Pojede Suzuki v roce 2012?

BMW Motorrad, BMW Italia, Kawasaki, Yamaha, Althea Ducati, Castrol Honda a Effenbert Liberty budou na startu superbikového šampionátu i v roce 2012, i když možná ve skromnějším obsazení.

Trochu jiná je ale situace u týmu Alstare Suzuki, zatímco u Aprilie se dle závodního ředitele Gigi Dall´Igni jedná pouze o planý poplach. Ačkoliv je pravidelně v italských hospodářských médiích na pořadu hororové hlášení o krizové situaci v továrně z Noale, tak Gigi Dall´Igna to vehementně popírá a když se na toto téma nelichotivě vyjádřil třeba majitel týmu Alstare Suzuki Francis Batta, tak reagoval Dall´Igna hodně podrážděně: "My rozhodně v příštím roce šampionát pojedeme a Batta ať se raději stará o svůj krám a nerozhlašuje o Aprilii takové věci".
U Suzuki je totiž situace hodně napjatá, neboť Batta má od Japonců z loňského prosince jasný pouze letošek: "Potom má být defitivní konec. Příští týden letím do Japonska pokusit se o prodloužení na rok 2012 . S takovou "podporou" jako letos, to už nemá smysl. Máme jen jednoho jezdce, loňské motorky a loňské náhradní díly. Potřebujeme větší podporu od továrny, přitom mám na další sezónu nového hlavního sponzora z Ruska", říká majitel týmu Alstare Suzuki Francis Batta. 

Ačkoliv má u Batti prioritu Suzuki, tak se Belgičan ohlíží i po jiných možnostech: "Možná je Aprilia a také u Yamahy není nic definitivního".

To samozřejmě vyvolalo odezvu u jmenovaných, názor Aprilie z úst Dall´Igni jste si už přečetli výše a manažér Yamahy Laurens Klein-Koerkamp říká jasně: "Pojedeme pouze s jedním vlastním týmem. Pro druhý tým nemáme potřebný materiál. Buď to budeme dělat pořádně nebo vůbec."
 
Ovšem Batta celou záležitost uzavírá hodně rezolutně: "Chci mít tovární tým: Každá další eventualita mě nezajímá, to raději skončím". 
Kawasaki v seriálu zůstane i na příští rok, ovšem s jednou podstatnou změnou: jen se dvěma jezdci. Zatím pouze Tom Sykes splňuje výsledkové požadavky, ale Chris Vermeulen si je hodně jistý: "Nedělám si vůbec žádné starosti o svoji budoucnost, jedno je ale jisté, musím se zlepšit".

Zůstává pochopitelně i Althea Ducati - s jedním pilotem, a zájem o "povýšení" do světových superbiků mají supersportový tým ParkinGO Yamaha či třeba z CIV stáj Barni Ducati, která s jezdcem Alessandrem Politou vede italský šampionát. U obou týmů však chybí to podstatné, sponzorské peníze. Japonská Yoshimura Suzuki se teprve po 8 hodinovce v Suzuce rozhodne, zda pojede letos ještě třetí závod s wild card a také, co bude příští rok.  

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist