Šestý podnik MS Superbike – Barcelona
Text: Petr Czyž | Zdroj: worldsbk.com | Foto: Kawasaki Racing, Ducati Media, BMW Motorrad WorldSBK, Yamaha Racing, Oliver König | Zveřejněno: 16.9.2020 | Zobrazeno: 4 302x
Premiérou v kalendáři superbikového šampionátu je víkendová Acerbis Catalunya Round. Týmy WorldSBK zamíří do Montmeló, předměstí Barcelony, kde je od roku 1991 závodní okruh Circuit de Barcelona-Catalunya. Týmy MotoGP jezdí do katalánské metropole závodit každým rokem, pro týmy superbikového šampionátu je Barcelona prozatím velkou neznámou. Každopádně víkend bude stejně jako ty předchozí s dvěma závody FIM WSSP a WSSP300 plus dva závody a jeden sprint v případě FIM WSBK. Na startu budou také zástupci z České republiky v podobě týmů ACCR Czech Talent Team - Willi Race, Smrz Racing - Willi Race (oba WSSP300), WRP Wepol Racing (WSSP) a MIE Racing Honda (WSBK). Z jezdců je to Oliver König (WSSP300), Matyáš Červenka (WSSP300) a David Kubáň (WSSP300).
Kapitoly článku
Circuit de Barcelona-Catalunya (SPA)
Výstavba závodního areálu Circuit de Barcelona-Catalunya na předměstí katalánské metropole započala v roce 1989 díky dohodě katalánské samosprávy, samosprávy města Montmeló a katalánského autoklubu. V roce 1991 byly stavební práce dokončeny a ještě v tom samém roce přivítali v Montmeló španělskou Grand Prix v závodech formule 1. MS silničních motocyklů tam poprvé absolvovalo evropskou Grand Prix a od roku 1995 je okruh nedaleko Barcelony domovem katalánské Grand Prix. WorldSBK tam letos jede poprvé v historii superbikové série.
Po nehodě Luse Saloma z druhého tréninku Moto2 na Velkou cenu Katalánska 2016, došlo na změnu uspořádání dráhy okruhu Catalunya. Předchozí varianta tratě měla pět levých a osm pravých zatáček s délkou okruhu 4727 metrů. Nové uspořádání pro 2017 bylo s devíti pravými, sedmi levými zatáčkami a celková délka dráhy se zkrátila na 4652 metrů. V roce 2018 bylo znovu vše jinak, celková délka okruhu na 4627 metrů s celkem osmi pravými a šesti levými zatáčkami. Povrch dráhy měl také komplet nový asfalt.
MS Superbike (WorldSBK) – Preview
Ve vedení průběžného hodnocení je po odjetých pěti kolech sezony Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team), jemuž se do této chvíle povedlo nasbírat 243 bodů. Úřadující mistr světa je na nejlepší cestě titul obhájit a na své konto si připsat již šestý triumf v řadě.
Druhý Scott Redding (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) jede premiérovou sezonu jezdce superbikového šampionátu a vede si výborně. Nějakou dobu byl jezdcem, který vedl průběžné hodnocení, ale stačilo pár zaváhání a je tu ztráta v podobě 36 bodů.
Průběžně třetí je Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha WorldSBK Team), jehož výkon je rozhodně dobrý, protože letos poprvé závodí s třemi ladičkami, ale Turek chce mnohem výš a pravidelně bojovat o vítězství. Letos vyhrál zatím jen v Austrálii a pokud chce zdramatizovat koncovku letošního ročníku, bude muset bojovat o plný počet v každém z chystaných klání. Prozatím je jeho ztráta na vedení na 96 bodech.
Šest bodů na třetího Turka ztrácí Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team), čtvrtý jezdec v pořadí série WorldSBK. Velšan se snaží, ale nejde mu to tak, jak by si představoval on nebo vedení Ducati. Ztráta 102 bodů na vedení a 66 bodů na týmového kolegu Reddinga je přeci jenom dost na tak zkušeného závodníka.
Top5 uzavírá Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Team), jehož snaha vyhrát s Yamahou titul nevyšla a proto chce zkusit štěstí u BMW. Holanďan získat titul mistra světa v supersportech a jeho cílem číslo jedna je jednou slavit titul také v královské SBK. Zatím má k tomu hodně daleko, jelikož na vedení v soutěži mu chybí 110 bodů.
Nejlepší víkend kariéry jezdce WorldSBK prožil v Aragonii Michael Rinaldi (Team GOELEVEN). Italovi v sedle Ducati vyšel druhý víkend na MotorLandu, kde nasbíral celkem 52 bodů a v průběžném hodnocení se posunul na šestou příčku. Rinaldi ztrácí na pátého VD Marka jen dva body a v souboji o status nejvýše postaveného jezdce netovární stáje má nad devátým Lorisem Bazem (Ten Kate Racing-Yamaha) výhodu 55 bodů.
Ital Marco Melandri (Barni Racing Team) po závodu v Aragonii ukončil své působení u týmu Barni Racing a na jeho místo přijde jezdec z prostředí italské série CIV Samuele Cavalieri. Na divokou kartu se o nadcházejícím víkendu představí německý závodník Jonas Folger (Bonovo Action by MGM Racing), který má jako jeden z mála v Barceloně největší zkušenosti ze všech.
MS Superbike po Aragonii (2):
1. | JONATHAN | REA | KAWASAKI | 243 |
2. | SCOTT | REDDING | DUCATI | 207 |
3. | TOPRAK | RAZGATLIOGLU | YAMAHA | 147 |
4. | CHAZ | DAVIES | DUCATI | 141 |
5. | MICHAEL | VAN DER MARK | YAMAHA | 133 |
6. | MICHAEL | RUBEN RINALDI | DUCATI | 131 |
7. | ALEX | LOWES | KAWASAKI | 127 |
8. | ALVARO | BAUTISTA | HONDA | 83 |
9. | LORIS | BAZ | YAMAHA | 76 |
10. | LEON | HASLAM | HONDA | 75 |
11. | TOM | SYKES | BMW | 58 |
12. | GARRETT | GERLOFF | YAMAHA | 39 |
13. | FEDERICO | CARICASULO | YAMAHA | 36 |
14. | XAVI | FORES | KAWASAKI | 33 |
15. | EUGENE | LAVERTY | BMW | 31 |
16. | MARCO | MELANDRI | DUCATI | 23 |
17. | SANDRO | CORTESE | KAWASAKI | 14 |
18. | LEANDRO | MERCADO | DUCATI | 12 |
19. | MAXIMILIAN | SCHEIB | KAWASAKI | 11 |
20. | SYLVAIN | BARRIER | DUCATI | 5 |
21. | CHRISTOPHE | PONSSON | APRILIA | 4 |
22. | ROMAN | RAMOS | KAWASAKI | 4 |
23. | MATTEO | FERRARI | DUCATI | 4 |
24. | TAKUMI | TAKAHASHI | HONDA | 2 |