WSBK Phillip Island – Bautista znovu vítězí a vede šampionát

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
stelvio (78) napsal 27.02.2019 v 09:45

Matess18:
no, rozhodně se nebudu pouštět do hodnocení a rozumování o gumách, motoru, otáčkách , o kterých ví jen hrstka zasvědcených a to tady určitě nikdo není. Do "odborných" diskuzí se raději nepouštím, když se v daném prostředí nepohybuji a nic o tom nevím.Jsem rád, že Ducati vyhrála a to je asi tak vše, co ti k tomu můžu odborného napsat

Marex (2560) napsal 25.02.2019 v 21:08

Virago: Dik za info. Omezovani otacek mi neuniklo. Netusil jsem ale, ze Ducati ma povoleny o tolik vyssi strop.

martin_ducati (1) napsal 25.02.2019 v 17:22+1

Bude -li dominovat ducati bude na špici i Chaz což zatím vidět neni.V4R se určitě povedla ,ale je to prvni závodni vikend a sezóna je dlouhá.Pokud vím tak Alvaro jezdil vloni v motogp urcite také velmi dobře např jednou 4.misto Australie a 5.misto Japonsko.Takže bych řekl , ze Alvarovi sedla motorka a okruh.Což si málokdo možná připouští.

kawafil (1092) napsal 25.02.2019 v 16:49+1

Možná to tu čte i dorna, protože 115 příspěvků po závodech sbk ještě nebylo, takže určité zatraktivneni jejich předpisy přinesly

Matess18 (93) napsal 25.02.2019 v 13:55+2

stelvio, člověk žasne nad někým, kdo tady za 9let hodí 12 příspěvků hodné motocyklového guru a dělá chytráka, jaké že se řeší věci na motocyklovém serveru pod článkem o závodech WSBK v diskuzi!! Pokud máš na něco jiny názor a nebo víš o něčem víc než jiní, klidně se s tím tady o to můžeš podělit, rád si přečtu tvůj "odborný názor" , protože o tom diskuze bývají

stelvio (78) napsal 25.02.2019 v 13:01

je to tady fakt prča, člověk žasne kolik je tady "odborníků" a , co se tady řeší

crxjet (258) napsal 25.02.2019 v 11:26

tipovačka je zrušená bo co?

cvrky (20) napsal 25.02.2019 v 11:07+1

Možná už se to tady rozebíralo,ale koukal někdo na časy z kvalifikace Moto GP z podzimu a časy WSBK teď ze superpole?Jako to je fičák,Rea by stál na 2 místě hned vedle Marečka a Alváro byl na Moto GP motorce dokonce pomalejší než na WSBK a to tam napodzim zaskakoval na Lorenzovo továrně.Ale je mi jasný,že i Moto GP letos porychlí

Nuvolari (2320) napsal 25.02.2019 v 11:04+1

Arutoro: no on Tazio závodil například tuším na BSA.
1100Virago: díky, tím pádem je to jasné. Víš, myslel jsem, že průmyslový patent má i nějaký časový strop...

Arutoro (117) napsal 25.02.2019 v 10:47

Nuvolari si zaslouží akorát tak zdupat, bo kdyby Dukna dělala motorky už před válkou, tak by jistě na nich sám velký Tazio Nuvolari závodil

Arutoro (117) napsal 25.02.2019 v 10:42+1

Ježíš, jsem to jelito. To poděkování je Viragovi.

Arutoro (117) napsal 25.02.2019 v 10:34

@Nuvolari: Vida, tahle informace mi unikla. Díky za rozšíření obzoru

1100Virago (3026) napsal 25.02.2019 v 10:30-1+2

Nuvolari 10:06: Podle Wiki si Ducati nechala desmo patentovat v polovině 50. let. A patenty platí tak dlouho, jak dlouho jejich držitel platí za jejich prodlužování.
Já na tu informaci ohledně patentu narazil před pár lety v nějakém rozhovoru - tuším, že to bylo v době, kdy Honda začínala s pneumatickými ventily a Yamaha měla ještě pružiny. Tehdy tak u Yamahy vysvětlovali, proč nemůžou použít desmo jako má Ducati a přejdou taky na pneumatické ovládání.

Arutoro (117) napsal 25.02.2019 v 10:26+1

@Nuvolari: Před válkou se bratři Ducatiové živili výrobou elektronků, desmodromický rozvod je vynálezem jistého Gustava Meese z roku 1896.

Arutoro (117) napsal 25.02.2019 v 10:20

@Kawafil: Říká se tomu homologační speciál, věc dříve běžná třeba v béčkové skupině rally. Nikdo Kawě nezakazuje udělat něco podobného. Ani nikomu jinému.
@Virago: Desmodromický rozvod není patentem Ducati. V době tohoto patentu ještě chybělo nějakých skoro 50 let do vzniku Ducati Meccanica...

Jirikh75 (934) napsal 25.02.2019 v 10:20

MXer - souhlas. Vzhledem k tomu, kde jsou další Ducny, tak bych to taky nesváděl jen na otáčky. Prostě Bautista umí. A jestli ty otáčky budou dělat takový rozdíl, tak to tak ostatní výrobci nenechají a protlačí si omezení pro Ducati. Thackwell - souhlasím s tebou. Jsem rád, že to není jen o Reovi. A na ostatních okruzích se uvidí. Všechno může být úplně jinak. Každopádně u závodů jsem se teď pobavil jako už dlouho ne.

kawafil (1092) napsal 25.02.2019 v 10:11+1

Už jen ten fakt že základní model V4 má obsah 1103cm3 ale ten netočí 16 000, takže R je speciální model stejně jako RC213 nebo H2R

Nuvolari (2320) napsal 25.02.2019 v 10:06

1100Virago: a je to stále ještě předmětem patentu? Používal to v 50. letech Mercedes ve vozech F1 a sportovních vozech, ale to asi platil licenční poplatky. Jak dlouho vlastně platí průmyslové patenty? Protože ten od Ducati je někdy z 10.-30. let 20. století.

1100Virago (3026) napsal 25.02.2019 v 09:42

Arutoro 22:49: Desmodromický rozvod je patent Ducati, ostatní značky ho použít nemůžou. Ne že by to neuměly. Leda by jim ho Ducati licencovala - jenže to neudělá, protože by šla sama proti sobě.
A pneumatické ventily jsou v sériovce nepoužitelné, protože systém má pro běžný provoz příliš krátkou životnost. Proto je jen v závodních speciálech.

Nuvolari (2320) napsal 25.02.2019 v 09:15

smiders666: a Max Biaggi jako nebyl top pilot z motogp???

Rado_ (555) napsal 25.02.2019 v 04:19

Sparhawk > "nařídila... nebo to omezí"... to si protiřečí. Řekl bych, že jen doporučila, hm?

smiders666 (242) napsal 25.02.2019 v 00:43

Tak nějak tady furt není řečeno, že Bautista je třeba nejlepší pilot v poli. Je první opravdu top pilot z motogp v SBK. 😉

Sparhawk (20) napsal 24.02.2019 v 23:43+1

Dorna loni nařídila že by se motorky neměly dostávat moc přes 15000 nebo to omezí. S tímto výrobci pracovali při vývoji a protože k tomu Kawa věděla že za vítězství bude omezena na 14250 otáček tak nedělala nový motor ale upravila ho jen na širší spektrum otáček při výkonu maximálním. Ducati měla za umístění točit maximálně 14500 a najednou až před sezónou Ducati si zajistila že kůli nové motorce jí to omezení zrušili a pak najednou zrušili i ty omezení maximálních otáček. Kawě omezení zůstalo. Když k tomu přičteš ještě to že ještě v létě Dorna říkala že v WSBK nikdy nepovolí křídla a elektroniku z Motogp a přitom už jasně musela vědět co Ducati staví tak si vyvoď závěry sám.

KARING (245) napsal 24.02.2019 v 23:41

Arutoro - Blbost! Bohatě stačil limit stejných otáček pro všechny a váhové minimum a bylo by to naprosto v pořádku! Dukna ovšem použila motor z MGP a roztočila to na 16 000 otáček a dobře věděla, že bude mít o desetinu větší výkon, než všichni ostatní, kterým loni rapidně blbové z Dorny snížili otáčky! A to vše za tichého souhlasu idiotů z Dorny! Je to podvod jako prase a patřilo by se, aby ostatní značky odstoupili z MS, ať si tedy Ducati závodí sama!

dark-demon (13) napsal 24.02.2019 v 23:41

Arutoro- ty voe, ctes to co pisu? Kdyz mas limit tak nebudes stavet motorku kterou nemuzes pouzit ne? Ze neumej postavit tocivejsi bajk? Bavime se o wsbk, kdyby neby minulej rok ani roky dalsi limit, ver tomu ze kazdej z nich by si ten motor dokazal udelat.
Normalne mi prijde jako bych to psal zbytecne. Pravidla maj nejakej smysl, stavim to co je dany kazdej rok, a najednou od toho upustime protoze ducati?
To ti fakt prijde normalni?
A takova blba r6 od nejakyho roku 2008 nebo kdy toci realnejch 16000. Proc by to neumel superbike o 11 let dyl

Arutoro (117) napsal 24.02.2019 v 22:49+1

@Dark-demon: Vidíš to, v tom bude ssi zakopaný pes. Já si myslím, že by se pravidla měla přizpůsobovat sériovým motorkám, ty si myslíš opak. Minulý rok byl limit nastaven tak jak byl, protože na trhu nebyla motorka, která by byla schopna točit přes 15000 rpm. Letos už je.
A že Kawa stavěla motorku podle pravidel a doplatila na to? To je pošetilé, tohle přece není série prototypů, každý postaví to, na co má. Kawa hlavně závodí už osmým rokem s jedním a tímž modelem. I když limit otáček nebyl, Kawa ani kdokoliv jiný nebyl schopen postavit tak točivou motorku. A ani nebude, to se vsadím, pokud se za
a) nenaučí použivat desmodromický rozvod nebo
b) nesníží náklady na pneumatické ventily do takové míry, aby se mohly používat v sériových motorkách.
30 let se nadávalo na dvouválce ve WSBK. Jenom Honda si za celou tu dobu troufla porazit Ducati vlastní zbraní. A teď, když je dvouválec nadobro vyštípán, přijde co? Zákaz desma, protože to nikdo jiný neumí nebo nechce umět?

dark-demon (13) napsal 24.02.2019 v 22:03

Arutoro- pravidla roku 18 by te zajima mela, otacky na letosni rok z nich vyhazeji kawa stavela motorku podle pravidel, ducati na to srala a najednou jsou pravidla jinak
Tohle proste nemuze bejt nahoda, ducati dlouho bez titulu je jako ferrari v f1. Nejak se jim musi pomoct.
A neni to tim ze mam kawu, alvara mam celkem rad a cekal se ze bude rychlej. Ale taky mam rad rovny pravidla pro vsechny. V tuhle chvili by ale bohate stacilo dat vahovej limit a limit max otacek, prptoze uz jsou to vsechno 4valce. A pak si kazdej hrajte jak umite.
Kawu posledni 2 roky brzdej aby tam ted pustili tohle. Smesny

dark-demon (13) napsal 24.02.2019 v 21:59

Marex- ano je to tak, maximalni limit otacek byl pro tenhle rok zrusenej, driv to bylo 15000ot. A nebo sem slepej a v pravidlech sem to nenasel, ale vzhledem k tomu ze sem procital technicke regule jak roku 18 tak letos, a minulej rok to tam bylo a ted ne. Tak to bylo zruseny. Protoze kdyby ne tak nemuze mit ducati otacky jaky ma. A proc to padlo zrovna letos? Zahadna otazka co?

Arutoro (117) napsal 24.02.2019 v 21:35

u Ducati beru zpět těch 5 %, počítal jsem to z hodnoty maximálního výkonu při 15 500 rpm s Akrapovičem. Omluva. Správně je 7 %.

Arutoro (117) napsal 24.02.2019 v 21:31

@Virago: Díky za ten dokument, mohl jsem si ušetřit čas s dohledáváním výkonnostních parametrů u té a té mašiny.

Předchozí
1 2 3 4
Následující



TOPlist