První podnik MS Superbike - Austrálie

Zimní přestávka definitivně končí. Jezdci a týmy superbikové světové série MOTUL FIM Superbike World Championship mají za sebou předsezonní testy a o nadcházejícím víkendu začíná závody v Austrálii nová sezona 2020. První mistrovské body si na konto připíšou jezdci sérií WorldSBK a WorldSSP. Úvodní podnik sezony Yamaha Finance Australian nabídne celkem čtyři závody.

Kapitoly článku

MOTUL FIM Superbike World Championship 2020 - Yamaha Finance Australian Round
Phillip Island Grand Prix Circuit – Austrálie

Rekord závodu (SBK) – rok 2019 ... Álvaro Bautista (Ducati) … 1'30,573 sekundy
Rekord Superpole (SBK) – rok 2019 ... Jonathan Rea (Kawasaki) … 1'29,413 sekundy

Délka okruhu – 4445m
Počet zatáček – 12
Pravých – 5
Levých – 7
Cílová rovinka – 835m
Pole position – vlevo

Schéma závodního víkendu plus bodování

Série WorldSBK a WorldSSP mají celkem tři volné tréninky. Dva z nich jezdci odjedou v pátek, třetí je na programu v sobotu. Sobotní Superpole WorldSBK, WorldSSP má jednu část a ta rozhodne o pořadí prvního závodu WSBK a nedělního závodu WSSP. Ve 14.00 hodin (v případě závodů v Evropě) startuje první závod WorldSBK, kde jsou pozice na startu dle výsledku Superpole. Bodování závodu je klasické pro prvních patnáct jezdců v cíli (25, 20, 16, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1).

Nedělní program zahájí zahřívací tréninky WorldSBK, WorldSSP. Poté následuje sprintový závod WorldSBK Tissot Superpole Race na 10 kol. V tomto případě je bodováno prvních deset jezdců v cíli (12, 9, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1). Pozice na startu jsou na základě výsledku sobotního Superpole a závod je započítáván do průběžného hodnocení šampionátu.

Druhý závod WorldSBK je na klasickou vzdálenost pro daný podnik a plný počet bodů. Pořadí na startu je po devátou pozici, to znamená první tři řady, na základě výsledku závodu Tissot Superpole Race, od desáté pozice výš je pořadí na startu dáno výsledkem sobotního Superpole. V neděli mají také závod jezdci WorldSSP s bodováním od prvního po patnácté místo (25, 20, 16, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1).

FIM Superbike – Preview

BMW (2)

Německý výrobce nasazuje dva stroje BMW S1000 RR s tovární podporou. Do sezony nastupuje #66 Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team), který už má s BMW zkušenosti. Novým členem týmu bude Ir #50 Eugene Laverty (BMW Motorrad WorldSBK Team), který tak získá konkurenceschopnou techniku a znovu šanci atakovat přední pozice.

DUCATI (6)

Italský výrobce má svůj továrně podporovaný tým ARUBA.IT Racing – Ducati, kde závodí #7 Chaz Davies a nová posila #45 Scott Redding. V testech byl rychlý Redding, ale na Phillip Islandu si nováček ve WorldSBK připsal šestý čas, Davies byl dokonce až jedenáctý. Uvidíme, jak to bude vypadat o závodním víkendu, který třeba loni plně ovládl Bautista v sedle Panigale V4 R.

S Ducati Panigale V4 R dále nastupuje tým Barni Racing Team s #2 Leonem Camierem. Brit měl na podzim nehodu při testování a musel řešit problémy se zraněným ramenem. To mu neumožnilo příliš testovat, takže je otázkou, jak mu to v Austrálii půjde. Team GOELEVEN vyměnil Kawasaki za Ducati a nastupuje s italským závodníkem #21 Michaelem Rinaldim.

Tým Motocorsa Racing je spojen s Argentincem #36 Leandrem Mercadem a Brixx Performance s Francouzem #20 Sylvainem Barrierem. Na Phillip Islandu ale tyto týmy vůbec netestovaly.

KAWASAKI (5)

Dle předběžné startovní listiny má Kawasaki letos poprvé méně motorek než Ducati. Uvidíme ale v pátek, zda všechny týmy s Ducati nastoupí. Továrním týmem je Kawasaki Racing Team (KRT) v čele s úřadujícím mistrem světa #1 Jonathanem Rea. Jezdec ze Severního Irska letos znovu obhajuje světový titul a jeho cílem je získat už šestý triumf v řadě. Novou posilou je #22 Alex Lowes, který přichází od Yamahy a uvidíme, jak si povede v sedle Kawasaki a jak bude s týmovým kolegou vycházet.

Kawasaki Puccetti Racing do sezony nastupuje s #12 Xavierem Foresem, který umí zajet dobrý závod a rozhodně má potenciál bodovat v Top10. Team Pedercini Racing měl velké problémy, ale nakonec sezonu zahájí s německým závodníkem #11 Sandro Cortesem. Také on to neměl snadné a původně ani neměl pro letošní sezonu místo. Nakonec mu to vyšlo a tuto šanci bude chtít využít na 150%. Tým ORELAC Racing VERDNATURA má v sedle Kawasaki ZX-10R #77 Maximiliana Scheiba.

HONDA (4)

Pro sezonu 2020 Honda připravila několik radikálních změn. V posledních letech se týmům japonského výrobce příliš nedařilo, takže Honda Racing Corporation (HRC) po dlouhých letech nasazuje svůj tovární tým, kde angažovali #19 Álvara Bautistu a #91 Leona Haslama. Loni jel Bautista ve WSBK premiérový ročník a málem získal titul mistra světa. Už v testech bylo tehdy vidět, že má potřebnou rychlost, což se teď tak jistě říct nedá. Necháme se překvapit a uvidíme jak si dvojice povede.

Druhým týmem je MIE Racing Althea Honda s prozatím jediným jezdcem, jímž je #13 Takumi Takahashi. Tým má základnu v Praze, většina mechaniků je také od nás a zázemí plus logistiku zajišťuje Althea. Až během slavnostní prezentace obou týmů v Tokiu zveřejnili jméno druhého jezdce, který je Jordi Torres. Španěl se k týmu připojí až v rámci prvního evropského kola, kterým je třetí podnik sezony v Aragonii.

YAMAHA (5)

Tři ladičky nasazují pět motorek Yamaha YZF R1. Továrním týmem je Pata Yamaha WorldSBK Official Team s jezdci #60 Michaelem van der Markem a novou posilou #54 Toprakem Razgatlioglem. Jezdec z Nizozemska je zkušený harcovník, který umí bojovat o stupně vítězů i o vítězství samotné, takže silná opora pro japonského výrobce. Velký přestup Yamaha dokázala loni, když Toprak Razgatlioglu dal košem Kawasaki, která si byla možná až příliš jistá tím, že ho má. Turek je u tří ladiček jako ryba ve vodě, vypadá hodně uvolněný, spokojený a jeho jediným cílem bude jezdit co nejvýš. Je to jezdec, který jednou překoná slávu svého mentora, kterým je Kenan Sofuoglu.

Komplet novou jezdeckou sestavu má tým GRT Yamaha WorldSBK Junior Team, kde nastupuje Američan #31 Garrett Gerloff, jenž přichází z prostředí série MotoAmerica, a Ital #64 Federico Caricasulo, loni druhý v MS Supersport. Také tento tým má talentované jezdce, jen si budou muset chvíli na nové prostředí zvyknout.

Pátou Yamahou na startu bude stroj #76 Lorise Baze z týmu Ten Kate Racing Yamaha. Ještě loni tým z Nizozemska řešil rozchod s Hondou a posléze finanční problémy. Nakonec sezonu, sice ne celou, ale přesto absolvovali a také díky výkonům Francouze Baze dnes mají postavenou spolupráci s Yamahou na pevných základech. Baz je rychlý a klidně může už v Austrálii překvapit umístěním na stupních vítězů.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist