Ohlasy po závodním víkendu v Kataru

Neuvěřitelně napínavé finále předvedla superbiková kubatura, kde jezdci bojovali o titul mistra světa a rovněž o celkové třetí místo. První místo slaví Sylvain Guintoli, druhý skončil Tom Sykes a na třetí místo se posunul Jonathan Rea. Soutěž výrobců vyhrála Aprilia, která porazila Kawasaki. Poslední díl sezony superbikového mistrovství světa v Kataru již byl napsán a nyní nezbývá než otočit list a zahájit novou kapitolu 2015.

Superbike – závod (1-2)

1/1. Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) – MS 1.místo … 416 bodů .. Mistr světa

Skvělá sezona a ještě lepší závěr. Sylvain Guintoli byl většinou vždy tím druhým a nikdo by v polovině roku netypoval, že v listopadu bude slavit titul mistra světa. Jeho ztráta 44 bodů na Toma Sykese působila dost na to, aby se zaměřil na celkově druhou pozici. Guintoli ale nechtěl ukončit spolupráci s Aprilii jako ten druhý, chtěl vyhrát a dělal pro to maximum. Také za pomoci týmu a v jednom případě i Marca Melandriho dokázal snížit ztrátu na vedení a v Kataru se připravit na rozhodující útok. Francouz byl v neděli nepřekonatelný, rychlý a precizní. Titul si rozhodně zasloužil. Už v pondělí krátce před obědem tým Pata Honda oficiálně potvrdil, že v roce 2015 bude Sylvain Guintoli jejich jezdcem superbikové stáje.

„V této chvíli to jsou přímo neuvěřitelné pocity. Dnes (neděle) to byl skvělý den. Dva fantastické závody v nichž jsem se cítil tak silný jak nikdy v životě. Byl jsem proto schopný jezdit bez jakéhokoliv problému velmi rychle a časů na kolo dosahoval velmi snadno. Loni jsem s příchodem k Aprilii získal skvělou příležitost a do mého zranění ramene jsem byl ve hře o titul, takže to byla velká škoda tehdy ztratit půdu pod nohama kvůli zdravotnímu stavu.“
„Letos jsem měl fyzičku perfektní, takže jsem dokázal jezdit stabilně a předvést náš plný potenciál. Věřit jsem začal po Magny-Cours, ale ve skutečnosti jsem si byl jistý – byli jsme rychlí, já se cítil výborně a můj tým mi dával obrovskou podporu. Dnes jsem ukázal, že jsem na dráze nejrychlejší. Vyhrát titul rozdílem šesti bodů je symbolické, ale extrémně důležité pro mě po všech těch řečech.“

„Rád bych za vše poděkoval spoustě lidem počínaje moji rodinou, která mi dává potřebnou stabilitu, klid a víru ve mně stejně jako podporu, kterou mi dávali v těchto posledních měsících, kdy jsem byl pod velkým tlakem. Také jsem velmi vděčný Aprilii. Dali mi tu nejlepší motorku, na které jsem kdy jel a tým, který byl jak moje druhá rodina.“


2/7. Loris Baz (Kawasaki Racing Team) – MS 5.místo … 311 bodů (-105)

V prvním závodu to vypadalo, že pro svůj tým získá první místo, ale nakonec za sebou neudržel Sylvaina Guintoliho a v závodu pokračoval nikým neohrožen druhý. Pak přišel signál, aby jedno místo pustil v prospěch týmového kolegy, což Loris Baz neudělal a jen přilil oleje do ohně, protože mu to teď mnozí vyčítají. Baz v mistrovství superbiků končí a přestupuje do MotoGP, kde by měl už příští týden testovat ve Valencii s týmem Forward racing. Rozhodně se chtěl s Kawasaki rozloučit v pozitivnějším duchu, protože v jejich barvách strávil tři roky a mnohému se naučil, ale situaci, které byl vystaven řešil tak, jak vyřešil. Ve druhém klání neměl štěstí a po kontaktu s jedním ze soupeřů celý závod jen získával ztracené pozice, aby nakonec cílem projel sedmý.

„V prvním závodu jsem se Sylvaina neudržel, protože mi už odcházela přední pneumatika. Ve druhém závodu pak do mě narazil jeden z jezdců a já musel vyjet mimo dráhu. To byla skutečně velká škoda, protože jsem měl dobrou rychlost. V tomto kole jsem přišel o šest nebo sedm sekund a závod dokončil jen devět sekund za Guintolim. Byl to výrazný návrat, ale ne dostatečný.“
Samozřejmě nyní bude Baz čelit otázkám typu, proč nepustil v prvním klání Toma Sykese. V tomto směru je Francouz neoblomný a jak při přestřelce na sociálních sítích napsal, on alespoň jednou v životě Sykesovi pomohl, když jej v Magny-Cours pustil před sebe na druhé místo. Nezapomněl ale dodat, zda to samé může tvrdit také Tom Sykes.

„Nemyslím si, že si moji mechanici zasloužili skončit třetí, když mohli být druzí. Tři roky tvrdě pracovali a to byl výsledek pro ně,“ uvedl k prvnímu závodu v Kataru Loris Baz. „Viděl jsem jsem to napsané na tabuli, to ano, ale jsem vstřícný k těm lidem, kteří jsou vstřícní vůči mě.“

3/3. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) – MS 2.místo … 410 bodů (-6)

Britský závodník tovární Kawasaki titul neobhájil, když v Kataru nedokázal porazit rychlého Guintoliho na Aprilii. Těžko teď hledat důvody, protože sezonu měl velmi dobře rozehranou a ještě v Laguně Seca byl jeho náskok na druhého Guintoliho celkem 44 bodů. Od návratu ze Spojených státu to už nebylo tak výrazné jak v první polovině sezony a během pěti závodů mu z náskoku 44 bodů zbyly jen tři. Vzhledem k tomu, že v Kataru Kawasaki nebyla nejrychlejší, titul neměl šanci obhájit. Důvodem ale nebude jen jeden nedokončený závod v Malajsii. Tom Sykes by měl rychle otočit list, chvíli raději nesledovat sociální sítě a soustředit se na rok 2015.

„Ve finálním podniku jsme do toho dali maximum. V obou závodech jsem zajel na stupně vítězů a s motorkou jel tak tvrdě jak to jen nastavení dovolilo. Ve druhém závodu jsme dosáhli některých opravdu dobrých časů na kolo, ale Sylvain byl rychlejší. Tak to je a dnešní závody měly ze všech rozhodující dopad. Samozřejmě, že jsem zklamaný, protože jsem mohl být jedním z mála, kdo dokázal titul obhájit. Věděli jsme, že nás čeká těžký víkend a tvrdá práce, ale není žádná ostuda co jsme nakonec udělali, jen to prostě nebylo dost. Naštěstí zimní přestávka není příliš dlouhá a příští rok budeme bojovat znovu.“
Na téma Malajsie, kde Tom Sykes po kolizi s Lorisem Bazem nezískal ani jeden bod, britský závodník dodal: „Měli jsme skvělou sezonu, ale také jednu nulu po chybě dalšího jezdce. Už tehdy jsem týmu říkal, že nás to může vyjít pěkně draho. Doufal jsem, že nebudu mít pravdu, ale bohužel. Když jsem se o tom zmínil tisku, tak se na mě všichni sesypali, ale to, co si myslím u něj viděl každý, je nedostatek respektu nejen ve váš tým, ale také ve vašeho výrobce.“

4/2. Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike) – MS 3.místo … 334 bodů (-82)

Jezdec motocyklu Honda CBR1000RR Fireblade SP dokázal v posledním podniku sezony zmobilizovat všechny síly a sezonu uzavřít jako třetí nejlepší jezdec mistrovství světa superbikových motocyklů. Třetí místo je pro Jonathana Rea jeho nejlepším výsledkem v kariéře jezdce třídy Superbike a letošní sezona s celkem čtyřmi vítězstvími také ta nejúspěšnější. Necelý den po skončení sezony oznámil tým Kawasaki Racing, že Jonathan Rea bude jejich jezdcem v roce 2015.

„Jsem opravdu velmi rád, jakým způsobem se mi tady pod světly v Kataru podařilo dokončit sezonu. S atmosférou, která je tady všude kolem, během dne u bazénu v hotelu, to vše mě nutí si uvědomit, jaké mám obrovské štěstí, že můžu dělat tuto úžasnou práci a že tady můžu být. Chtěl bych poděkovat svému týmu za jejich maximální úsilí, které v letošní sezoně vynaložili a za to, že mi pokaždé dali perfektní motorku, kterou jsem si užíval. Je skvělé být ve finále sezony na stupních vítězů a získat celkové třetí místo v seriálu.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist