Týmy WSBK testovaly na okruhu v Misanu

Jezdci týmů jako IodaRacing, Aruba.it Racing, Honda WorldSBK a Pata Yamaha testovali na dráze okruhu Marca Simoncelliho v Misanu, kde za necelý měsíc uspořádají osmé kolo mistrovství světa superbikových motocyklů. Počasí jim možnost testovat celý den ale neumožnilo, protože odpoledne začalo silně pršet a jezdci už ve většině případů na dráhu nevyjeli.

Američan Nicky Hayden (Honda World Superbike Team) a Michael van der Mark (Honda World Superbike Team) testovali na pobřeží Jadranu jeden den a každý zvládl necelých šedesát kol. Zkoušeli nové komponenty stávajícího podvozku Honda CBR1000RR Fireblade SP, které mají zlepšit především přilnavost japonských motocyklů. Dále pracovali na převodových poměrech a změnách nastavení podvozku, aby nalezli správné nastavení pro nadcházející podnik v Misanu.

Američan k testu poznamenal: „Je to náš první test od začátku sezony a velmi užitečný. Misano je náš další závod v kalendáři a to znamená, že jsme nějaký čas věnovali přípravě pro tento víkend. Také jsme měli šanci vyzkoušet nový materiál, což obyčejně nemůžeme, protože ve WSBK je s jednou motorkou těžké dělat nějaké změny. Bohužel odpoledne už pršelo, a třebaže jsme pár výjezdů na vodě dali, veškeré práce se tím zastavily.“

„S testem jsem spokojený,“
uvedl Michael VD Mark. „Byla tu spousta věcí, které nejsme schopni vyzkoušet v průběhu závodního víkendu, protože na to prostě není čas. Výsledky jsou dobré a myslím si, že jsme znovu nalezli správný směr. Špatné je to, že odpoledne začalo pršet, protože jsme měli ještě další materiál k vyzkoušení. S ohledem na blížící se závod v Misanu se už nemůžu dočkat až uvidím výsledky dnešní práce.“

Tým Aruba.it Racing-Ducati SBK Team s Chazem Daviesem a Davide Giuglianim v Misanu strávil celkem dva dny. Jezdci provedli srovnávací testy a zaměřili se také na výkon na již opotřebovaných pneumatikách, aby zapracovali na lepší koncovce. Velšan Chaz Davies nastavil 105kol s maximem na 1’35,485 sekundy: „Po tolika závodech se už zdá dlouho, co jsme naposledy testovali. Určitě bylo dobré mít pár dnů k vyzkoušení nápadů, na které není jinak čas. Je škoda, že nám čas na dráze omezil déšť, ale nalezli jsme pár zajímavých řešení pro základní nastavení, které by nám mělo umožnit další krok vpřed, což je nejdůležitější.“

Ital Davide Giugliano má na kontě 108 kol s nejlepším časem 1'35,510 sekundy. „Měli jsme možnost vyzkoušet pár věcí zejména co se týče elektroniky, což se nakonec ukázalo jako dobré řešení. Pokaždé je dobré udělat hloubkové testy v rámci nastavení, protože během závodních víkendů je pozornost zaměřena na rychlost. Věřím, že se nám podařilo učinit krok správným směrem.“

„Také jsem s pozitivní odezvou vyzkoušel palcem ovládanou zadní brzdu, i když je jasné, že je třeba se tomu víc přizpůsobit. V posledních závodech jsme byli ke konci rychlejší, takže na tom jsem rovněž pracovali a cílem je zajet víkend bez sebemenšího poklesu výkonu. Bohužel déšť zastavil naši práci, ale poslední dva dny byly před víkendem v Misanu určitě důležité,“
dodal Giugliano.

Jezdci týmu IodaRacing, Alex De Angelis a Lorenzo Savadori, rovněž nebyli s deštěm spokojení, ale podařilo se jim v Misanu nastavit přes osmdesát kol než začalo pršet. Test hodnotil pozitivně De Angelis, který řekl: „Zejména dopoledne to bylo dobré. Pak začalo pršet a to už jsme nestihli udělat vše, co jsme měli v plánu. Každopádně nám tento test umožní být rychlejší hned od pátku a rovněž máme jasnější představu co vše ještě musíme udělat.“

„Test ovlivnil déšť, ale dost jsme toho stihli už dopoledne,“ prozradil Lorenzo Savadori. „Musíme ještě najet nějaké kilometry, abychom dohnali co jsme v úvodu roku zmeškali, protože jsme vůbec neabsolvovali předsezonní testy. Teď máme aspoň nějaká data, které využijeme během závodního víkendu v Misanu.“

Na pobřeží Jadranu testovala také tovární Pata Yamaha Official WorldSBK Team. S motocyklem byl na dráze Alex Lowes, který víkend v Doningtonu nedokončil kvůli problémům s operovaným ramenem, nicméně o něco méně náročnější okruh v Misanu zvládl a během dne najel přes šedesát kol. Britský jezdec testoval elektroniku především s ohledem na řízení trakce a také Öhlins představil nové nastavení přední vidlice.

„Stále jsem ještě frustrován tím, že jsme tu měli spoustu věcí k vyzkoušení, ale ještě nejsem natolik v pořádku, abychom to všechno udělali,“ uvedl Alex Lowes. „Nicméně práci, kterou jsme tu odvedli byla dobrá a jsem optimistou, co se týče závodu v Misanu. Chtěl bych také vyjádřit velké poděkování týmu za jejich usilovnou práci, aby zajistili test v tak nabitém programu.“

Zraněného Sylvaina Guintoliho nahradil během testu Ital Niccoló Canepa. Ten měl na starosti vývojovou specifikaci pohonné jednotky. „Testovali jsme spoustu věcí v rámci dalšího vývoje motorky a získali dobrou zpětnou vazbu,“ řekl Canepa. „Obvykle není snadné přejít ze stockové motorky na superbike, ale YZF-R1 se řídí snadno a cítil jsem se s ní dobře od prvního kola.“

„Škoda, že odpoledne začalo pršet, ale bylo to dobré pro tým, protože jsme tak mohli natestovat mokré podmínky. Doufám, že nová zlepšení umožní, aby byl za pár týdnů v Misanu rychlý jak Lowes, tak Guintoli.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist