Pelemele ze světa superbiků

Před dlouhou měsíční letní přestávkou, která právě nyní probíhá, se jelo v britském Silverstone a zde jsou některé zajímavosti, které se také udály a o kterých se mluví a píše.

Připravil jsme pro vás výběr několika zajímavostí ze světa superbiků a supersportů jak je přinesl po 10. závodě letošní sezóny zahraniční tisk. Nyní má WSBK pravidelnou letní pauzu a to až do 5. září, kdy se pojede na německém Nürburgringu a potom ještě koncem září v italské Imole a celá sezóna tohoto druhého nejlepšího světového seriálu bude zakončena začátkem října ve francouzském Magny Cours.

V roce 2011 čtyři tovární Aprilie?

"V příštím roce bychom chtěli mít kromě továrního týmu i jeden satelitní, ovšem s opravdovým továrním materiálem. Uvažujeme o týmu B&G, pokud si ale vyřeší všechny své finanční problémy. Jako jezdec se nabízí rychlý Čech Jakub Smrž, na druhé místo máme řadu zájemců", říká Gigi Dall´Igna, vedoucí závodního oddělení Aprilie.

V současné době to funguje trochu jinak, za každý závodní víkend platí tým B&G - dle zahraničních odoborných médií - továrně Aprilia za zapůjčení jednoho motocyklu včetně dvou továrních techniků částku 35 000 Euro, což je částka relativně velmi nízká, neboť například jihoafrický jezdec Sheridan Morais a jeho tým "Em Tek Racing" (Morais skončil při premiéře jako 13.) musel za stejné služby zaplatit Aprilii za jediný závodní víkend v Kyalami 60 000 Euro.

Uvažuje se o třech továrních Kawasaki

Kawasaki je jediná japonská továrna, která nebere účast v superbikovém šampionátu jako vedlejší kolej, ba naopak! V současné době dokonce uvažuje o nasazení tří továrních motocyklů a to kromě stávajícího dua Chris Vermeulen a Tom Sykes i Joana Lasczorze. Ten se ale musí nejdříve vykurýrovat ze svého zranění (čtyři zlomená žebra, zlomenina levé lopatky) a bude to dle nejnovějších zpráv trvat 1 až 2 měsíce. Naopak Chris Vermeulen si chce svou roční gáži - 700 000 Euro zasloužit - a v nejbližší době by měl testovat nový motocykl Ninja ZX-10R na japonském okruhu Autopolis, tedy pokud mu to dovolí jeho nedávno operované koleno. Zájem o závodění na Kawasaki má ale i Shane Byrne, zatímco Nori Haga už asi opravdu míří do sportovního důchodu.

Broc Parkes chce nazpět do supersportů


Po dvou hodně špatných sezónách v závodech superbiků - vloni celkově 18. letos zatím 20., se chce dvojnásobný vicemistr světa supersportů z let 2004 a 2007 vrátit nazpět. Jedním z důvodů je i skutečnost, že australský jezdec už čtyři měsíce nedostal od stávajícího týmu ECHO CRS Honda výplatu: "Jednám se třemi Top týmy Parkalgar, Ten Kate a Kawasaki o mém působení v roce 2011. A ve všech třech bych mohl bojovat o titul mistra světa", říká 29-letý Australan. 

Kenan Sofuoglu chce do Moto2


Zdá se, že o titulu mistra světa v supersportech je po těžkém pádu Španěla Lascorze v Silverstone a po  výpadku Lavertyho v Brně už rozhodnuto o druhém titulu mistra světa pro tureckého jezdce Kenana Sofuogla. Jemu totiž stačí dojet vždy třikrát za Lavertym a získá tak titul. Vzhledem k tomu, že Lascorz se zřejmě na dráze do konce sezóny neobjeví a zbytek závodního pole do tohoto souboje vůbec nazasahuje a na trojici Sofuoglu - Laverty a Lascorz absolutně nestačí - naposled byl rozdíl mezi druhým a třetím jezdcem přes 12 sekund  a nejinak tomu bývá i na dalších závodech, tak se Sofuoglu může pomalu zabývat plány i na příští sezónu. Jeho cíl je jasný, závodit v Moto2: "Podmínkou ale je, že dostanu k dispozici materiál s kterým se dá vyhrávat, tedy že podepíši v některém z Top týmů a i gáže bude odpovídajicí. Existuje i možnost, že opět pojedu superbiky, ovšem tento motocykl nevyhovuje mého jezdeckého stylu. Jinak by na mě zbylo opět závodění v supesportech a jestli zase v Ten Kate, závisí na jejich nové nabídce", říká mistr světa z roku 2007, který by ještě letos chtěl na wild card jet závod Moto2 ve Valencii. 

Velký zájem o Jonathana Reu



Britský jezdec Jonathan Rea je nejvíce oslovovaným jezdcem v paddocku superbiků, co se týká potencionálního angažmá na rok 2011. "Je jasné a legitimní, že všechny týmy chtějí našeho Johnnyho. My ale uděláme vše pro to, abychom ho udrželi", říká současný týmový šéf Ronald Ten Kate. Faktem je, že Rea má platnou smlouvu s tímto nizozemským týmem i na rok 2011, na straně druhé je ale třetí muž šampionátu a vítěz tří letošních závodů WSBK nespokojen s hodně kolísajícím výkonem svého motocyklu Honda. Věc má ale jeden podstatný háček. pokud by Rea smlouvu nedodržel, tak by nový tým musel za něho zaplatit jako odstupné částku 800 000 Euro. Jinak Reu mají ve svém hledáčku superbiké týmy BMW, Yamaha, Ducati, ale třeba i tým z MotoGP Tech3 Yamaha. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist