KL Intermoto o pátku v Doha

Průběh dnešního dne na okruhu v Doha komentují členové týmu KL Intermoto Czech Republic. Několik prvních fotografií Tomáše Mikšovského v Qataru.

Dnešní program na okruhu Lusail International Raceway silně narušil vytrvalý déšť, který se opět spustil během volného tréninku třídy Supersport. V tomto tréninku naši jezdci absolvovali pouze šest (Tomáš) a sedm (Pawel) kol. Vzhledem k tomu, že jsme narozdíl od ostatních nasadili již v úvodu tvrdé separace, nebyly nejlepší ani dosažené časy. Tomáš Mikšovský zajel čas 2:11,537 a skončil na 17. místě, zatímco Pawel Szkopek byl s časem 2:13,019 ještě o jednu pozici dále.
Především s cílem vyzkoušet oba motocykly nastoupili oba naši jezdci do odpolední kvalifikace, kterou opět silně ovlivnil v těchto končinách tolik neobvyklý déšť. Nejprve se vyjelo na pneumatikách intermedia, ale když začalo po osmnácti minutách opět pršet, bylo po kvalifikaci. Na několik posledních minut kvalifikace Tomáš i Pawel vyjeli na okruh znova. Nejprve opět na intermedia pneumatikách, v poslední fázi pak na suchých. Během kvalifikace absolvoval Tomáš celkem devět kol, při kterých se s časem 2:09,742 umístil na dvanáctém místě. Pawel jel celkem jedenáct kol a se svým nejlepším časem 2:09,339 skončil na celkovém devátém místě.
Vzhledem k tomu, že se dnes jezdilo převážně na mokrém asfaltu, pro postavení na startovním roštu platí výsledky včerejších kvalifikačních bojů. Naši jezdci se tedy na start svého prvního závodu v Mistrovství světa Superbike postaví do čtvrté řady.
Pawel Szkopek
Ranní trénink nebyl dobrý. Jel jsem na starších pneumatikách a s novým nastavením, proto jsem nevěděl, jestli špatné chování motocyklu zapříčinilo nastavení nebo pneumatiky. Potom jsme dali nové pneumatiky, ale začalo pršet a tak bylo konec trénování a zkoušení nových věcí. O přestávce jsem hleděl k nebi a s netrpělivostí jsem očekával kvalifikaci. Ta se začala na mokru, vyjel jsem do prvního kola a během této mokré části jsem měl třetí čas. Potom přestal na chvilku padat déšť a tak jsme dali suché pneumatiky. Změnil jsem trochu svojí pozici na motocyklu a zajel jsem devátý čas, se kterým jsem dost spokojený.
Tomáš Mikšovský
Trénink narušil déšť a tak se nic nevyřešilo. Vpředu jsem měl tvrdou gumu, která odešla dřív než měkká. Ve druhé kvalifikaci jsem byl dvanáctý, ale to nic neznamená, neboť se stejně na start řadím podle času z první kvalifikace. Ráno ještě vyzkoušíme nastavení a podmínky závodu s plnou nádrží, budeme tím zkoušet jak se chová motorka. Co do závodu? Musím si vše nechat projít hlavou, v závodě bude záležet na tom, komu vydrží nejdéle přední pneumatika. Všichni si totiž stěžují na stejný problém. Musím se pořádně vykrvit!
Josef Kubíček (manažer týmu)
Moje hlavní poděkování patří všem členům našeho týmu, kteří se v nových podmínkách snaží co nejvíce připravit motocykly na zítřejší závod a já věřím, že pod vedením Jirky Látra se jim to podaří. V zítřejším dvacetiminutovém Warm upu, oba jezdci vyzkouší jak se motocykl chová s plnou nádrží, tak aby se co nejvíce simulovaly podmínky závodu. Ještě dnes proběhne schůzka s techniky od Showy, kde budeme řešit poslední drobné úpravy před samotným závodem. Tomáš Mikšovský v Qataru - fotogalerie

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist