VD Mark příjemně překvapil, Guintoli zatím není ve formě

První závodní víkend nové sestavy Pata Hondy nepřinesl výsledky, které by způsobily extra nadšení, ale vzhledem k okolnostem to zřejmě představovalo maximum, jakého mohli dosáhnout. Sylvain Guintoli do úvodního víkendu nastupoval s minimem natestovaných kilometrů a zraněný po nehodě, jejíž příčinou byla porucha řízení trakce jeho Hondy. Michael van der Mark jel svůj premiérový závod mezi superbiky a počínal si podobně suverénně, jak jsme u něj byli zvyklí v supersportech. Po dvojici australských závodů je Francouz Guintoli průběžně pátý, Holanďan VD Mark je průběžně desátý.

První závod na Phillip Islandu Sylvain Guintoli dokončil sedmý. V tom druhém si polepšil a cílem projel pátý. Díky tomu teď na vedení průběžného hodnocení ztrácí pětadvacet bodů a už v Thajsku může být vše jinak.
„Udělal jsem, co jsem mohl a oba závody jsme odjeli s různým nastavením, i když výsledky byly téměř identické,“ uvedl k závodu v Austrálii Sylvain Guintoli. „Přinejmenším teď máme nějaká důležitá data s nimiž můžeme pracovat. Potom, co jsem zmeškal větší část zimních testů, bral jsem tento závodní víkend jako další test, protože zatím ještě nejsem úplně sžitý s motorkou.“

„Abych řekl pravdu, nikdy jsem se po dvou závodech necítil tak vyčerpaný. Myslím, že zranění z Jerezu muselo nějak přispět ke zvýšení dehydratace, protože jsem se v průběhu obou závodů cítil jako bych byl nemocný. Budu se teď snažit dostat do kondice. Nicméně jedním z hlavních hledisek víkendu byla pro mě přítomnost Troye Baylisse na dráze. Odešel ze závodění v době, kdy já přišel do SBK, a teď jsme měli pár neuvěřitelných kol ve druhém závodu!“
Superbiková premiéra Michaelu van der Markovi vyšla tak napůl. První závod zvládl parádně a na konto si připsal body za páté místo. Ve druhém klání dokonce nějakou dobu vedl, počínal si skvěle a už to vypadalo, že bude jezdcem, který si to ve finále rozdá o pozice na stupních vítězů, ale problém s pneumatikami mu sebral vítr z plachet a nakonec tři kola před cílem havaroval.

„Páteční dopoledne pro nás bylo jako zlý sen, protože jsme ve srovnání s testem hodně změnili motorku. Od druhého tréninku jsme už začali postupně zrychlovat a když už včerejší (sobotní) teploty opravdu dosáhly maxima, byli jsme stále rychlí a dokázali šetřit pneumatiky. Před závodem jsem měl dobrý pocit, ale měli jsme tak trošku smůlu, že nebylo až takové horko jako v sobotu.“
„Do prvního závodu se mi podařilo dobře odstartovat a v prvních pár kolech jsem byl dostatečně agresivní, ale s jezdci vpředu se mi nepodařilo zůstat. Také jsem měl velký pokles výkonu pneumatik, takže jsem svoji pozornost musel zaměřit na jezdce za sebou a snažit se šetřit pneumatiky, abych dojel pátý.“
„Před druhým závodem jsme udělali pár změn na elektronice, ale stále jsem věřil, že bude tepleji. Start byl parádní, jel jsem agresivně a tentokrát se dokázal udržet jezdců vpředu. Po několika kolech jsem dokonce závod vedl a cítil se bezvadně než došlo k dalšímu velkému poklesu výkonu pneumatik. Snažil jsem se kluků před sebou udržet, ale jel jsem na doraz a spadl. Můj tým odvedl maximum a být pátý v mém vůbec prvním závodu superbiků bylo neuvěřitelné. Vést závodní pole ve druhém klání pak bylo splněným snem!“
.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist