Osmý podnik MS Superbike – Laguna Seca

Z Brna týmy mistrovství světa superbiků naložily materiál do kontejnerů a ty letecky zamířily na západní pobřeží Spojených států, kde je už o nadcházejícím víkendu osmý podnik sezony MOTUL FIM Superbike World Championship. Na okruhu Laguna Seca budou tentokrát závodit jen jezdci seriálu WorldSBK, ostatní mají po závodech v České republice krátkou přestávku. V případě českého zastoupení dochází ke změně, jelikož v týmu Guandalini Racing pojede místo Ondřeje Ježka další český jezdec Karel Hanika. První tréninky začínají v pátek večer, sobotní Superpole, první i druhý závod je možné sledovat v přímém přenosu na TV Eurosport.

Osmý podnik MS Superbike – Laguna Seca

Kapitoly článku

Mazda Raceway Laguna Seca, Salinas, California (USA)

Mistrovství světa FIM Superbike míří do Monterey už pošestnácté v historii. Poprvé tam jezdci superbiků závodili v období 1995 až 2004, pak následovala delší přestávka a na dráhu nedaleko města Monterey se paddock WorldSBK vrátil v roce 2013. Mimo Lagunu jeli jezdci a týmy světového šampionátu závody na území Spojených států také na okruzích v Minnesotě a Utahu.

Dráha okruhu v Laguně Seca je dlouhá 3610 metrů a v jednom kole jezdci projedou proti směru hodinových ručiček celkem 11 zatáčkami - 7 levými a 4 pravými. Nejvíc vítězství v Laguně, celkem tři, mají na kontě jezdci John Kocinski, Anthony Gobert, Troy Corser, Tom Sykes a Ben Bostrom. Australan Troy Corser je s celkem jedenácti pódii nejúspěšnějším závodníkem.

WorldSBK – rekordy:

Rekord okruhu – 1'23,403 – Davide Giugliano (2014)
Nejrychlejší kolo – 1'21,811 – Tom Sykes (2014)

MS Superbike (WorldSBK) – Preview

V pozici lídra je Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team), jemuž se do této chvíle podařilo nasbírat 270 bodů a náskok na druhého v pořadí má na hodnotě 65 bodů. To jsou skutečně vysoká čísla, která mu dávají velkou šanci na obhajobu titulu, který by byl jeho čtvrtým v pořadí. Už nyní je Jonathan Rea nejúspěšnějším závodníkem WSBK v počtu získaných vítězství a zdá se, že historii bude tvořit dál, jelikož s Kawasaki prodloužil smlouvu na další dva roky. V tabulce průběžného hodnocení má Rea první nulu, když nedokončil druhý závod v Brně. Došlo tam ke kontaktu s týmovým kolegou Sykesem, což u Kawasaki nijak nekomentovali. Jisté ale je, že vztahy obou jezdců jsou již dlouhodobě na velmi nízké úrovni.

Na druhé pozici je Chaz Davies (Aruba.it Racing – Ducati), jehož ambicí je vyhrát titul mistra světa, ale vzhledem k současné situaci to zřejmě ani letos nebude možné. Velšan je druhý už od závodů ve španělské Aragonii, ale s každým dalším kláním bez vítězství, ztrácí na Severního Ira důležité body, které mu teď chybí. Ztráta 65 bodů je hodně, třebaže do konce sezony zbývá celkem dvanáct závodů. Stát se samozřejmě může ledacos, ale na to spoléhat nelze. Ducati si na titul ještě bude muset počkat.

Možná jistým překvapením, ale určitě příjemným, je třetí průběžná pozice Michaela van der Marka (Pata Yamaha Official WorldSBK Team). Holanďan si na prostředí superbiků rychle zvyká a letos dokazuje, že zástupci tří ladiček udělali dobře, když VD Marka vzali do svého továrního týmu nebo lépe řečeno do týmu s plnou podporou továrny. V Imole měl Holanďan slabší chvilku, což jej může mrzet, ale pak vyhrál oba závody v Donington Parku a v Brně slavil druhé místo, čímž se dostal na třetí pozici šampionátu, kde ztrácí jen devět bodů na Daviese. Nebýt smolné Imoly, byl by dnes úplně někde jinde, ale takové už jsou závody.

Průběžně čtvrtý Tom Sykes (Kawasaki Racing Tem) by rozhodně rád bojoval o přední příčky jak byl zvyklý, ale řada změn v pravidlech mu natolik nabourala styl jízdy, že má nyní problém vůbec dojet na stupně vítězů. Většinou se jedná o potíže udržet pneumatiky ve stavu, který mu umožní jet po celý závod stabilně rychlé časy, takže většinou po bezvadném výkonu v Superpole je výkon v samotném závodu podstatně slabší. Tom Sykes nasbíral 179 bodů a na třetího VD Marka ztrácí sedmnáct bodů.

Italský závodník Marco Melandri (Aruba.it Racing – Ducati SBK Team) je průběžně pátý. Samozřejmě by rád figuroval mnohem víc vpředu, ale závody jako Thajsko nebo Británie, kde si moc bodů na konto nepřipsal, mu příliš velké šance nedávají. Jsme ve druhé polovině sezony a ve hře je stále spousta bodů, nicméně Melandri zatím není v pozici jezdce, který by mohl atakovat Top3 průběžného hodnocení šampionátu. Možná příští rok, ale letos to to bude víc o tom udržet si pozici mezi nejlepšími pěti.

Tři body na pátou pozici ztrácí Alex Lowes (Pata Yamaha Official WorldSBK Team), vítěz druhého závodu v Brně. Jezdec z Velké Británie slavil svůj první triumf a rozhodně není nikdo, kdo by mu tento úspěch nepřál. Také Lowes si s Yamahou rozumí stále víc a myslím, že ještě letos bude dvojice  továrních jezdců Yamahy hodně vidět. To je jen dobře, jelikož tím šampionát bude zajímavější a napínavější.

Nejvýše postaveným jezdcem netovárního týmu je sedmý v pořadí Xavi Forés (Barni Racing Team), který nezískal ani jeden bod v Britániii, což mu hodně chybí. Už teď ztrácí na šestého Lowese dvacet bodů, nicméně jeho pozice je celkem pevná, protože 43 bodů náskoku má na osmého v pořadí, kterým je nováček Toprak Razgatlioglu (Kawasaki Puccetti Racing).

Od Brna se udály změny na jezdecké pozici týmu Guandalini Racing. Český závodník Ondřej Ježek dostal po víkendu v Brně mailem informaci o tom, že s ním tým již nepočítá. To je samozřejmě velmi nešťastný způsob jak oznámit tak zásadní věc. Navíc byl jedním z důvodů rozchodu uveden fakt, že se Ondřej Ježek měl nějak kriticky vymezovat vůči týmu, což si myslím každý, kdo ho alespoň trošku zná, musí brát s velkou rezervou. Bohužel týmy jsou jako soukromé firmy, jezdci jako zaměstnanci a takové věci se bohužel stávají stejně, jak se stávají v běžném životě. Podstatným rozdílem je pokud jezdec do týmu přinese nějaký objem financí, ale to už je na domluvě mezi všemi zúčastněnými. Pro Ondřeje Ježka tu určitě je možnost závodit osmihodinovku v Suzuce, ale zda on sám tuto šanci bude chtít využit, to je nyní s otazníkem.

S týmem Guandali Racing pojede závod v Laguně Seca Karel Hanika. Pro jezdce z prostředí vytrvalostního šampionátu je to premiéra WorldSBK a nebude zrovna snadná, jelikož závodní trať v Monterey není snadná. S českým závodníkem jede na západní pobřeží USA jeho současný šéf týmu Viktor Noss, jenž bude na svého svěřence dohlížet a Hanika se tak bude moci soustředit čistě na závodění. Předpokladem je, že u týmu zůstane do konce sezony, nicméně uvidíme až po víkendu v USA jak to všechno dopadne. Výměna v týmu není snadná, výměna motorek také ne a rovněž změna výrobce vyžaduje jistý druh součinnosti všech zainteresovaných.

Američané pojedou víkend v Laguně ve třech. Jezdcem pod smlouvou je Jake Gagne (Red Bull Honda World Superbike Team) a Patrick Jacobsen (TripleM Honda World Superbike Team). Na divokou kartu se přidá průběžně třetí jezdec série MotoAmerica Superbike championship Josh Herrin, který bude závodit s Yamahou v barvách Attack Performance Two Wheel Legal Yamaha Team.

WorldSBK – Stav MS po Brnu:

1. JONATHAN REA KAWASAKI 270 bodů
2. CHAZ DAVIES DUCATI 205
3. MICHAEL VAN DER MARK YAMAHA 196
4. TOM SYKES KAWASAKI 179
5. MARCO MELANDRI DUCATI 157
6. ALEX LOWES YAMAHA 154
7. XAVI FORES DUCATI 134
8. TOPRAK RAZGATLIOGLU KAWASAKI 91
9. LORENZO SAVADORI APRILIA 73
10. LEON CAMIER HONDA 72
11. LORIS BAZ BMW 72
12. JORDI TORRES MV AGUSTA 64
13. EUGENE LAVERTY APRILIA 60
14. MICHAEL RUBEN RINALDI DUCATI 54
15. LEANDRO MERCADO KAWASAKI 42
16. ROMÁN RAMOS KAWASAKI 41
17. JAKE GAGNE HONDA 24
18. PATRICK JACOBSEN HONDA 21
19. YONNY HERNANDEZ KAWASAKI 18
20. LEON HASLAM KAWASAKI 14
21. DAVIDE GIUGLIANO APRILIA 11
22. BRADLEY RAY SUZUKI 3
23. LUKE MOSSEY KAWASAKI 2
24. ONDŘEJ JEŽEK YAMAHA 2

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 2 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist