WSBK Aragonie – Neuvěřitelné, Bautista vítězí posedmé v řadě
Text: Petr Czyž | Zdroj: worldsbk.com | Foto: Yamaha Racing, Kawasaki Racing, Ducati Media, Honda, MotorLand Aragón, ACCR Czech Talent Team - Willi Race | Zveřejněno: 6.4.2019 | Zobrazeno: 22 578x
Kapitoly článku
- MS Superbike - 3.volný trénink
- MS Supersport - 3.volný trénink
- MS Supersport 300 - 3.volný trénink (A)
- MS Supersport 300 - 3.volný trénink (B)
- MS Superbike - Superpole
- MS Supersport - Superpole
- MS Supersport 300 - Superpole (A)
- MS Supersport 300 - Superpole (B)
- MS Superbike - Závod (1)
- MS Supersport 300 - Závod “Poslední šance“
MS Superbike – Superpole
Po deseti minutách byl na provizorní pole position Álvaro Bautista (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team), jehož maximem na kolo byl čas 1'49,701 sekundy. Na druhé pozici ztrácel Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) jen 0,099 sekundy. Třetí Eugene Laverty (Team Goeleven) byl o 0,237 sekundy pomalejší, ale prozatím si držel první řadu. S třemi desetinami ztráty byl na čtvrté pozici Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team), pátý Alex Lowes (Pata Yamaha WorldSBK Team) a šestý Sandro Cortese (GRT Yamaha WorldSBK).
Sedm minut před koncem Superpole jel Jonathan Rea čas na pole position, ale zamířil do boxu a nechal si připravit motorku na závěrečnou zteč. Na první pozici tak stále figuroval Álvaro Bautista. Na druhé místo se časem 1'49,752 sekundy posunul Eugene Laverty, jemuž na pole position rázem chybělo jen jednapadesát tisícin. Ir hned v dalším kole zajel 1'49,722 sekundy a ztrátu na Bautistu snížil na rozdíl jednadvaceti tisícin. Tři minuty před koncem už na dráze bojovalo všech osmnáct jezdců o pozice na startu odpoledního klání. Své maximum nestačil ukázat Marco Melandri (GRT Yamaha WorldSBK), který havaroval ve druhé zatáčce v době, kdy mu patřila osmá pozice na startu.
Pole position na startu prvního závodu vyhrál Álvaro Bautista v novém rekordu 1'49,049 sekundy. Na druhé místo se kvalifikoval Sandro Cortese, třetí je Tom Sykes. Z první řady tak odstartují tři výrobci – Ducati, Yamaha a BMW. Nejrychlejším jezdcem Kawasaki je devátý Jordi Torres (Team Pedercini), Jonathan Rea má za sebou jednu z nejhorších kvalifikací, jelikož do závodu vyrazí desátý. Úřadující světový šampion je zároveň poslední v jedné sekundě na prvního Bautistu. Nutno dodat, že první závod bude nesmírně zajímavý.
10°C, dráha suchá, 14°C, vlhkost: 55%
1. | # | 19 | BAUTISTA Alvaro | Ducati Panigale V4 R | 1'49.049 | |
2. | # | 11 | CORTESE Sandro | Yamaha YZF R1 | 1'49.414 | +0.365 |
3. | # | 66 | SYKES Tom | BMW S1000 RR | 1'49.557 | +0.508 |
4. | # | 22 | LOWES Alex | Yamaha YZF R1 | 1'49.563 | +0.514 |
5. | # | 21 | RINALDI Michael Ruben | Ducati Panigale V4 R | 1'49.689 | +0.640 |
6. | # | 50 | LAVERTY Eugene | Ducati Panigale V4 R | 1'49.722 | +0.673 |
7. | # | 28 | REITERBERGER Markus | BMW S1000 RR | 1'49.779 | +0.730 |
8. | # | 7 | DAVIES Chaz | Ducati Panigale V4 R | 1'49.970 | +0.921 |
9. | # | 81 | TORRES Jordi | Kawasaki ZX-10RR | 1'49.984 | +0.935 |
10. | # | 1 | REA Jonathan | Kawasaki ZX-10RR | 1'50.013 | +0.964 |
11. | # | 60 | VAN DER MARK Michael | Yamaha YZF R1 | 1'50.264 | +1.215 |
12. | # | 91 | HASLAM Leon | Kawasaki ZX-10RR | 1'50.383 | +1.334 |
13. | # | 33 | MELANDRI Marco | Yamaha YZF R1 | 1'50.560 | +1.511 |
14. | # | 2 | CAMIER Leon | Honda CBR1000RR | 1'50.812 | +1.763 |
15. | # | 36 | MERCADO Leandro | Kawasaki ZX-10RR | 1'50.822 | +1.773 |
16. | # | 54 | RAZGATLIOGLU Toprak | Kawasaki ZX-10RR | 1'50.985 | +1.936 |
17. | # | 23 | KIYONARI Ryuichi | Honda CBR1000RR | 1'52.716 | +3.667 |
18. | # | 52 | DELBIANCO Alessandro | Honda CBR1000RR | 1'52.769 | +3.720 |
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
- MS Superbike - 3.volný trénink
- MS Supersport - 3.volný trénink
- MS Supersport 300 - 3.volný trénink (A)
- MS Supersport 300 - 3.volný trénink (B)
- MS Superbike - Superpole
- MS Supersport - Superpole
- MS Supersport 300 - Superpole (A)
- MS Supersport 300 - Superpole (B)
- MS Superbike - Závod (1)
- MS Supersport 300 - Závod “Poslední šance“
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.