Zimní přípravu WorldSBK odstartovaly testy v Aragonii

První testy v rámci přípravy na novou sezonu 2017 proběhly tento týden na okruhu MotorLand Aragon v termínu od 16. do 17.listopadu. Provázely je ale velmi chladné podmínky s teplotami, které začínali pod deseti stupni. Na španělském okruhu testovaly s novými jezdeckými sestavami čtyři týmy seriálu WorldSBK - Honda World Superbike Team, Aruba.it Racing – Ducati, Pata Yamaha Official WorldSBK Team a Kawasaki Racing Team. Další testy jsou na programu příští týden v Jerezu.

V kompletní sestavě beze změny nastoupil tým Kawasaki Racing Team (KRT) s jezdci Jonathan Rea a Tom Sykes. Tito závodníci mají za sebou úspěšnou sezonu a cílem pro tu nadcházející bude jeden druhého porazit. Úřadující mistr světa Rea to neměl první den snadné, když musel čelit technickým problémům jeho nové ZX-10RR. Stačil zajet dvaatřicet kol a spoustu času strávil v boxech. Druhý den testoval změny v případě podvozku plus motoru a jeho maximum na kolo představovalo 1'49,8 sekundy. Tom Sykes zvládl první den přes šedesát kol a s týmem pracovali na brzdách s čímž měl letos problémy. Druhý den pokračovali ve zkouškách motorových zlepšení, stabilitě na brzdách a den uzavřel časem 1'50,4 sekundy.

S novou jezdeckou sestavou přijel do španělské Aragonie tým Hondy. Američan Nicky Hayden (Honda World Superbike Team) zůstává druhým rokem, nově příchozím je Stefan Bradl (Honda World Superbike Team), který o víkendu absolvoval svůj poslední závod série MotoGP ve Valencii. První den Němec testoval s modelem 2016 a i když ho zastavily technické problémy, dokázal najet šedesát kol. Druhý den byl Bradl na dráze první, stačil zajet maximum 1'51,1 sekundy a rovněž zvládl simulaci závodu. Američan Hayden testoval nový podvozek, odpružení a elektroniku. Ve čtvrtek pak plánovali vše aplikovat na nový model Hondy 2017. Hayden dokázal zrychlit a zajet své nejlepší kolo na hodnotu 1'50,8 sekundy.

Také tovární Yamaha má změnu v jezdecké sestavě pro nadcházející ročník WorldSBK 2017. Zůstal Alex Lowes (Pata Yamaha Official WorldSBK Team), ale za Sylvaina Guintoliho příští rok pojede Michael van der Mark (Pata Yamaha Official WorldSBK Team), který si také poprvé vyzkoušel YZF-R1. Kvůli velké zimě nešlo dopoledne příliš testovat, ale Holanďan nakonec stačil najet sedmdesát kol. Druhý den zaznamenal maximum na 1'51,6 sekundy, ale měl to s pádem v poslední hodině testování. Naštěstí bez zranění. Brit Alex Lowes pracoval na věcech, kterému během sezony komplikovaly situaci, takže s týmem chtěli zjistit jak úspěšní byli v jejich řešení. Testoval nové zadní rameno, elektroniku a nastavení podvozku. Druhý den Brit pokračoval v dalších zkouškách a na konto si připsal nejlepší čas 1'51,3 sekundy.

Tým tovární Ducati v Aragonii testoval v sestavě Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) a Marco Melandri (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team), což je nová posila týmu. Velšan Davies měl neskutečný závěr sezony, když vyhrával jeden závod za druhým a jen velmi těsně minul celkové druhé místo v šampionátu. Na tuto bilanci chce Davies navázat hned od prvního závodu 2017 a v testech pracoval na srovnávacích zkouškách modelu Panigale R 2016/2017. Na pořadu dne byla také celková aerodynamika včetně jeho pozice na motorce, protože Velšan rozhodně nepatří k těm nejmenším jezdcům. Druhý den Davies nastavil maximum na 1'50,4 sekundy.

Ital Marco Melandri je zpátky v akci a seznamovací testy již s Ducati absolvoval před cestou do Aragonie. Italský závodník zaměřil pozornost na odpružení Öhlins a elektroniku, kterou potřebovali sladit s motorem, brzdami a rovněž co se týče omezení jízdy po zadním kole. Druhý den byla v plánu plná simulace závodu, ale tu zkomplikovala zima, která příliš neumožňovala nasazení tvrdé směsi. Melandri tak testy uzavřel s časem 1'50,8 sekundy.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist