Team HRC představil plány pro letošní ročník WorldSBK

Tovární tým Hondy v superbikovém šampionátu MOTUL FIM Superbike World Championship nastupuje ve stejném složení jako loni, to znamená s jezdci Iker Lecuona a Xavi Vierge. Manažerem týmu je Leon Camier a toto složení v posledním roce zaznamenalo výsledky, na které fanoušci Hondy dlouho čekali. Očekávání od letošní sezony jsou tudíž větší a míří vysoko.

Barvy Hondy CBR1000RR-R FIREBLADE zůstávají pro sezonu 2023 více méně stejné. Na kapotážích můžeme vidět změnu v podobě nového oficiálního sponzora PT Astra Honda Motor, ale pro všechny je nyní důležité to, co je ukryto pod kapotáží a jak s tím oba jezdci společně se svými týmy naloží.

„Loni jsme se hodně naučili a dosáhli jsme několika dobrých výsledků, jako například pole position v Barceloně nebo pódia v Assenu, což jsme opravdu nečekali, protože to byl teprve druhý závod,” uvedl Iker Lecuona. „Rozhodně to byl celkově velmi pozitivní rok, který mi umožnil osvojit si spoustu věcí, jak třeba v závodech a na různých tratích zvládat určité situace, a také pneumatik Pirelli, které byly zpočátku velmi těžké na pochopení. Vše, co jsem se v roce 2022 naučil, hodlám letos co nejlépe využít.”

„Během zimy tým a všichni v továrně Honda pracovali opravdu tvrdě, aby nám dodali lepší technický komplet. Před prvním závodem nás ještě čekají dva dny testování v Austrálii, takže máme čas prověřit nový materiál a najít nejlepší nastavení, abychom ho co nejlépe využili. Začínáme dvěma podniky, na kterých jsem loni nemohl startovat, ale obě tratě se mi líbí, cítím se na nich dobře a jsem připraven dát do toho všechno.”

Španěl Xavi Vierge v rámci představení týmu poznamenal: „Ve WorldSBK jedu druhým rokem, takže budeme těžit z toho, že už nemusíme začínat od nuly. Hodně tratí už známe a rozumíme tomu, jak fungují pneumatiky a elektronika, zatímco loni to pro mě bylo všechno velkou výzvou. Rok 2022 nebyl snadný, ale dosáhli jsme několika dobrých výsledků a ukázali náš potenciál. V Japonsku tvrdě pracovali a tak nás přes zimu čekala spousta práce a komponentů k testování.”

„Jsem opravdu spokojený s tím jak to všechno probíhalo. Teď už jen musíme určit naše základní nastavení pro sezonu. Testování je skvělé, ale nedá se srovnat se závoděním. Naštěstí letos začínáme brzy a není proto lepšího místa než Austrálie a Indonésie. Obě tratě miluji, zejména Phillip Island. Poprvé se tam vydávám v únoru, což je letní období, takže se těším, až se tam dostanu a vše to začne.”

Manažer stáje Team HRC, Brit Leon Camier, řekl: „Sezona World Superbike 2022 byla pro naše dva mladé nováčky dobrým základem. V průběhu sezony jsme mohli vidět, čeho jsou oba schopni a byli jsme ohromeni tím, jak rychle se dokázali přizpůsobit novým okruhům a různým situacím. Nyní, když jsme se toho hodně naučili, se můžeme zaměřit na výkony v závodech hned od prvního klání roku.”

„Zapracovali jsme na řadě oblastí a v mnoha aspektech se zlepšili. Nyní začíná rok 2023 a my jsme připraveni. Cílem je celkové zlepšení a to jak s motorkou na straně týmu, tak pracovat na tom, abychom udělali další krok v obecnější rovině. Naše maximální rychlost byla s modelem Fireblade vždy velmi dobrá, ale musíme nadále pracovat na zlepšení v každé z oblastí. Když přinesete novou specifikaci daného komponentu, abyste se zlepšili v jedné oblasti, někdy zjistíte, že vás to vrací zpět v jiné oblasti. Na tom Honda v Japonsku usilovně pracuje a jsme přesvědčeni, že letos uděláme další krok správným směrem.”

„Očekávat, že se posuneme z místa, kde jsme byli loni, k cíli získat titul, bude velmi obtížné, ale v podstatě je to náš cíl, na kterém budeme pracovat, dokud ho nedosáhneme,”
dodal Camier závěrem.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist