WSBK Laguna Seca – Superpole a první závod SBK vyhrál Rea, Bautista znovu s pádem
Text: Petr Czyž | Zdroj: worldsbk.com | Foto: Kawasaki Racing, Ducati Media | Zveřejněno: 13.7.2019 | Zobrazeno: 12 095x
Text: Petr Czyž | Zdroj: worldsbk.com | Foto: Kawasaki Racing, Ducati Media | Zveřejněno: 13.7.2019 | Zobrazeno: 12 095x
Honza-K : To já jsem neměl ze začátku Reu vůbec rád, připadal mi na Hondě jako hodně drsný jezdec a pak, když se dostal ke Kawasaki, tak zase pořád vyhrával a to se mi taky nelíbilo! To samé, když Bautista díky rychlé Ducati vyhrával první závody s ještě větší suverenitou než předtím Rea! Když Dorna pořád propaguje vyrovnanost v SBK, tak dost dobře nechápu, proč nenařídí všem motorkám SBK stejné jednotné otáčky, jako to mají MOTO3 , třeba 15 000 otáček pro všechny a ať si s tím továrny dělají co umí! Určitě by se to hodně vyrovnalo!
Já proti Reovi vůbec nic nemám, ale prostě mě nudí a štve, pokud vyhrává pořád jeden jezdec. A je mi úplně jedno, pokud to změní např.Bautista na Ducně, který má teď evidentně nějaký problém v hlavě, protože tolik pádů po sobě není úplně normální, nebo třeba někdo od Yamahy. Třeba VDM, tomu bych to moc přál, ale ten na to zatím nemá úplně vyrovnaný výkony...
Prostě, aby to bylo zajímavý, jako třeba Moto3, kde na vítězství má min.10 jezdců a 3 zatáčky před koncem není rozhodnuto.
Honza-K : To máš pravdu, však taky Reovi stáhli otáčky proti loňsku o tisíc na 14 600 a jistě uznáš, že je to o hodně, už proto, že Bautista nastoupil s Ducati, co točila 16 350 otáček a po 9 vítězných závodech v řadě, mu to stáhli na 16 100 otáček... Docela solidní "férovka" od Dorny že? 16 100 proti 14 600 otáček! Bautista měl titul na zlatém podnose a že to zbabral, za to si může jen on sám! Já mám Bautistu raději než Reu, ale vzhledem k tomu jakou má Bautista výhodu ve výkonnější motorce, tak mi nezbývalo než titul přát Reovi!
Neni to tak davno, co byla Kawa jednoznacne nejvykonejsi motorka v poli, ale toho si nikdo nevsimal, nikdo neplakal a vse bylo ok...? A byla to Reova zasluha, samozrejme...???
Dusde - Smiř se s tím, že Bautista jezdecky na Reu nemá a to je fakt, který se okecat nedá! Jak přijde zatáčkovitý okruh, kde se stírá výkon motorky tak je Bautistovi jeho daleko výkonnější Ducati málo platná! Sice mám raději Bautistu než Reu, ale už vzhledem k tomu, že má Rea daleko méně výkonnou motorku, musím mu proti Bautistovi fandit!
Bohužel "taťku Jonatána" těžko doma na IoM potkat při TT,
to spíš při MGP a dát s ním pivko třeba u Mitry ...
PinkPanther - Ještě, že Rea ten okruh na Manu nejezdí!
Kawa a Rea jede
Jestli Bautista ten titul na o tolik výkonnější a rychlejší Ducati nakonec nezíská, tak mě jako jezdec hodně zklame, protože jaké další výhody by ještě měl mít? Kolikátý by asi jezdil, pokud by měl o tolik měně výkonnou motorku jako mají v SBK ostatní jezdci? Šestý, sedmý? Jeho příznivci po jeho výhrách nešetřili obdivem z jeho jízdy. jak tu motorku perfektně vodí, ty krásné smyky v zatáčkách a čisté průjezdy atd. Teď zase říkají, že ta motorka není ještě zralá, na Bautistu je příliš velká, Ducati nemají data z okruhů kde Bautista ještě nejel, že nezná tratě atd. Přitom to okecávat nemá cenu, Rea je prostě lepší jezdec i na pomalejší a méně výkonné motorce! Je to fakt ať se to někomu líbí nebo ne!
Karing 18:08: Přesně tak, Jonathan je špičkový jezdec a už teď je legenda WSBK ( a bydlí na Manu )
Ze začátku při sérii Bautistových vítězství se tady psalo, že Bautista je špičkový jezdec MGP a že je jasné, že na něho jezdecky nikdo z SBK nemůže mít a to, že vyhrával na rychlých tratích jen díky rychlosti Ducati se zcela přehlíželo! Nikdo až na vyjímky nebral to, že Bautista na každé delší rovince ujel o 30 metrů a Rea díky o desetinu méně výkonné motorce s daleko menšími otáčkami s tím nemohl nic dělat! Pak přišly pomalejší, zatáčkovité okruhy a najednou byl Bautista poloviční a ve snaze Reovi stačit začal padat... Ono se jasně ukázalo, kdo je lepší jezdec a Bautista to určitě není! Asi by bylo dobré si přiznat, že úroveň lepších jezdců SBK není o nic nižší než je jezdecká úroveň jezdců MGP s vyjímkou Marqueze!
Než na nastavení to tipuju na hlavu Bautisty
Kawafil:zcela urcite dikes hned jsem si vygooglil videjo
Pecka
Nuvo myslel teď z Misana asi
VdM by to taky čeril škoda chvíli to potrvá než bude zas 100%
Nuvolari:hele matne si na to vzpominam neco mi to rika,ale chtelo by to poslat odkaz na foto
Odehralo se to tusim ze v kacirku v padu??
Bautista začíná Hagovatět, stává se z něj druhý dárce titulu. První byl právě Haga v roce 2009, kdy daroval titul nováčkovi na Yamaze.
Občas se to tak vyvíjí ta sezona, že někdo má obrovský náskok který prošustruje. Johny Rea dá titul i příští rok a pak asi skončí jako 6x násobný mistr světa. Můj odhad.
Z meho pohledu je to zase vyrovnane jen Alvaro s tim zbytecne moc prasknul neni tak uplne pravdou ze by Ducna nedavala nastaveni ono by to na Kawu stacilo nebyt tech padu Alvara,ten je na bednu ci max nejgur do top 5 byt,kdyz uz by se mu z nejakych duvodu optimalne nedarilo.
Problem je jen v jeho vypadcich a nebyt toho pak by rozhodovali drobne detaily napr.vhodnost typu daneho vyrobce na okruh schopnost optimalne nastavit atd atd.
blackblues:
zacatek sezony byl prekvapive trochu nudnej, vysledky AB a Ducati asi malokdo cekal a primych souboju s JR moc neprobehlo. Tezko rict, jestli se Kawa v druhy pulce sezony zlepsila, nebo Ducna nedava idealne nastaveni, tech rozdilovych faktoru muze byt spousta, ale pokud to zase dopadne jako v predchozich 4 sezonach, je to pro divaka proste spatne. Z meho pohledu je ted treba zajimavejsi WSS,kde adeptu na vítězství v zavode je vyrazne vic...
Honzis:no neda se uplne souhlasit tento rok je to trochu jinak.
1)dejme tomu prvni pulka sezony ,kdy o Alvarovi neni v tvem prispevku ani zminka vedl o kotel bodu a prisel o ne zejmena pady to je jasny fakt a byla by zde druha varianta zrejme jasne vedeni Alvara=opet nezajimavost.
2)Johnik svoji stabilitou ve vykonu a dojezdy zavodu resp.nedojezdy Alvara vede.
3)ac by to bodove davalo bez padu alvara odhadem moji mozkovny mezi obema fifty / fifty ,tak zatim nikdy to nebyla poradna rez mezi obema borci a vcelku jasne podani v obou pripadech ,kdyz uz Alvaro ci Johnik slavili votezstvi ci vetsi uspech (bohuzel pro nas,neni to ta zatim klasicka a idealni vrazda mezi obema pro divaka )
To Nuvolari:
prijemne??? Pro JR a jeho fans urcite, jenze prave tohle WSBK zabiji, titul nekolik zavodu pred koncem...?? Proc tam asi jezdi tak malo jezdcu a zajem sponzoru porad klesa???
Mimochodem, jestli Johnny zajede dnešní dva závody před Balvárem (což je pravděpodobné), může s ním už do konce sezóny prohrávat a stejně bude mít titul. Příjemné. Johnny je prostě Mr. SBK a SBK jsou Mr. J. Rea.
blackblues: to já bych chtěl Johnnyho fotku, jak válí judo s Ninjou. To byl jeden z nejneskutečnějších záběrů, jaké jsem kdy s motorkou vidě!
Milý pane Czyži, tak nevím. Připadáte mi jako překladatel článků. Vy zde zveřejňujetr články ve slovenštině. Hmmm. Neumíte česky? Jsem insider v motosportu ale s takovou sra.kou jsem se nikde, nikdy nesetkal. Nizozemec je pro vás Holanďan atd. Tady končím. A zde komentátoři jsou většinou opilci co vše vědí a znají. Sedí u televize a jsou mistry světa. Vše zde je negativní. Články i komentáře. Sorry. Většina bude ráda že zde zmizim. Vy Czyži by jste si měl nafackovat a jít pracovat do fabriky k pásu. Zdraví ANTI abajafan. Sorry
Příští rok už má mít kawa obdobný motor jako ducati a Rea teda nebude mít problémy na tratích s dlouhou rovinkou a nebude muset dohánět ztrátu 60b ,takže bude zase vše jinak
BSA:no asi vedel do ceho jde,kdo chce spravnym ducatistou byti a jezditi musi na prani se se strojem zvyknuty byti
No tam uz je to z principu makacka,ale jak by rekl moudry znalec:kazde moto ma sve pro a proti a musis popremyslet nez na to vlezes a kdyz uz ,tak pracovat s tim,co mas respektive jezdis
u Alvárem se neděje nic mimořádného, jednoduchou algebrou je jasné, že musí na titul pouze vyhrávat,
na vítězství se musí dřít na neznámých tratích s obrovskou krávou vyvinutou pro dvoumetrového kokota, ale s tím se počítalo, doufejme, že příští rok dostane
Alváro srovnatelnou motku s Jonathanovou
//www.motorcycledaily.com/2019/04/wsb-authorities-reduce-ducati-rpm-limit-due-to-success-of-bautista-honda-gets-increase/
Co toto Hanzi?
Nic vic se nikde moc nepise...a pravidla jsem necetl mam za to,ze muzou poladit tedy snizit otacky jen 1x za sezonu nikoliv vicekrat na zaklade probihajici sezony -vysledku.
Jinak ohledne srovnavani JR vs AB, tak trochu se zapomina na to, ze JR jezdi WSBK 11 rok, Kawu paty rok a zna ji naprosto dokonale. Stejne jako trate, chovani a vlastnosti pneu atd. Coz je na TOP urovni strasne dulezite.
AB jede na uplne novy motorce, polovinu trati nezna, vlastnosti pneu nachozeny nema a stejne JR prohani. Takze myslim, ze se jedna o piloty na stejny urovni, ale JR letos trpelive tezi z vyse uvedeneho. A pokud AB titul neudělá a zustane ve WSBK, pristi rok sazim rozhodne na nej...
Těžko říct, co se z AB deje, ale 4 pady a ztrata 49 b.jsou uz proste moc. Hlavne kdyz JR temer nechybuje. Obavam se, ze po optimistickém začátku se Ducati titul opet vzdaluje, coz je dostava pod tlak a klidu AB to moc neprida.
Jinak jestli JR zase udela titul, tak uz budu pekne nasranej, porad ta sama nuda.
Nevite nekdo, jestli probehlo u Ducati opet nejake snizeni a u ostatnich tymu zvyseni otacek?