstává zrušení nejlepšího času. V závodě nejprve rozhodne ředitel závodu o kolik pozic se musí jezdec vrátit zpět, poté bude jeho rozhodnutí sděleno příslušnému týmu a následně tři kola ukazováno samotnému jezdci, jenž potřikrát uvidí při průjezdu cílovou čárou tabuli s počtem míst o kolik se musí vrátit v pořadí zpět. Pokud tak během tří kol neučiní, teprve pak bude potrestán průjezdem boxovou komunikací.
Poslední a zřejmě nejdůležitější, na co bych chtěl upozornit, je změna pravidla o restartu závodu, resp. změna části tohoto pravidla. Pokud ředitel závodu z nějakého důvodu rozhodne o přerušení závodu, musí jezdci okamžitě zpomalit a vrátit se do boxů. Doposud platilo i to, že mohl ředitel závodu poslat všechny jezdce ihned na start. Důležitá změna ovšem přichází dále v článku 1.26.1. – jezdci, kteří nevjedou na boxovou komunikaci na jejich motocyklech do 5 minut od vyvěšení červených vlajek, nebudou dále klasifikováni. Zde tedy FIM reaguje na několik případů letošní sezóny, kdy jezdec zapříčinil havárií přerušení závodu, přesto nakonec získal body. Lze tedy jednoduše o tomto pravidle říci, že když například nějaký jezdec havaruje a nedokáže následně do pěti minut svůj stroj opět nastartovat a přijet na něm do boxů, nebude v závodě klasifikován.

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist