WSBK Aragonie – Neuvěřitelné, Bautista vítězí posedmé v řadě
Text: Petr Czyž | Zdroj: worldsbk.com | Foto: Yamaha Racing, Kawasaki Racing, Ducati Media, Honda, MotorLand Aragón, ACCR Czech Talent Team - Willi Race | Zveřejněno: 6.4.2019 | Zobrazeno: 22 572x
Blackforce- ano, nasel si krasnou tabulku kde je uplne luxusne videt. Jak jsou ty otacky u ducati uplnej ulet Nikdo jinej od limitu nemel vic jak 15000, ani to neslo. Kawe to jelo tak omezeni, proc teda sakra najednou rusej max limit otacek? Proc v sezone kde prisla ducati s timhle? Moc otazek na ktery neni nikde odpoved
Ps: obycejna r6 od roku snad 06 nebo kdy tocila realne pres 16000!!! Uplne s klidem
Karing= pomalé motorky jsou podvod a firmy co je vyrábí jsou podvodníci
Ducati je jen podvod a nic jiného!
A tady jsem našel parádní článek o V4R aby bylo jasno.
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/news-and-views/features/bikes/technical-focus-ducati-panigale-v4-r-how-does-it-make-218bhp-and-rev-to-16500rpm
Tady jsem našel přehlednou porovnávací tabulku.
https://www.reddit.com/r/wsbk/comments/av7biq/rev_limits_comparison_table/
kawafil- Takže +3% se berou od max. otáček, né od otáček kde je max. výkon? Takže u V4R série je max. rpm 16500rpm a ve WSBK má tedy 16995rpm.
dark-demon- Kolik točila Kawa než než jí omezili otáčky?
Myslím, že ty jejich otáčky před omezením budou velmi blízko limitu co je DOHC rozvod schopný ustát , pak by nastala destrukce motoru.
Blackforce... Desmo mají všechny modely ok, ale já mluvím vyloženě o motogp biku desmosedici, kterou v roce 2007 dali do prodeje na značkách
Blackforce- jenze ty pravidla maj navaznost na predeslou sezonu. A tam byl limit otacek a zadny +3% bylo jasne dany kolik je max a to bylo 15000 a vic ani picu. Kawa driv tocila taky vic a dokazala by to v klidu i ted. A najednou, kde se vzala tu se vzala ducati. Ktera samozrejme nepostavila motorku za jednu zimu a nahle je max limit otacek zrusen a upraven podle toho co presne jim se hodi.
To proste bije do oci az to hezky neni
Blackforce... To jsou otáčky při max výkonu, motor točí trochu víc ale výkon jde už dolů, je to dobrý mezi zatackama kdy člověk nemusí řadit nahoru a dolů
Jak to tak vidim tak jeden nejmenovaný přispěvatel půjde do blokace . Zaspamovat toto fórum výplody jeho nemocné duše to je moc i na mne. Kvalita komentářů nebyla moc valná ale toto je opravdu moc.
Karing= krásný závod Alvaro předvedl a ti pomalí podvodníci na pomalých podvodních motorkách taky
kawafil- Ducati používá Desmo u všech modelů ať u vzducháče, vodníka dvouválce nebo u čtyřválce, žádný jiný rozvod už nějakou dobu nepužívají. Desmo už mají od padesátých let. S Desmem už jezdili v SBK s Ducati 888 v roce 91 kdy získali titul.
Neznám pravidla úplně, ale +3% rpm k otáčkám ze sériové výroby.
Tzn.
Kawasaki ZX10R série 149,3 kW / 203 hp / 13.500 rpm +3% = 13905rpm
Ducati V4R série 162 kW / 221 hp / 15.250 rpm + 3% = 15707rpm
Kolik teď točí Kawasaki?
No ale otáčky byly jasně dány za umístění v šampionátu. Ducati ale zašlo za Dornou že má nový model a ta jí předepsané otáčky za umístění zrušila. Co ale mění nový model na tom že skončili druzí - nic. Díky tomu může točit až o 1500 víc než měla jasně dáno. A Kawě omezení zůstalo a i díky tomu že věděla že má omezený otáčky a na kolik tak nestavěla nový model. Takže by měla Dorna omezila Duknu na to co měla mít podle předpisů když vidí jak jasně dominuje. To že ještě v létě tvrdila Dorna že křidýlka nikdy ve WSBK nepovolí i když věděla co Dukna staví je další věc
Kawafil - ale o jen vysvětluje, že nejde o podvod... Co se týče atraktivnosti... Od druhého místa super. Ale Alvaro to holt srazí a taky to, že jich jede pár...
kawafil > není důležitá cesta, ale cíl
Blackforce... To je sice pravda, ale zapomínás na to, že desmo motor z motogp prodávala ducati už v R. 07 se světly, jen to prevrtali z 800 na 990,problém nastal s pravidlem u otáček motoru ze série +3% a to s klasickým rozvodem dát do série nelze, leda na úkor životnosti, kawasaki točila o 1100 víc než teď a to se nelíbilo dorne, protože byli skoro rychlí jako GP a mluvili o větší atraktivitě, to se povedlo ale jen v boji o druhé místo a už teď po pár závodech je vidět jak se i ostatní s ducati szivaji, v polovině sezóny se může stát že na bedně budou jen červení a to mi zas moc atraktivní nepřijde
zzzmrzlinar - Oliver dostal - "Drop 5 position" za prekroceni limitu trati, kdyz ho na vnejsku vyvezli, prepustil pet pozic a znovu tech pet ve stejnem kole predjel, vedenim zavodu to jaksi nebylo zaznamenano a dali mu je po druhe... takze tak
Nějak jsem se uklepl a napsal jsem to pod ohlasy.
Karing- Do minulého roku jezdila Ducati s dvouválci. Jelikož jak známo nemůže dvouvál otáčkami konkurovat čtyřválcům, které s každým novým modelem vyprodukovaným pro širokou veřejnost byly točivější musela Ducati zvyšovat objem motoru. Zkrátka, tak jak rostly otáčky u čtyřválců, u dvouválců povolili v pravidlech nárůst objemu. Zcela logické.
A teď k jádru věci. Jak nesmyslně rostly otáčky a ruku v ruce s novými pravidli se Ducati rozhodla, že motor Desmosedici který používaji v MotoGP, na který jsou právem pyšní, použijí ve World SBK. Pro jeho kompaktnost, výkon, kde není žádná vyvažovací hřídel protože se klika točí proti směru jízdy atd. Zkrátka proč tento technologický, a teď se to nebojím říci, klenot nedát do sériové motorky. Verze Panigale V4, V4S mají objem 1103 ccm. S takovým objemem by ale nemohla továrna ze čtvrti Borgo Panigale v Boloni do WSBK nastoupit, proto inženýři vyvinuli verzi R (V4R) s objemem 998ccm. Verze s menším objemem má samozřejmě menší krouťák ale zase dokáže točit vyšší otáčky a proto dosáhnout většího výkonu, tak jak to doposud dělali japonci a poté i BMW a Aprilia.
A teď to nejpodstatnější a to DUCATI a desmodromický rozvod, který používá pouze Ducati.
Velká japonská čtyřka s BMW a Aprilí používájí DOHC, konvenční rozvod, kde ventilová pružina už nestíhá při vysokých otáčkách zavírat ventily a proto nemohou z principu točit takové otáčky jako motor s Desmem u Ducati, kde se jak otevření tak i uzavření ventilů děje zapomocí vaček. V MotoGP po roce 2007, kdy vyhrál Stoner s Ducati museli japonci nasadit pneumaticky ovládané ventily, aby jejich motory točily vyšší otáčky a měli konkurenceschopnější motor.
Proto jak píšeš podvod a Ducati je pouze výrok kvůli tvé neinformovanosti. Ducati pouze přetavila mnoho let investic a vývoje technologií, aby nás fanoušky mohla obdarovat pohledem a sluchem, ty šťastnější z nás jsou majitelé V4, V4S, V4R. Pravidla ve wsbk vytvářejí lidé, které motosportu rozumí více jak my a jedno z pravidel pro továrny je, doufám že se teď nepletu . Chceš jezdit ve WSBK? Vyrob a prodej minimálně 500ks motorek, objem do 1000ccm s cenou do 40tis. Euro a to Ducati zvládla bravurně. K tomu povolala Alvára, který jezdil s Desmosedici a Panigale mu sedla jak prdel na hrnec. Howgh
AKRO > proč se na to hledíš, když Ti to tak hýbe žlučí? Máš tak prázdný život? Já na to prostě nekoukám a ŽIJU!!
Karing je takovej Rossi v ramci diskuze
Jinak taky jsem si rikal ,ze si do nadpisu rejpnu ,ale jsem v praci ,tak jsem to nedal.
Je to opravdu neuveritelne
Nekterym,kterym to doslo po 1.zavode sezony to moc neuveritelne neprichazi.
Nadpis článku pana Czyže - Neuvěřitelné, Bautista vítězí po sedmé v řadě! Jak to asi může dopadnout, když vynikajícího jezdce a navíc šedesátikilového chcípáka, posadí na motorku podvodníků z Ducati,. která má díky otáčkám a praštěné Dorně o desetinu vyšší výkon než mají povolený ostatní značky a mnohem vyšší rychlost?
Zzzmrzlinar - Jak jsi to o těch našich třech třístovkařích napsal? CZECH ANTITALENT TEAM?
TDM851 -zírám a žasnu! Ty se mnou v něčem souhlasíš? Jsi skoro první, který připouští, že ta Bautistova Ducati jede fakt "!nějak" moc rychle! Ono to asi přece jen nebude jen a jen Bautistovým uměním a navíc se i dva další jezdci Ducati na tom 4Válci pomalu naučili jezdit!
Snad tady někdo i připustí, že nám Dorna vlastně připravila díky Bautistově Ducati mnohem trapnější podívanou, než za dob, kdy vyhrával Rea! Prostě du desetinu otáček a výkonu a i vyšší rychlost po rovině, navíc nejde vyrovnat žádným jezdeckým uměním!
co se stalo Königovi? Takhle je z toho Czech Antitalent Team :-/
Neuveritelny co ten Autista jezdi, zas vterinu na kolo. Ale stejne je to rukama, nez motorkou kdyz se clovek podiva, kde jsou teamovi partaci s Duc, Kawou, BMW apod
1100VIRAGO - Pochybuji, že jim Dorna sníží otáčky i o těch mizerných 250, co jak správně píšeš je jako plivanec do moře a vlastně o ničem!
Myslím, že jsem byl dnes kritický až přes hranu, ale i když nejsem příznivec pro mě nesmyslné třídy 300 SSP, tedy asi nějaký smysl by tato třída měla, pokud by to jelo aspoň stejně rychle jako MOTO3 a ne o deset vteřin na kolo pomaleji, tak dost nechápu, proč jedou naši vrcholoví dva závodníci a jedna závodnice zcela podporovaní naší federaci a Smržem, takovou mizérii, že se ani nedostanou do závodu? Nebylo by lepší trochu potrénovat a jezdit nižší závody, než se ztrapnit při MS?
petridas 21:17: Jestli se nepletu, tak ne po Assenu, ale teď po Aragonu. Jenže o 250 otáček, což je jako plivanec do moře.
JollyJoker - ale tehdy měla Ducati objem plus 20 procent. Kecy o přiměřených restriktorech sání byly zase jen politika
Myslim ze jsem nekde cetl ze po Assenu se otacky u dominujich stroju snizi.
Jolly joker... Hlavně ne v Japonsku přece