V Jerezu bude testovat také Kawasaki
Text: Petr Czyž | Foto: Kawasaki Racing Team | Zveřejněno: 29.3.2014 | Zobrazeno: 1 451x
Jezdci tovární stáje Kawasaki Racing míří na jih Španělska, kde budou na okruhu v Jerez de la Frontera testovat od pondělí 31.března do středy 2.dubna. Na dráze budou oba jezdci továrních specifikací Kawasaki Tom Sykes a Loris Baz plus jezdec Kawasaki Evo David Salom.
Mistr světa Tom Sykes je po úvodních dvou závodech sezony šestý v průběžném hodnocení, takže má s týmem pár věcí, na kterých budou muset zapracovat, aby dokázal v každém dalším závodu bez problémů bojovat o pozice na stupních vítězů.
„Jedeme znovu do Jerezu, což je okruh, kde jsme již nasbírali spoustu dat, takže je dobré se tam vrátit a zjistit, jak daleko jsme pokročili,“ uvedl Tom Sykes. „Měli jsme teď hodně času, abychom mohli přemýšlet o prvním závodu na Phillip Islandu, kde jsme měli jistá omezení, ale našli pak nějaká dobrá zlepšení v druhém závodu. Jen bych si přál, aby byl tehdy druhý závod o něco delší, třebaže jsme získali umístění na stupních vítězů.“
„V Jerezu nemáme moc aktualizací pro náš motocykl Ninja ZX-10R, ale něco takového v tomto stádiu sezony ani nehledáme. Mám pocit, že z naši strany můžeme zlepšit jednu z oblastí motocyklu, jenž mi umožní jezdit rychleji a víc konzistentně. Kvůli tomu už se nemůžu dočkat až tam budeme.“
„Máme dvě věci, které potřebujeme vyzkoušet, ale opravdu to není nic obrovského. Chceme jen zjisti jak fungují. S třemi dny strávenými na dráze máte šanci si sednout a zapracovat na různých aspektech, protože dva dny někdy utečou až příliš rychle. Pokud bude každý den dobré počasí, můžeme toho zvládnout hodně,“ dodal závěrem Tom Sykes.
Francou Loris Baz v Austrálii velmi dobře zabodoval a je nyní druhým jezdcem průběžného hodnocení šampionátu. „Ze začátku budeme mít motorku stejnou jak v Austrálii, abych rychle získal potřebnou důvěru. Cílem testu v Jerezu pak bude získat takovou motorku, s níž můžeme bez problému nastoupit do dalších závodů. Letos nebudeme mít během roku tolik možností k testování, jak tomu bylo v minulosti. První test bude až po závodu v Imole, takže je hodně důležité, abychom teď získali co nejlepší cit s motorkou.“
„To, co jsme měli na Phillip Islandu bylo dobré, takže teď nemusíme zkoušet všechno zlepšit,“ pokračoval Loris Baz a závěrem dodal: „Základní nastavení funguje dobře, ale potřebujeme zlepšit rychlost. Také budu muset zapracovat na kvalifikační pneumatice, protože nemůžete startovat z třetí řady, pokud chcete mít nějakou jistotu v úvodní části závodu. Musíte pak v prvních kolech hodně riskovat. Potřebujeme tedy zlepšit kvalifikační časy, ale to bude víc ve mě než v motorce.“
Jediným jezdcem tovární stáje Kawasaki v kategorii EVO je Španěl David Salom, který před cestou na jih Evropy poznamenal: „V Austrálii jsme zaznamenali dobrý vstup do sezony, ale je to nová kategorie, takže musíme intenzivně pracovat, protože nikdo z našich soupeřů nespí. V Jerezu potřebujeme vyzkoušet aktualizace elektroniky. Budeme tam tři dny, které také využijeme k seřízení odpružení nebo nastavení převodů. Budou to prostě tři velmi intenzivní ale zároveň užitečné dny práce.“
„Jedeme znovu do Jerezu, což je okruh, kde jsme již nasbírali spoustu dat, takže je dobré se tam vrátit a zjistit, jak daleko jsme pokročili,“ uvedl Tom Sykes. „Měli jsme teď hodně času, abychom mohli přemýšlet o prvním závodu na Phillip Islandu, kde jsme měli jistá omezení, ale našli pak nějaká dobrá zlepšení v druhém závodu. Jen bych si přál, aby byl tehdy druhý závod o něco delší, třebaže jsme získali umístění na stupních vítězů.“
„V Jerezu nemáme moc aktualizací pro náš motocykl Ninja ZX-10R, ale něco takového v tomto stádiu sezony ani nehledáme. Mám pocit, že z naši strany můžeme zlepšit jednu z oblastí motocyklu, jenž mi umožní jezdit rychleji a víc konzistentně. Kvůli tomu už se nemůžu dočkat až tam budeme.“
„Máme dvě věci, které potřebujeme vyzkoušet, ale opravdu to není nic obrovského. Chceme jen zjisti jak fungují. S třemi dny strávenými na dráze máte šanci si sednout a zapracovat na různých aspektech, protože dva dny někdy utečou až příliš rychle. Pokud bude každý den dobré počasí, můžeme toho zvládnout hodně,“ dodal závěrem Tom Sykes.
Francou Loris Baz v Austrálii velmi dobře zabodoval a je nyní druhým jezdcem průběžného hodnocení šampionátu. „Ze začátku budeme mít motorku stejnou jak v Austrálii, abych rychle získal potřebnou důvěru. Cílem testu v Jerezu pak bude získat takovou motorku, s níž můžeme bez problému nastoupit do dalších závodů. Letos nebudeme mít během roku tolik možností k testování, jak tomu bylo v minulosti. První test bude až po závodu v Imole, takže je hodně důležité, abychom teď získali co nejlepší cit s motorkou.“
„To, co jsme měli na Phillip Islandu bylo dobré, takže teď nemusíme zkoušet všechno zlepšit,“ pokračoval Loris Baz a závěrem dodal: „Základní nastavení funguje dobře, ale potřebujeme zlepšit rychlost. Také budu muset zapracovat na kvalifikační pneumatice, protože nemůžete startovat z třetí řady, pokud chcete mít nějakou jistotu v úvodní části závodu. Musíte pak v prvních kolech hodně riskovat. Potřebujeme tedy zlepšit kvalifikační časy, ale to bude víc ve mě než v motorce.“
Jediným jezdcem tovární stáje Kawasaki v kategorii EVO je Španěl David Salom, který před cestou na jih Evropy poznamenal: „V Austrálii jsme zaznamenali dobrý vstup do sezony, ale je to nová kategorie, takže musíme intenzivně pracovat, protože nikdo z našich soupeřů nespí. V Jerezu potřebujeme vyzkoušet aktualizace elektroniky. Budeme tam tři dny, které také využijeme k seřízení odpružení nebo nastavení převodů. Budou to prostě tři velmi intenzivní ale zároveň užitečné dny práce.“
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?