WSBK - 12. Imola: Lepší to být nemůže

Tedy alespoň z pohledu milovníků detektivek.

WSB 2. závod
Druhý závod - uff to byl závod! 
Start se nejlépe vydařil dvojici na Ducati Xerox, Fabriziovi a Hagovi, třetí byl Max Biaggi, pak Byrne a Ben Spies. Kuba odstartoval osmý.
Průběh téhle rozjížďky byl chvílemi docela napínavý.
Během prvních třech kol přilétl odzadu Marco Simoncelli a zařadil se na šesté místo za Spiese. To se nelíbilo Reovi, Marca předjel, ale o chvíli později byl dlouhý na brzdy a jako meteorit vyletěl z trati když to musel střihnout rovně. Výlet pře kačírek ale ustál a zařadila se opět za Marca.
Ve čtvrtém kole předjeli Fabrizia jak Haga tak na chvíli i Biaggi a Simoncelli si vyšlápl na Spiese.
Trojice vpředu, #41, 84, 3 si vyjela náskok okolo tří vteřin na další trojici, # 58, 67, 19. Také za ní byla asi třívteřinová díra. Jakub jezdil okolo 9. – 10. místa.
Haga si postupně získával odstup, jenže Fabrizio si ho nenechal ujet a postupně mu začal z náskoku ukrajovat. V polovině závodu se za Hagu pověsil a ve 12. kole ho i předjel. 
Tohle kolo bylo zásadní i pro pořadí na dalších místech. S chutí a dravě jedoucí Marco zaútočil, parťák neparťák, i na Biaggiho a vnitřkem se před něj dostal. Nastartoval tím domino – Max musel motorku narovnat a švihnout to přes šikanu rovně, na výjezdu ale zkřížil cestu Spiesovi, a ten, aby nedošlo ke kontaktu vyjel až mimo trať. Hodně tím ztratil a navíc se před něj dostal i Byrne. 
Během posledních kol se už pořadí víceméně ustálilo, jenom Rea si ještě podal Byrna. 



Bohové tady vyslyšeli přání Fabrizia a kromě prvního pole position mu nadělili i vítězství. Druhý Haga zlikvidoval Spiese v celkovém vedení a po dnešku má náskok 3 body. 
Třetí Marco vletěl do superbiků jako vichr z hor, možná po něm zůstala malinko paseka, ale kdo by mu to měl za zlé. Bednu si určitě zasloužil. 
Kuba dojel devátý a stejnou pozici má i v celkovém hodnocení.
Paráda, nakonec to vypadá , že se všechno chystá k hodně peprnému závěru.
Zbývá nám Magny Cours a Portimao, to je ještě 100 bodů pro vítěze. Uvidíme kdo jich stihne pobrat nejvíc.

1 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 38'23.143 (162,023 kph)
2 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 3.592
3 58 Simoncelli M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 6.510

4 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 7.445
5 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 14.678
6 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 16.396
7 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 17.110
8 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 22.502
9 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 25.268
10 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 30.203
11 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R 32.589
12 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 36.243
13 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 36.368
14 31 Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9 38.809
15 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 42.435
16 15 Baiocco M. (ITA) Ducati 1098R 49.349
17 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 1'01.823
18 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1'06.854 

RET 14 Lagrive M. (FRA) Honda CBR1000RR
RET 94 Checa D. (ESP) Yamaha YZF R1
RET 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9
RET 10 Nieto F. (ESP) Ducati 1098R
RET 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR
RET 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR
RET 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R
NP 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX 10R




WSB 1. závod
Z prvního závodu se záhy stal únik velké čtyřky a bylo jasné že vše důležité se odehraje právě mezi nimi. Ale popořádku.
Start přes noc nejlépe netrénoval Max Biaggi, za ním vypálil Michel Fabrizio, Johny Rea, Haga, Spie, Corser, Shakey Byrne a za ním Kuba Smrž
Nehledě na dění na čele, pro Kubu byl důležitý právě kontakt s Byrnem, se kterým měl stejně bodů v celkovém hodnocení.
Ještě v prvním kole šel Haga přes Reu a o kolo později i přes Fabrizia. V tomtéž kole snahou nadopovaný Rea předvedl jeden ze svých náletlů do zatáčky, bohužel pro něj ( a naštěstí jen pro něj) proletetěl jednou ze zatáček rovně a skončil v bariérách za kačírkem. Motorku ale zvedl a vydal se na stíhací jízdu z posledního, 26. místa. Jakub v tu chvíli byl okolo devátého místa. 
Pořadí tak bylo # 3, 41, 84, 19 ...
Dopředu postupoval i veliký tahák tohoto víkendu,, Marco Simoncelli na Aprilii. V pátém kole pojel Corsera a zabral si šesté místo. 
V sedmém kole havaroval Checa a v devátém, z pátého! místa i Marco. 
V sedmnáctém kole šel definitivně do vedení Nori Haga. Dokonce to vyopadalo na double pro Ducati, jenže Fabrizio si druhou příčku užíval jen v předposledním kole a na lišáka Maxe prostě v téhle rundě neměl. 
Ben Spies, nikým neohrožován a nikoho neohrožující dokroužil na místě čtvrtém a tajenku se jménem letošního šampióna ještě víc zašmodrchal. 
Samuraj Haga nepodlehl tlakům a po zásluze si připsal 25 bodů a na Bena jich ztrácí už jen 6. Co si přát víc, než takhle pěkně otevřený závěr šampionátu. Kuba dojel osmý a díky pádu Byrnea je celkově devátý. 
Frajer Jonathan Rea ukázal duši bojovníka a předvedl jízdu z jiné planety. Do šestého kola najížděl poslední, dvacátý pátý a cílem proletěl sedmý!!! Ten chlapík mě baví.


WSB 1. závod
1 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 38'32.199 (161,388 kph)
2 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 2.074
3 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 2.190

4 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 5.438
5 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 14.470
6 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 14.685
7 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 26.822
8 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 32.694
9 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 33.817
10 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 34.801
11 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 35.286
12 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 36.442
13 31 Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9 38.698
14 15 Baiocco M. (ITA) Ducati 1098R 42.147
15 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 46.510
16 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 46.628
17 94 Checa D. (ESP) Yamaha YZF R1 1'16.121
18 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R 1'16.398 

RET 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR
RET 58 Simoncelli M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory
RET 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R
RET 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR
RET 10 Nieto F. (ESP) Ducati 1098R
RET 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX 10R
RET 124 Conforti L. (ITA) Ducati 1098R
RET 14 Lagrive M. (FRA) Honda CBR1000RR
RET 57 Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R



WSS
Supersporty poznamenaly dva zásadní momenty. Prvním byla „exploze“ motoru Joana Lascorze a následné přerušení závodu po desátém kole. Závod do té doby odvodil Kenan Sofuoglu, v posledním kole první části ho už ale předjel Cal Cruchlow. Ten se postaral o druhý zásadní moment, když po restartu v sedmém kole vyletěl z trati. V cekovém hodnocení stále vede, ale teď už jen o dva body. 
To se nám to pěkně motá! 
Pád v první části měl bohužel i Massimo Roccoli a tak alespoň o tři bodíky pro Intermoto se postaral Olivier Four.

1 54 Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 35'51.342 (156,936 kph)
2 50 Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 5.372
3 99 Foret F. (FRA) Yamaha YZF R6 6.450

4 23 Davies C. (GBR) Triumph Daytona 675 15.847
5 24 McCoy G. (AUS) Triumph Daytona 675 15.944
6 1 Pitt A. (AUS) Honda CBR600RR 16.001
7 21 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 27.097
8 13 West A. (AUS) Honda CBR600RR 27.835
9 117 Praia M. (POR) Honda CBR600RR 32.846
10 9 Dell'Omo D. (ITA) Honda CBR600RR 33.315
11 51 Pirro M. (ITA) Yamaha YZF R6 33.576
12 33 Migliorati C. (ITA) Kawasaki ZX-6R 44.958
13 199 Four O. (FRA) Honda CBR600RR 59.645
14 77 Veneman B. (NED) Honda CBR600RR 1'06.270
15 40 Gentile F. (ITA) Honda CBR600RR 1'14.735
16 28 Vos A. (NED) Honda CBR600RR 1'18.933
17 34 Russo E. (ITA) Yamaha YZF R6 1'25.012
RET 35 Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R6
RET 26 Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R
RET 5 Pradita T. (INA) Yamaha YZF R6
RET 47 Pedersoli L. (ITA) Triumph Daytona 675
RET 55 Roccoli M. (ITA) Honda CBR600RR
RET 22 Muresan R. (ROU) Triumph Daytona 675
RET 16 Lowes S. (GBR) Honda CBR600RR
RET 25 Laverty M. (GBR) Honda CBR600RR
RET 8 Aitchison M. (AUS) Honda CBR600RR
NP 30 Günther J. (GER) Honda CBR600RR



SST 600
1 47 La Marra E. (ITA) Honda CBR600RR 19'36.935 (150,982 kph)
2 4 Rea G. (GBR) Honda CBR600RR 0.286
3 5 Bussolotti M. (ITA) Yamaha YZF R6 0.715

4 9 Petrucci D. (ITA) Yamaha YZF R6 0.988
5 11 Guarnoni J. (FRA) Yamaha YZF R6 9.605
6 55 Lonbois V. (BEL) Yamaha YZF R6 11.034
7 133 Gregorini G. (ITA) Yamaha YZF R6 11.203
8 40 Tamburini R. (ITA) Yamaha YZF R6 11.237
9 28 Lamborghini F. (ITA) Yamaha YZF R6 14.591
10 21 Marino F. (FRA) Honda CBR600RR 18.348
11 72 Karlsen F. (NOR) Yamaha YZF R6 18.429
12 19 Morelli N. (ITA) Honda CBR600RR 21.243
13 89 Kerschbaumer S. (AUT) Yamaha YZF R6 21.612
14 7 Guittet B. (FRA) Honda CBR600RR 21.656
15 36 Chmielewski A. (POL) Yamaha YZF R6 27.195
16 12 Cecchini R. (ITA) Honda CBR600RR 36.727
17 39 Pagaud R. (FRA) Honda CBR600RR 42.584
18 23 Von Gunten C. (SUI) Suzuki GSX-R600 43.366
19 17 Nervo L. (CRO) Yamaha YZF R6 44.833
20 35 Morrentino N. (ITA) Yamaha YZF R6 52.194
21 99 Salac M. (CZE) Yamaha YZF R6 54.181
22 22 Vargas R. (ITA) Honda CBR600RR 55.772
23 31 Ferroni M. (ITA) Kawasaki ZX-6R 55.841
24 26 Vrajitoru M. (ROU) Yamaha YZF R6 56.652
25 81 Látr D. (CZE) Honda CBR600RR 1'21.354
26 30 Vrajitoru B. (ROU) Yamaha YZF R6 1'44.058
RET 25 Farinelli R. (ITA) Yamaha YZF R6



SST 1000
Ve štocích bojoval Ondra Ježek bez bázně a hany. Do prvního kola najížděl dvacátý ale během 12 kol se dokázal protlačit až na body za osmé!!!  místo. Celkově je tak stále sedmý.

1 19 Simeon X. (BEL) Ducati 1098R 22'40.939 (156,682 kph)
2 71 Corti C. (ITA) Suzuki GSX-R 1000 K9 1.689
3 119 Magnoni M. (ITA) Yamaha YZF R1 4.947
4 29 Beretta D. (ITA) Ducati 1098R 13.727
5 53 Lammert D. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 16.487
6 73 Saltarelli S. (ITA) Suzuki GSX-R 1000 K9 17.403
7 41 Baroni L. (ITA) Yamaha YZF R1 17.661
8 69 Jezek O. (CZE) Honda CBR1000RR 26.448
9 112 Fores J. (ESP) Kawasaki ZX 10R 29.235
10 65 Baz L. (FRA) Yamaha YZF R1 32.603
11 22 Lowes A. (GBR) MV Agusta F4 312 R 35.135
12 7 Mähr R. (AUT) Suzuki GSX-R 1000 K9 35.330
13 84 Massei F. (ITA) Yamaha YZF R1 36.006
14 30 Savary M. (SUI) Honda CBR1000RR 36.058
15 39 Millet J. (FRA) Yamaha YZF R1 41.732
16 20 Barrier S. (FRA) Yamaha YZF R1 44.709
17 16 Schouten R. (NED) Yamaha YZF R1 46.327
18 91 Johansson H. (SWE) Yamaha YZF R1 57.468
19 57 Sletten K. (NOR) Yamaha YZF R1 57.485
20 11 Tutusaus P. (ESP) KTM RC8 R 1'01.112
21 12 Vivarelli N. (ITA) KTM RC8 R 1'08.846
22 64 Andric D. (BRA) Yamaha YZF R1 1'09.030
23 14 Biaggi F. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 1'09.149
24 56 Svitok T. (SVK) MV Agusta F4 312 R 1'16.607
25 191 Krajci T. (SVK) Honda CBR1000RR 1'16.899

26 36 Thiriet P. (BRA) Honda CBR1000RR 1'22.818 

RET 8 Antonelli A. (ITA) Yamaha YZF R1
RET 63 Bjork P. (SWE) Honda CBR1000RR
RET 111 Ortega I. (ESP) Kawasaki ZX 10R
RET 51 Barragan S. (ESP) Honda CBR1000RR
RET 86 Napoleone L. (FRA) Yamaha YZF R1

Informace o redaktorovi

Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist