Otevřený dopis Ciabattiho fanouškům Biaggiho

Celkem svérazný způsob zvolil manažér superbikové série Paolo Ciabatti, který v otevřeném dopise vysvětluje fanouškům Maxe Biaggiho, proč byl vlastně úřadující mistr světa superbiků v Monze potrestán "ride-through".

Fanoušci Maxe Biaggi se stále ještě nesmířili s trestem svého idolu - italského superbikového šampiona Maxe Biaggiho - za druhou jízdu v Monze a dávají to také pořádně najevo. Proto se manažér seriálu WSBK Paolo Ciabatti odhodlal k celkem neobvyklému kroku a napsal jim otevřený dopis. Připomeňme si aspoň několika slovy situaci, která nastala: Římský korzár vedl ve druhé jízdě s náskokem asi 5 sekund, když propásl brzdný bod a netrefil se do retardéru.
Musel tak projet nouzovou zónou, jak je vidět ze snímku, ovšem mimo koridor ohraničený bílou čárou, a pokračoval dál v závodě. Byl potrestán průjezdem boxovou uličkou (ride-through) a klesl ze suverenního prvního místa na místo 11. ve 14. kole, z kterého se nakonec probojoval na 8. místo v cíli - ovšem místo téměř jistých 25 bodů na něho zbylo bodů 8. Tolik tedy zhodnocení situace.

To se předtím "podařilo" třeba Leonu Haslamovi nebo Ayrtonu Badovinimu. Ti však žádný trest nedostali, neboť projeli touto zónou dle pravidel. 

Už ve čtvrtek se na Monze konal mítink všech zúčastněných pilotů, kde bylo jasně vysvětleno, jak se má jezdec chovat v této situaci, pokud se tedy nevejde do zmiňovaného retardéru. 

"Monza není jako jiný závodní okruh. WSBK se zde musí podělit o trať s tak důležitým podnikem, jako je závod Formule "1". Proto je zde toto řešení, které vyhovuje závodu automobilů této série", říká na vysvětlenou Ciabatti.
 
Jedinou výjimkou v Monze je "Variante Ascari": "Zde je docela jednoduché představit si celou situaci. Když jezdec při vjezdu do Ascari udělá chybu, tak  buď spadne, nebo ztratí při návratu tolik času, že není potřeba formulovat pro tuto zatáčku nějaké zvláštní pravidlo", pokračuje Ciabatti.

Jiné to ale je hned v prvním retardéru a také šikáně Roggia, kde je v záchytném prostoru asfalt. Zde jsou už tři roky namalovány přibližně 1 metr široké pásy - tedy jakýsi trychtýř -a tím musí jezdec projet. Tím se automaticky zpomalí a vrací se na dráhu ve stopě, kde nejede žádný jiný jeho kolega na normální trati. Jakákoliv bariéra nebo balíky slámy jsou v tomto únikovém prostoru dle homologace FIM zakázány. 

Celý čtvrteční brífink pro jezdce trval necelou jednu hodinu: "S pomocí dvou velkých obrázků šikány jsme na zdi vysvětlili jezdcům, jak se mají chovat v případě, že se dopustí jezdecké chyby a musí tuto únikovou zónu použít. Tedy vrátit se na trať pomocí tohoto "trychtýře". Jinak by byli potrestáni", řekl dále Ciabatti a pokračoval: "Mnoho jezdců se potom ještě otázalo na různá specifika a my jsme jim všem odpověděli, že každý kdo nepoužije "trychtýře", bude potrestán průjezdem boxovou uličkou. Je to jediná sankce, která se nachází v pravidlech FIM pro takovýto případ".

Jediný jezdec ze superbiků na tomto mítinku chyběl, a sice Max Biaggi: "Biaggi se nezúčastnil, neboť měl nějakou důležitou privátní schůzku a nechal se zastoupit týmovým manažérem Aprilie, Francescem Guidottim, to jsou fakta.", tolik manažér Infrontu Paolo Ciabatti. 

Plné znění tohoto dopisu najdete v originále zde.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):



TOPlist