Třetí podnik MS Superbiků – Aragonie

Superbikové mistrovství světa přijíždí po dvou úvodních podnicích v Austrálii a Thajsku letos poprvé na evropskou půdu, konkrétně do španělské Aragonie. Okruh MotorLand Aragón je pro většinu týmů známým místem, protože tam společně s jezdci absolvovali předsezonní testování. První evropský podnik světového šampionátu je zároveň místem zahájením dalších dvou soutěží, které jsou součástí WSBK - světového poháru Superstock 1000 a evropského šampionátu Superstock 600.

Kapitoly článku

Španělé vybudovali moderní závodní areál MotorLand Aragón nedaleko města Alcañiz a od roku 2011 je pevnou součástí kalendáře superbikového šampionátu. Pro letošní ročník seriálu WSBK je dráha MotorLandu v konfiguraci Grand Prix. Dráha měří celkem 5077 metrů, šířka je 15 metrů a nejdelší rovinka měří 968 metrů. V jednom kole jezdci projedou 17 zatáčkami – 10 levými a 7 pravými.
Těsně před třetím závodním víkendem sezony došlo na změnu v harmonogramu pátečního programu WSBK. Počet tréninků zůstává stejný, ale změnilo se pořadí jednotlivých kategorií a časy. Původně zahajovali víkendy úvodním volným tréninkem jezdci STK600, nově to bude STK1000. Konkrétní podoba je součástí tohoto preview v sekci časový harmonogram víkendu v Aragonii.

!!! V letošním roce můžete tipovat na výsledky jednotlivých závodů třídy Superbike a bojovat tak o hezké ceny a pohár pro vítěze kategorie WSBK 2015 !!! - ZDE


MS Superbike – Preview

Skvělý vstup do sezony prožívá Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team), bývalý jezdec Pata Hondy a současný lídr průběžného hodnocení superbikového seriálu. S téměř stoprocentní úspěšností prošel úvodními dvěma podniky sezony, když vyhrál tři ze čtyř závodů a jednou skončil druhý. Takový nástup zřejmě nečekal ani on sám a vůbec ne u tovární stáje Kawasaki. Pokud v takto nastaveném tempu bude Rea pokračovat dál, může reálně uvažovat o šanci vyhrát letošní šampionát. Samozřejmě v této chvíli je v tomto směru zatím předčasné vyvozovat nějaké závěry, ale pokud nebude chybovat a ostatní výrazně nezlepší úroveň výkonu, není důvod proč by o titul nemohl bojovat. V Aragonii už všichni pojedou s jednotnou elektronikou, takže uvidíme.

Pokud Jonathan Rea prožívá skvělý vstup do sezony, pak je na tom Leon Haslam (Aprilia Racing Team – Red Devils) velmi podobně. Parádní tři druhá místa a jedno vítězství z Austrálie teď britskému jezdci Aprilie stačí k tomu, aby byl v průběžného hodnocení druhý s jen deseti body ztráty na vedoucí pozici. Toto je rozhodně velká motivace a vymazat tento bodový náskok Haslam zkusí v Aragonii, kde byl loni osmý a devátý. Reova bilance je sice lepší, protože ten byl pátý a třetí, ale to při současném rozložení sil nemusí nic znamenat.
Jednička týmu Kawasaki Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) chtěl po loňské těsně prohrané bitvě o titul znovu bojovat o vítězství v šampionátu, ale s čím asi nepočítal je současná forma jeho nového týmového kolegy. Mistr světa z roku 2013 zatím ve čtyřech odjetých závodech jen jednou bodoval umístěním na stupních vítězů a jeho současná ztráta na vedoucí pozici průběžného hodnocení představuje pětačtyřicet bodů. To je celkem dost, ale zatím není nic ztraceno. Přesto je závod v Aragonii pro Sykese klíčovým, protože pokud nástup Jonathana Rea s Leonem Haslamem nezachytí teď, jen těžko bude v průběhu sezony umazávat z ještě většího bodového manka.

Něco podobného si v duchu říká Sylavin Guintoli (Pata Honda World Superbike), úřadující mistr světa třídy Superbike. Francouz jede letos nově v týmu Hondy a zatím to není úplně to pravé ořechové. Zatím ani jedno umístění na stupních vítězů, přesto devět bodů ztráty na rivala Toma Sykese a celkem 54 bodů ztrácí na vedení v šampionátu. Francouz měl nějaká zdravotní omezení po pádu v předsezonní přípravě, ale to bude muset rychle překousnout, protože ostatní nastavili vysoké tempo a pokud uvažuje o obhajobě titulu, bude muset výrazně zabrat.
První pětici nejlepších jezdců po úvodních dvou podnicích sezony uzavírá nováček v soutěži Jordi Torres (Aprilia Racing Team – Red Devils). Španěl je velkým překvapením úvodní části sezony, což je pro něho obrovskou motivací v takto nastavené cestě pokračovat dál. Nebýt nuly z Austrálie, byl by tento vždy usměvavý závodník klidně třetí za týmovým kolegou Haslamem. Na kontě má tři čtvrtá místa a velkou šanci si v Aragonii zajet pro umístění na stupních vítězů. Španělský okruh Torres velmi dobře zná právě v konfiguraci Grand Prix, kterou letos jezdci superbiků pojedou poprvé.

Nejlépe umístěným jezdcem Ducati je průběžně šestý Chaz Davies (Aruba.it Racing – Ducati Superbike Team). Britskému jezdci se v dosavadní části nedařilo jak by si přál. V Austrálii vybojoval dvoje třetí místa, ale slibný úvod zazdil jen šesti body z Thajska. Dráhu MotorLandu Aragónu Davies zná a v roce 2013 tam s BMW vyhrál oba superbikové závody. Za zraněného Davide Giugliana nastoupí v Aragonii španělský závodník Xavi Fores (Aruba.it Racing – Ducati Superbike Team), jenž je úřadujícím šampionem mezinárodního mistrovství Německa IDM Superbike. Fores v sedle tovární Ducati střídá Australana Troye Baylisse, který Giugliana nahradil v Austrálii a Thajsku. V obou závodech získla celkem patnáct bodů.

Výrazněji zabodovat potřebuje a chce Alex Lowes (Voltcom Crescent Suzuki), jenž si většinou výborně vede v přípravě, ale v samotných závodech už to tak ideální není. Na kontě má 32 bodů, což mu stačí na průběžnou sedmou pozici s tím, že od třetího Sykese jej dělí osmnáct bodů, což zase není tolik. Problém víkendu v Aragonii může být pro Lowese ale v tom, že tým Suzuki teď přechází na jednotnou elektroniku Magneti Marelli a není jisté, že vše půjde jako po másle. Výrobci měli možnost ještě úvodní dvě kola sezony absolvovat s elektronikou z roku 2014, což měl být bezpečnostní prvek, kterým se stabilizoval přechod na jednotnou elektroniku při minimu možností k testování.

První desítku průběžného hodnocení uzavírá Matteo Baiocco s Nicolasem Terolem (oba – Althea Racing) a desátý je Leandro Mercado (Barni Racing Team). Poslední dva jmenovaní jsou nováčky v seriálu a jejich dosavadní výkony jsou velmi dobré, protože za sebou zatím nechali mnohem zkušenější soupeře. Rozdíly jsou ale minimální, takže třeba patnáctý Randy De Puniet (Voltcom Crescent Suzuki) ztrácí na první desítku jen devět bodů. Argentinec Mercado zase na první pětku osmnáct bodů. Je jasné, že výsledky třetího kola pořadím v této části tabulky důkladně promíchají.
Těsně před závodem v Aragonii tým BMW Motorrad Italia SBK ukončil spolupráci s Francouzem Sylvainem Barrierem, jemuž v průběžném hodnocení patřila šestnáctá pozice a do sedla BMW R1000RR povolali Itala Ayrtona Badoviniho. Badovini byl součástí dnes již zřejmě neúspěšného projektu s účastí Dominikánské republiky v podobě týmu JR a po předchozí sezoně s Bimotou, která zase nezískala homologaci, to pro Itala vypadalo na další ztracený rok. Nyní má šanci předvést co umí v sedle nového stroje, ale ne až tak s neznámým týmem, protože v roce 2010 vyhrál s BMW světový pohár v Superstock 1000.

MS Superbike – průběžné hodnocení:

1. - J. REA - KAWASAKI - 95 bodů
2. - L. HASLAM - APRILIA - 85
3. - T. SYKES - KAWASAKI - 50
4. - S. GUINTOLI - HONDA - 41
5. - J. TORRES - APRILIA - 39
6. - C. DAVIES - DUCATI - 38
7. - A. LOWES - SUZUKI - 32
8. - M. BAIOCCO - DUCATI - 30
9. - N. TEROL - DUCATI - 26
10. - L. MERCADO - DUCATI - 21
11. - M. VD MARK - HONDA - 20
12. - D. SALOM - KAWASAKI - 15
13. - T. BAYLISS - DUCATI - 15
14. - L. CAMIER - MV AGUSTA - 14
15. - R. DE PUNIET - SUZUKI - 12
16. - S. BARRIER - BMW - 10
17. - R. RAMOS - KAWASAKI - 9
18. - S. BARRAGÁN - KAWASAKI - 3
19. - L. PEGRAM - EBR - 2
20. - J. METCHER - KAWASAKI - 2
21. - C. PONSSON - KAWASAKI - 1
.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist