VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Saly89 (54) napsal 11.04.2013 v 18:14+1

můj laickej názor je ten, že na superbajku by měli být jen ty díly, který se daj normálně koupit. Třeba ty nejdražší a vyráběný v malých sériích, ale takový, který si může koupit a namontovat každej, kdo na to má cash...

radi5 (73) napsal 11.04.2013 v 16:51

Pokud je mi známo, tak u Ducati 916, 996 a 998 byla předepsána výměna motoru po max 1500km. Výměna - nikoli repase. Pokud se tento interval překročil, docházelo k praskání karterů atd. Např. i Ondra Lelek by mohl vyprávět, kdyby tady byl...

Bosso (344) napsal 11.04.2013 v 15:50

Ano, dá se v globálu říci, že motocykly se nezdražily. Dražší jsou letenky a to vše kolem (hospitality). Info je opravdu od pramene...

SPV (816) napsal 11.04.2013 v 15:33+1

Bosso: opravdu díky za zajímavé informace.
Ale právě na nich můžeme vidět, že před 10 lety (pokud jsou to informace z dob Mrkývky) nebyly závody také levnou záležitostí. A to se bavíme o motorce, která jezdila poslední místa. 30000 za motor mi přijde slušná cena. Kolikpak stál asi motor Hodgesona, Baylisse ???
Potom to ale je,jak jsem psal níže, že dnešní závodění stojí stejně jako tehdy. Tady jsi uvedl náklady Mrkývky 200tis, a Pedercini má 150tis. Jak jsi napsal, Pedercini není top, ale to nebyl ani Mrkývka (ke vší úctě). Dobře jsi uvedl, že byla tabáková reklama.
Díky za info.

Bosso (344) napsal 11.04.2013 v 14:01

To SPV: Pokusím se odpovědět: Cestovní náklady se zvýšily, neboť se zvětšil počet lidí v týmu (třeba o telemetristu, o podvozkáře, o gumaře), nyní je jich 7, dříve 3-4. Motorka Ducati stála 100 000 euro (prodejní model, fabrická o 50 000 víc - třeba jiná telemetrie). Plus 45 000 pneumatiky na rok (nyní 55), jeden nový náhradní motor 30 000. Fabrika ujela 500 km na 1 motor, privátní tým 1 500 km. Kupovaly se opravené náhradní motory po fabrických pilotech, jeden stál 10 000. Bylo potřeba 10 párů kol po 2 000 euro, pokud se ale nepadalo. Bavíme se o Ducati (nebo nyní i o Aprilce), motory Honda, Kawa a Suzuki vydržely daleko více. Čili sečteno a podtrženo materiál na sezonu dalších 100 000 Euro, dohromady 200 000 Euro - bez hospitality, bez cestovních nákladů. Už tehdy musel jezdec, pokud neměl motorku a chtěl za tým závodit, přinést minimálně 100 000 Euro (třeba ke Caracchimu)...a mohl jezdit Ovšem tehdy byly povoleny tabákové reklamy... Tedy částka 250 000 není nikterak přehnaná, ale rozumná. Téma vidlice: Top týmy používají vidlice z MotoGP, ty ale nejsou prodejné.

SPV (816) napsal 11.04.2013 v 13:06

Raubíři i v SBK...?

//itsawheelthing.tumblr.com/image/42508122315

SPV (816) napsal 11.04.2013 v 11:49+1

ludanek: je to hra strategie. Musíme dát ruku na srdce, a taky uznat, že často pravidla zázračně vyhovovala dvouválcům. Ale taky někdy došlo ke změně pravidel v průběhu sezóny, a to se pak Ducatka musela hodně snažit.

SPV (816) napsal 11.04.2013 v 11:45+2

Bosso: kdyžtak nám přibliž náklady na závody za dob Mrkývky.
Dneska se ta jeho 998RS dá sehnat za přívětivé peníze, ale nová málo určitě nebyla. Jenom samotná klika do motoru měla stát na naše 250tis. Nevím ale, zda jsou moje zdroje na 100%pravdivé.
Nesmíme zapomenout, že za dvacet let inflace, pokud budeme optimisti 2% ročně, se ceny z půlky 90´ let musí vynásobit x 1,5.

Samotný aktuální problém je, že máme s novými pravidly GP celkem 3 kategorie 1000cc a 3 kategorie 600cc. Asi by šlo udělat 2 kategorie- jednu opravdové prototypy, a druhou opravdu blízkou motorkám z obchodu.

josef58 (823) napsal 11.04.2013 v 05:52+1

Že v 1.lize (motogp) fabriky prototypy satelitním týmům neprodávaj, ale lízingujou, už víme. Zřejmě je to z důvodů, aby se v nich tým se zvědavostí zbytečně nevrtal, anebo dokonce neprodal na "druhý" konec světa a tím by byl vyzrazen dlouhý a drahý vývoj
To samé u CRT. Aby se to "nejdůležitější" pravidlo o "klajmování" obešlo a stalo se bezzubým, tak jednoduše fabriky motory týmům neprodávaj, ale lísingujou. Tím je nikdo nemůže za směšných 20000 éček koupit, když jejich vytunění je XXx dražší

Ale, že už i v 2.lize (WSBK) se lízinguje a to dokonce vidle, tak to je pro mě novina. Ale zas, kdyby si ju někdo koupil, doma v kůlnici okopčil, tak by na příští závody přijelo 5 kamiónů plnejch "čínskejch" vidlí za pakatel a Öhlins by měl po žížalkách

josef58 (823) napsal 11.04.2013 v 05:16

rogin, radi5 atd...
taky se přikláním k názoru, že omezením počtu motorů se to díky použítí těch top materiálů jen prodraží a to možná i o hodně

ludanek (66) napsal 10.04.2013 v 22:59

To Bosso: No, taliáni jsou lišky podšitý.. To už můžou všichni v paddocku vědět! Nemyslím si že je náhoda, jak zajela Panigale svůj první závod, respektive kvalifikaci. Stejně tak prohlášení Carlose a td.. Zkrátka v době, kdy se tvoří pravidla by nebyla nejlepší strategie zajíždět super časy v testech! Vykoledovali by si akorát 5-6 kilo váhy navíc... No uvidíme, jak si povedou v dalších závodech!!

Marex (2570) napsal 10.04.2013 v 22:43

Pár nápadů je dobrých. Je otázkou, jak bude VŠEM sedět jednotná vidle. Taky si nejsem jistý tím, že omezením na 10 motorů se ušetří.
Bylo by fajn WSBK zpřístupnit... jen tomu neuříznout gule.

Superbiker (245) napsal 10.04.2013 v 21:51+1

Bohatá Aprilia? Nejvíc peněz v šampionátu od svého vstupu utratilo BMW. To jen pro upřesnění, ve článku to rozhodně mělo být zmíněno. Třeba místo toho irelevantního žvástu o CRT.

bobus (255) napsal 10.04.2013 v 21:33+1

Tak jste si opět pobrečeli nad "zločiny" SPZ a uvidíme příští rok, jestli to bude taková katastrofa, jak tady předpovídáte

IvanDvoutakťák (5070) napsal 10.04.2013 v 21:10+1

josef58

radi5 (73) napsal 10.04.2013 v 21:09

PityGPX: Záleží, jestli má ještě platnou homologaci od promotéra. Já myslím, že taková stará vrána ji asi mít nebude.

radi5 (73) napsal 10.04.2013 v 21:04+2

Já si nemyslím, že omezení počtu motorů něco zlevní. Ve finále to může být naopak. Není problém dostat z motoru výkon. Problém je právě ta životnost. Kolik asi bude stát motor, který bude mít výkon a vydrží 3x déle při současném reglementu, který upravuje tuning motorů? Já myslím, že bude hodně drahý. Jaký smysl mělo zavedení 17" kol? Taková změna týmy rozhodně něco stála. Pokud bylo cílem zpomalení WSBK, tak to taky jaksi nevyšlo. Jedině že by jednotný dodavatel začal úmyslně vyrábět gumy, které stojí za prd - jako ve formuli 1.

PityGPX (949) napsal 10.04.2013 v 20:45

Hodně dobrých názorů v diskuzi. Btw, mám dotaz: Když by se jelo wsbk v Brně, mohl by Milda Čihák se Svou oranžovou suzuki startovat nebo ne? Dík!

josef58 (823) napsal 10.04.2013 v 18:38+1

saci ventil 10:52
právě že štoky to odskáčí pro "udržení" motogp jako nej třídy pravděpodobně jako první . Na jejich místo budou degradovány SBK a pro ně (štoky) už nebude místo. Postě "reglementovat" závodní stroj pod úrověň bajku z "Jednoty" už snad ani nejde, ikdyž "menežer roku", nechci ho podceňovat.

josef58 (823) napsal 10.04.2013 v 18:05+2

SPV
jako VŽDY tvé příspěvky maj tu největší HODNOTU
Ale pozor na ..Foxx5..., aby ti nenapsal něco o "lejvancích" V tom ho může podpořit i ChenziiR1, asi stejný oddíl

Bosso (344) napsal 10.04.2013 v 17:34

To Ludanek: Tady nešlo o cenu motorky jako takové, nýbrž že se za ty peníze kupoval "zajíc v pytli", o kterém se zrovna nechvalně vyjádřili jak Checa, tak Bayliss. Navíc k Hondám, Kawasaki, Suzuki, BMW či třeba Ducati 1098R má každý tým hodně náhradních dílů, repasovaných motorů atd. a ty díky uvedení nové Panigale na trh mohli kompletně vyhodit. Privátní týmy prostě nemají peníze na celou sezónu, a některé jsou rády, že dojedou sezónu, nemyslím vůbec finálový závod v Indii

IvanDvoutakťák (5070) napsal 10.04.2013 v 17:32+1

SPV zmínil dva z těch "plíživých"kroků(jak říkával náš
bejvalej prezident ), kterými to Dorna chce znechu-
tit(nejen)Aprílii, která se chová vzpurně už několik
let, ale i divákům, když ve WSBK bude startovat ještě
míň strojů než v MotoGP1000 :
pouze jeden motocykl pro každého jezdce
a zrušit STK1000, aby ve WSBK v neděli nebylo 5 závodů
oproti 3 v MotoGP - vše s důsledky, jak popsal SPV .
Ne,RBRC jem nezapoměl,vždyť je tam brňák(!)Hanika

Bosso (344) napsal 10.04.2013 v 17:20

Já se ho samozřejmě ptal...

ludanek (66) napsal 10.04.2013 v 14:56

Navíc, při cenách Aprilie, Kawasaki, BMW a dokonce i Hondy fakt nechápu tu hysterii s "předraženou" Panigale??!!! Vždyt je spolu se Suzuki nejlevnější, tedy dle ceny uvedené v článku.. Takže zase další mítus proti Ducati?? Nebo nikdo nevěřil že si Dukna vykope "konkurence schopné" předpisy a raději to vzdali předem?! :-/

ludanek (66) napsal 10.04.2013 v 14:50

Honda jaou jen studený čumáci s kalkulačkou v hlavě!! To je důvod, proč jsem jínikdy nefandil a fandit nebudu!!!

To SPV> S tím dopisem mi mluviš z duše!! Tohle se ale doufám v továrně, kde se dělají motorky srdcem nikdy nestane!!

Dorna chce dle mého dosáhnout jediného, a sice znechutit bohatý Aprili SBK a přetáhnout jí do cirkusu MotoGP!!

Kubát (1404) napsal 10.04.2013 v 14:41

vyhodit elektroniku a bude po starostech nebo ji hodně omezit
jinak ta dukna nevypadá bez těch kapot jako kdyby by měla být z jiné galaxie

SPV (816) napsal 10.04.2013 v 13:59+2

Stačilo by se zeptat Mrkývky, na kolik vyšla jeho Duca, která obsazovala poslední místa v SBK.

SPV (816) napsal 10.04.2013 v 13:49+4

Bosso: to ano, to určitě. Však s tou 916 Racing za 100tis taky nikdo nevyhrál, protože Foggyho byla úplně jinde, taky předpokládám násobek. Takže stále budou náklady podobné. Je to tedy hlavně o zájmu, ne ani tak o penězích.
Už na přelomu 80´/90´ let byly třeba náklady na roční provoz výborné (ne mistrovské) 250cc více než 1 mil marek - a že jich tam bylo !!! SBK byly a jsou tedy stále zlomek GP.

Bosso (344) napsal 10.04.2013 v 13:41

To SPV: To je pravda, jenže "laciný" tým Pedercini je jen jeden, a boduje pouze, když někdo odpadne, jinak nemá šanci dojet v bodech. Mark Aitchison - nová akvizice Liberty - sice prohlašuje, že v Aragónu se chce umístit do Top-8, ale tomu snad nevěří nikdo. Takže na závodění okolo Top-10 je potřeba minimálně 3x tolik, aspoň dle mých znalostí, kolik stálo (mělo stát) závodění Maxime Bergera - částka 450 - 500 tisíc Euro, přičemž polovinu měl donést od sponzorů právě on.

SPV (816) napsal 10.04.2013 v 12:52+4

Jen doplním, že "obyčejná" Ducati podle parametrů SBK, kterou si mohl koupit smrtelník, stála v 90´ letech podle aktuálního přepočtu 80-100tis EUR, smaotná motorka bez jakýchkoli dílů a balíčků. Byly to 888 Racing a 916 Racing, jejichž roční produkce byla 40-70ks ročně. Byly určené pro netovární týmy a jezdce národních šamponátů. Podle článku jsou náklady na sezónu 1 jezdce v dobrém netovárním týmu 150tis EUR. Vzhledem k inflaci a faktu, že je to balíček na sezónu, mi dnešní závodění nevychází dráž, než v 90´ letech.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist