Iker Lecuona a Xavi Vierge, tým HRC představil jezdeckou sestavu WSBK 2025

Tým Honda HRC v pondělí 10. února představil svůj projekt WorldSBK 2025, jezdeckou sestavu Xavi Vierge a Iker Lecuona plus jejich stroj Honda CBR1000RR-R, to vše v rámci online prezentace. Na výrazném zbarvení Hondy je nový sponzor Ixon, který společně s novým technickým partnerem Öhlins bude tým podporovat po celou sezonu.

Během zimního období pracovali japonští inženýři HRC na řadě aktualizací modelu CBR1000RR-R týkajících se všech oblastí nastavení, elektroniky a odpružení, které měl tovární tým již možnost otestovat během zkoušek v Jerezu a na portugalském okruhu Autodromo Internacional do Algarve. Nyní čeká na všechny poslední oficiální test, který je na Phillip Islandu za týden a to zároveň znamená, že na stejném místě zahájí v pátek 21.února letošní ročník MOTUL FIM Superbike World Championship 2025.

XAVI VIERGE

Letos budete v týmu Honda HRC již čtvrtou sezonu. Co jste se za poslední tři roky naučil a jaký je váš cíl pro rok 2025?
Xavi Vierge: „Naučili jsme se toho hodně, ale myslím, že nejdůležitější bylo pochopit, že je lepší pracovat metodicky a dělat pevné kroky, než chtít jet příliš rychle a ztratit cestu. Prvním cílem je začít sezonu 2025 minimálně na stejné úrovni, na jaké jsme skončili tu minulou. Našli jsme solidní základ a ke konci roku bojovali blízko předních pozic, takže cílem je absolvovat solidní předsezonní přípravu a být schopni začít šampionát blízko těch nejrychlejších, z toho vycházet a následně udělat ten poslední krok.“

Na vaší straně garáže došlo k několika změnám, včetně nového šéfa posádky.
Xavi Vierge: „Ano, můj tým vypadá v letošní sezoně trochu jinak, a přestože spolu nepracujeme dlouho, mé první dojmy jsou pozitivní. Můj nový šéf posádky má spoustu zkušeností a já se od něj budu snažit učit a vytěžit z těchto zkušeností maximum. Doufejme, že díky tomu dosáhneme dobrého pokroku.“

Honda se tomuto projektu velmi věnuje. Spolupráce mezi Japonskem a evropskou základnou je daleko intenzivnější. Zvyšuje to vaši motivaci?
Xavi Vierge: „Určitě. To, že je v těžkých časech vidět, jak jde do toho Honda naplno a dává do toho vše, co má, aby nás podpořila, nám rozhodně dodává potřebné sebevědomí. Všichni máme koneckonců stejný cíl, a to co nejdříve zvítězit. Takže všichni jsou na stejné vlně, a to nás povzbuzuje.“

Sezona 2024 byla sezonou pokroku v jejíž druhé polovině jste dosahovali konzistentních výsledků. Která oblast vývoje motocyklu bude klíčová pro výrazný vstup do sezony 2025?
Xavi Vierge: „Ano, poslední část roku 2024 byla pozitivní. Co se týče letošního roku, přecházíme na odpružení Öhlins, takže se s tím musíme vypořádat a najít nový základ. A pak musíme využít našich silných stránek a zaměřit se na oblasti pohonu a zrychlení, které považujeme za naše slabší stránky. Pokud se nám tam podaří zlepšit, budeme moci lépe využít potenciál motoru, o kterém víme, že je vysoký.“

Vy a Iker máte zcela odlišný jezdecký styl. Může to být přínosem?
Xavi Vierge: „Určitě. Máme odlišné styly, to je pravda, ale základní nastavení našich motocyklů není až tak odlišné. Pomáhá to v tom, že on je v některých oblastech lepší a já v jiných. Takže se můžeme jeden od druhého učit a navzájem se posouvat dál.“

Ve WorldSBK jste již získal pódium, co by pro vás ale znamenalo vítězství v závodě?
Xavi Vierge: „Byl by to sen, zejména s ohledem na tvrdou práci, kterou jsme odváděli v posledních třech sezonách. Myslím, že jsme si zasloužili mnohem víc, než co jsme zatím získali. Vítězství by bylo rozhodně velkou odměnou za všechnu naši práci a dodalo by nám další motivaci pokračovat. Opravdu velmi se snažíme, abychom tohoto cíle dosáhli.“

IKER LECUONA

Ikere, do prvního kola v Austrálii zbývá už jen pár týdnů. Měl jsi smůlu na zranění, myslíš, že budeš fyzicky připraven?
Iker Lecuona: „Loni jsem měl smůlu se zraněním v Jerezu a pak jsem utrpěl další malé zranění na začátku letošního roku, takže dlouhé období se zraněními. Myslím, že na Austrálii mohu být stoprocentně připraven, nebo alespoň z pětadevadesáti procent budu připraven bojovat, to je jisté!“

Když pomineme fyzickou kondici, jaká jsou vaše očekávání pro první podnik, vzhledem k tomu, že trať Phillip Islandu má své jedinečné vlastnosti. Jak zvládnete první závody po dlouhé zimní přestávce?
Iker Lecuona: „Loni jsem se naučil, že možná není nejlepší nápad začínat s nějakým konkrétním očekáváním. Zatím je v plánu nasednout na motorku, absolvovat testy bezprostředně před australským závodním víkendem a pak to brát během samotného víkendu trénink po tréninku. Trať na Phillip Islandu mám rád, ale v minulosti se mi tam příliš nedařilo. Plánem je přijet tam s dobrým základem a v dobré psychické i fyzické kondici a být připraven na všechno.“

Nyní máte roční zkušenost se spoluprací se svým šéfem posádky Tomem Jojicem. Jak důležité je začít sezonu správnou nohou?
Iker Lecuona: „Po psychické stránce je pro mě velmi důležité začít výrazným stylem. Loni jsem s tím bojoval psychicky a samozřejmě i fyzicky, ale pokud je člověk psychicky odolný, myslím, že může být fyzicky silný i se zraněním. Na druhou stranu, pokud vaše mentální síla klesne, pak je to těžké. Takže je pro mě nesmírně důležité, abych letos vykročil správnou nohou.“

Jednou z vašich jezdeckých kvalit je schopnost rychle se dostat na limit. Zmínil jste, že na sobě pracujete, abyste tuto vlastnost využil, a to jak z hlediska stylu jízdy, tak hlediska lidského …
Iker Lecuona: „Lidé mi říkají, že se na trati rychle dostanu na limit. Nepotřebuji během testu ujet sto kol, stačí mi naskočit na motorku a po čtyřech nebo pěti kolech pochopím dobré nebo špatné věci na motorce nebo v konkrétní zatáčce. Takže to je prostě vlastnost, kterou mám, ale může to být i špatná věc, protože jakmile dosáhnu limitu, je těžké se zlepšit. A to může být psychicky náročné, protože třeba po půl dni práce se zlepšíte jen o jednu desetinu, a to není vždycky snadné přijmout. V loňském roce jsem se hodně naučil o svém stylu a výkonnosti a snažím se vidět, že je to vlastnost, která mi může pomoci zlepšit a rozvíjet kolo. Naučil jsem se být klidnější i po psychické stránce.“

V roce 2024 jste získal své druhé pódium ve WSBK a ve druhé polovině sezony jste často usiloval o pozice blízko první pětky. Na čem jste s týmem pracovali, aby to bylo v roce 2025 pravidlem?
Iker Lecuona: „Začátek loňského roku byl těžký, měl jsem novou motorku, nového šéfa posádky, navíc jsem byl zraněný... Pak jsme se od léta snažili o reset, hodit začátek sezony za hlavu a aplikovat starý základ na novou motorku a začalo to fungovat. S šéfem posádky jsme spolu tvrdě pracovali, aby lépe pochopil můj styl a já mu mohl efektivněji sdělovat své potřeby, a díky tomu jsme se hodně zlepšili. Od léta do konce roku jsme udělali důležité kroky, které nám pomohly jak psychicky, tak fyzicky v tom, že jsem se na motorce cítil silnější a mohl za to pořádně vzít. Začaly se dostavovat výsledky a pódium bylo úžasné! Z P13 na P3 bylo šílené, skvělý výsledek, takže cílem je pokračovat stejným způsobem i letos.“

A na závěr osobní poznámka, nedávno jste oznámil zasnoubení se svou přítelkyní Gemou …
Iker Lecuona: „Ano, přemýšlel jsem o tom už několik měsíců. Pochází stejně jako já z Valencie, kde jsme se seznámili. Když jsme se dali dohromady, brzy jsem začal cítit něco, co jsem v předchozích vztazích nezažil. Po několika letech jsem ji požádal, aby se se mnou přestěhovala do Andorry, a teď už spolu žijeme téměř dva roky. Je mi velkou oporou a každý den se mi snaží pomáhat. Miluje Andorru, sport, zvířata a mě! Byl jsem velmi nervózní, když jsem ji o to žádal, nervóznější, než když jsem poprvé seděl na motorce MotoGP™, ale jsem moc rád, že řekla ano!“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist