KL Intermoto v Kataru

Zpráva o týmu KL Intermoto z prvního tréninku a první kvalifikace na okruhu Losail International Raceway.

Na okruhu Losai International Raceway začal letošní šampionát Mistrovství Světa Supersport. Tým KL Intermoto Czech Republic nastoupil po několika dnech volna do ranního tréninku s cílem především vyzkoušet úpravy na motocyklech, které se provedly během dnů mezi testováním a dnešním tréninkem. Samotný trénink byl narušen náhlým deštěm, který nejprve slabě, ale posléze velmi intenzivně bičoval rozpálený asfalt katarského okruhu. Tomáš Mikšovský během tréninku proto absolvoval pouze šest kol, při kterých dosáhl času 2:09,263. Pawel Szkopek absolvoval stejný počet kol jako Tomáš, při těchto měřených kolech se dokázal zlepšit na 2:08,654.
Do odpolední kvalifikace, která se již jela za suchých povětrnostních podmínek, nastoupili oba jezdci nejprve s tvrdou přední pneumatikou. Tato pneumatika se však neosvědčila, a tak byla na oba motocykly opět nasazená měkká směs. Oba jezdci týmu KL Intermoto si během kvalifikace dokázali postupně zlepšovat své časy. Pawel Szkopek v první kvalifikaci skončil na 14. místě, když svůj nejlepší čas na tomto okruhu opět posunul kupředu. Jeho maximum nyní zní 2:08,169. Tomáš Mikšovský, který absolvoval stejně jako Pawel Szkopek 10 měřených kol, dosáhl v kvalifikaci na čas 2:08,398. S tímto časem se Tommy umístil na šestnáctém místě, dvě pozice za Pawlem Szkopkem.
Tomáš Mikšovský bohužel skončil kvalifikaci pádem ve stejném místě, ve kterém havaroval již při testování během minulého víkendu - v poslední zatáčce. Z pádu vyšel Tommy naštěstí bez zranění, bohužel velkou "destrukci" zaznamenala jeho motorka, která byla poničená nejen zvenku (ohnuté přední vidlice, polámané kapoty, ohnutý výfuk, zlomené sedlo), ale i zevnitř (vytržené snímače od datarecordingu). Na motocyklu se bude pracovat do pozdních hodin tak, aby motocykl byl připraven na zítřejší program, který bude opět zahajovat volný trénink.
Tomáš Mikšovský
Ráno to nebylo moc dobré, protože jsme kvůli dešti objeli pouze šest kol. Zkoušel jsem novou spojku, která se osvědčila. Odpoledne jsem nejprve zkoušel tvrdou gumu na předním kole. Ty měkké se zde hrozně rychle opotřebovávají. S tou gumou jsem objel jedno rychlé kolo a hned jsem jí raději sundal. Ta motorka s ní moc nedržela stopu v rychlých zatáčkách. Pak jsme nasadili opět měkkou, ale ta vydržela pouze čtyři, pět kol a pak se s ní nedalo jet. V závěru kvalifikace jsem chtěl zajet rychlé kolo. Najížděl jsem do poslední zatáčky a najednou mě ustřelilo přední kolo. S výsledkem nejsem vůbec spokojený, zítra budeme zkoušet opět přední gumu a budeme zkoušet nastavit motorku, aby se s tím dalo jet závod. Nedovedu si představit jak bych to v sobotu dokázal celý zajet s tou měkkou gumou.
Pawel Szkopek
Dnes ráno se mi jelo již lépe jak při testování, Showa zlepšila pérování a hned to bylo poznat. Změna byla poznat i v odpolední kvalifikaci. Jelo se dobře, ale stále mě zlobí stejně jako Tomáše výdrž přední pneumatiky. Zítra budu zkoušet dvě různé separace pneumatik a tak snad najdeme nějakou optimální pro závod. Snad to bude lepší ... musí to být lepší.
Josef Kubíček (manažer týmu)
Je to pro nás všechny velká škola, myslím si, že v této konkurenci jsme opět jako v první třídě. Musíme postupovat nahoru a narozdíl od školy chceme tam nahoře zůstat. Spolupráce s týmem Honda Klaffi probíhá výborně, je tu ovšem jeden problém, a to je čas. I oni mají velké problémy s nastavením a s vyučováním na Hondu CBR 1000 RR Fireblade. Přesto si myslím, to, že jsme tady, je pro nás velký úspěch. Vidím, že nás svět přijal. Také jsme se setkali ovšem při shánění některých dílů se slovy "Promiň, konkurence, box je zavřený!" Samozřejmě se nejednalo o box Hondy. Doufáme, že zítra bude lepší počasí než dnes, chtěli bychom vyzkoušet ještě další směs pneumatik.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist