Kvalifikační ohlasy z Misana

Sobotní Superpole nabídlo zajímavou podívanou, což je zcela určitě ta nejlepší pozvánka na nedělní dvojici závodů třídy Superbike. První místo na startu v Misanu vybojoval v novém kvalifikačním rekordu okruhu Tom Sykes, jen necelé dvě desetiny ztratil na pole position druhý Davide Giugliano a třetí Sylvain Guintoli minul druhé místo rozdílem sedmadvaceti tisícin.

Superbike – Superpole

1. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) – 1'34,883 … pole position (nový rekord)

Britský závodník tovární Kawasaki v Misanu vyhrál své jednadvacáté Superpole kariéry rekordním časem a vyrovnal tak počet zisku vítězství v Superpole, kterého dosáhl za svoji závodní kariéru Carl Fogarty. V letošní sezoně je to pro Toma Sykese druhé vítězství v Superpole, když to první vyhrál v prvním evropském podniku sezony na dráze okruhu MotorLand Aragón. Útok na pole position byl neuvěřitelný, když ještě v samotném závěru patřila Britovi pozice kolem desátého místa. Potom co vyjel na kvalifikační pneumatice, dokázal vytěžit maximum z výkonu a nastavení svého stroje, aby v závěru mohl slavit první místo na startu. Aby vyrovnal rekord v počtu vítězství Superpole svého závodního idolu Troye Corsera, tak na to si ještě nějakou chvíli bude muset počkat, protože jich Australan vyhrál hned třiačtyřicet, ale jen pět mu jich chybí k tomu, aby se dostal na úroveň další superbikové legendy Troye Baylisse.

„Tak jako pokaždé byla podpora ze strany italských fanoušku fantastická. Od začátku jsem byl spokojený se závodním tempem, ale věděl jsem, že k ataku okruhu potřebuji víc než jedno kolo. Lidé, které mám kolem sebe jsou naprosto neobyčejní a dokázali motorku dráze přizpůsobit tak, že jsme pak nasadili kvalifikační pneumatiku Pirelli a já dokázal zajet takovým způsobem, abych ve finále získal Superpole. Byl jsem velmi spokojen s charakterem motorky, dokázal s ní jezdit z jedné strany dráhy na druhou a dosahovat apexu zatáček jak jsem potřeboval. Vždy se učíme novým věcem a myslím, že jsme dnes odvedli fantastickou práci. Vzít rekord okruhu (1'35,001 - r.2010) jednomu z mých závodních hrdinů a velmi, velmi talentovanému jezdci jakým je Troy Corser je pro mě okamžikem, na který jsem velmi pyšný.“

2. Davide Giugliano (Ducati Superbike Team) – 1'35,079 … + 0,196

Stále častěji je vidět, že Davide Giugliano je tím jezdcem, který dokáže s Ducati zajet víc než dobře a dokazuje to stále častěji v kvalifikacích, protože první řada není pro Itala nic výjimečného. Nicméně problém nastává v závodech, kdy mu většinou motorka právě při startovním manévru zvedne předek a tak ztrácí pozice, které v průběhu klání postupně získává zpátky, ale s velkým rizikem chyby, pádu a nadměrného opotřebení pneumatik. O první místo na startu v Misanu přišel Ital rozdílem dvou desetin, což znamená, že bude Tomu Sykesovi těžkým soupeřem.

„V Misanu si to opravdu užívám a jsem velmi spokojený s druhým místem, protože času na kolo jsem dosáhl relativně snadno na rozdíl od mých “klasických“ časů v Superpole. Pořád ještě potřebujeme udělat pár drobných zlepšení, a to zejména co se týče částí vedoucí k dlouhým zatáčkám, ale už jsme v tomto směru zaznamenali jistý pokrok právě v sobotních jízdách. Každopádně jsem moc šťastný a udělám to nejlepší, co bude v mých silách, abych zítra před domácím publikem zaznamenal dva výrazné výsledky.“

3. Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) – 1'35,106 … + 0,223

Francouzský zkušený jezdec Aprilie startuje do závodu superbiků v Misanu z první řady, čímž prokázal oprávněnost jet s motocyklem v barvách 250GP Aprilie Emilia Romagna, který na dráze v Misanu získal v roce 1987 pro Aprilii první vítězství v mistrovství světa. V tomto duchu se u Aprilie ponese den závodu, který bude pro všechny velmi důležitý. Není snad ani třeba připomínat, jak velkou motivaci budou mít především jezdci továrních strojů italského výrobce a závody tak zcela určitě nabídnou skvělou podívanou.

„V průběhu tohoto víkendu jsme vyzkoušeli řadu různých nastavení, abychom nalezli to správné vyvážení. Myslím, že jsme nakonec byli úspěšní a na motorce se cítím dobře, třebaže jsem během svého rychlého kola udělal několik chyb. Dokázal bych tak zajet mnohem lépe, ale první řada je pro start na dráze, kde je tak blízko první zatáčka, skutečně vynikající výchozí pozice.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist