Osmý podnik MS Superbike – Barcelona

Z Francie zamířily týmy MOTUL FIM Superbike World Championship na jih, konkrétně do katalánské metropole Barcelony, kde je o nadcházejícím víkendu na programu osmé kolo sezony. Na dráze Circuite de Barcelona-Catalunya uvidíme další bitvy o vedení v jednotlivých šampionátech, protože zatím není ani v jednom ze seriálů rozhodnuto, kdo získá titul mistra světa. V sérii WorldSBK je lídrem Álvaro Bautista (Ducati), Dominique Aegerter (Yamaha) vede sérii WorldSSP a ve WorldSSP300 je vedoucím jezdcem Alvaro Diaz (Yamaha). Z českých závodníků bude v Katalánsku závodit Oliver König (WSBK-Kawasaki) a Ondřej Vostatek (WSSP-Yamaha).

Kapitoly článku

Circuit de Barcelona-Catalunya (SPA)

Výstavba závodního areálu Circuit de Barcelona-Catalunya na předměstí katalánské metropole započala v roce 1989 díky dohodě katalánské samosprávy, samosprávy města Montmeló a katalánského autoklubu. V roce 1991 byly stavební práce dokončeny a ještě v tom samém roce přivítali v Montmeló španělskou Grand Prix v závodech formule 1. MS silničních motocyklů tam poprvé absolvovalo evropskou Grand Prix a od roku 1995 je okruh nedaleko Barcelony domovem katalánské Grand Prix. World SBK závodí v Barceloně od roku 2020. V roce 2021 slaví katalánský okruh kulaté třicetiny.

Po nehodě Luse Saloma z druhého tréninku Moto2 na Velkou cenu Katalánska 2016, došlo na změnu uspořádání dráhy okruhu Catalunya. Předchozí varianta tratě měla pět levých a osm pravých zatáček s délkou okruhu 4727 metrů. Nové uspořádání pro 2017 bylo s devíti pravými, sedmi levými zatáčkami a celková délka dráhy se zkrátila na 4652 metrů. V roce 2018 bylo znovu vše jinak, celková délka okruhu se změnila na 4627 metrů s celkem osmi pravými a šesti levými zatáčkami. Pro letošní sezonu je dráha v oblasti desáté zatáčky znovu upravena, což má zlepšit bezpečnost jezdců.

MS Superbike (WorldSBK) – Preview

Lídrem průběžného hodnocení je Álvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati), jemuž teď patří 332 bodů. Španěl neměl v neděli svůj den v Magny-Cours, protože tam se ve druhém hlavním závodě dostal do kontaktu s Jonathanem Reu a skončil bez bodů. Španěl zákrok továrního jezdce Kawasaki v žádném případě nepovažuje za chybu, ale záměr ho poslat k zemi. Každý si může udělat úsudek sám, každopádně komisaři FIM to vyřešili tím, že Reovi dali penalizaci průjezd dlouhým kolem, což Severnímu Irovi umožnilo v závodě bodovat pátým místem v cíli. Bautista něco podobného pochopitelně vnímá jako nespravedlnost. Španěl teď musí udržet koncentraci a na domácí půdě zajet závody tak, aby byl jeho náskok na více než současných 30 bodech.

Na druhé pozici je po závodech ve Francii Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha with Brixx WorldSBK). Ten měl s pádem první hlavní závod, který nakonec dokončil s pěti body a neděli zvládl na výbornou, když obě klání vyhrál. Na vedení v soutěži ztrácí 30bodů a na třetího v pořadí si vytvořil náskok ve výši 17 bodů. Razgatlioglu je rozhodně ve hře o titul mistra světa, který letos obhajuje.

O titul mistra světa chce v závěru sezony bojovat také Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team), šestinásobný světový šampion. Byl to právě Razgatlioglu, kdo přerušil Reovu vítěznou šňůru a tovární jezdec Kawasaki by pochopitelně rád znovu na vrchol. Nicméně manévrem, jakým byla jeho snaha o předjetí Bautisty ve druhém závodu v Magny-Cours, si příznivce nezíská. Bylo to hodně na hraně, protože ten náraz tam byl evidentní a být to kdokoliv jiný, uviděl by černou vlajku. Rea svůj manévr vysvětlil tak, že nebyl žádný úmysl Bautistu sestřelit, jen dokončil svoji zatáčku a ve stopě měl Bautistu, který byl předtím o něco širší než předtím. Rea první závod ve Francii nedokončil, takže z hlediska bodů, byl víkend v Magny-Cours pro něho letos zatím ten nejhorší.

Na čtvrté pozici průběžného hodnocení je Michael Ruben Rinaldi (Aruba.it Racing – Ducati), který byl ve Francii blízko vítězství, ale nakonec prohrál souboj s Razgatlioglem. Italský závodník má důvěru Ducati, jenž mu teď prodloužila smlouvu na další sezonu. Rinaldi tak pokračuje s týmem Aruba.it Racing – Ducati a bude i nadále sedlat tovární Ducati Panigale V4R. V této fázi šampionátu je ale bez možnosti zaútočit na titul nebo se jen dostat do boje o světové prvenství, jelikož je jeho ztráta na třetího už 118 bodů.

Jediný bod ztrácí na čtvrtého Rinalda další italský závodník Andrea Locatelli (Pata Yamaha with Brixx WorldSBK). V Magny-Cours to bylo za 18 bodů, takže s tím si pozici v šampionátu neudržel a musí před Barcelonou vymyslet, jak porazit Rinalda. Jedině tak se dostane zpátky na čtvrté místo, kde bude v klidu sledovat, jak se první tři bijí o titul mistra světa.

Nejlepším netovárním jezdcem je v tuto chvíli šestý Axel Bassani (Motocorsa Racing). Ital má na kontě 151 bodů, celkem patnáct mu jich chybí na pátého Locatelliho a jen šest jich má jako náskok před sedmým Scottem Reddingem (BMW Motorrad WorldSBK Team). Bassani si v Magny-Cours připsal první umístění na stupních vítězů a to hned dvakrát ve dvou hlavních závodech, které dokončil třetí.

Český závodník Oliver König (Orelac Racing Verdnatura) zatím na své první světové body ve WorldSBK čeká a jeho nejlepším výsledkem zůstává domácí Most s dvěma šestnáctými místy v hlavních závodech.

FIM Superbike – MS po Magny-Cours:

1. ALVARO BAUTISTA DUCATI 332 bodů
2. TOPRAK RAZGATLIOGLU YAMAHA 302
3. JONATHAN REA KAWASAKI 285
4. MICHAEL RUBEN RINALDI DUCATI 167
5. ANDREA LOCATELLI YAMAHA 166
6. AXEL BASSANI DUCATI 151
7. SCOTT REDDING BMW 145
8. ALEX LOWES KAWASAKI 145
9. IKER LECUONA HONDA 140
10. XAVI VIERGE HONDA 82
11. GARRETT GERLOFF YAMAHA 76
12. LORIS BAZ BMW 75
13. PHILIPP OETTL DUCATI 53
14. LUCAS MAHIAS KAWASAKI 41
15. LUCA BERNARDI DUCATI 27
16. ROBERTO TAMBURINI YAMAHA 25
17. EUGENE LAVERTY BMW 18
18. MICHAEL VAN DER MARK BMW 15
19. KOHTA NOZANE YAMAHA 13
20. XAVI FORES DUCATI 12
21. ILLIA MYKHALCHYK BMW 10
22. CHRISTOPHE PONSSON YAMAHA 8
23. HAFIZH SYAHRIN HONDA 4
24. LEON HASLAM KAWASAKI 4
25. TARRAN MACKENZIE YAMAHA 3
26. PETER HICKMAN BMW 2
27. LEANDRO MERCADO HONDA 2

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 0 Kč od 0 uživatelů.



TOPlist