Hlasy z Phillip Islandu

Ohlasy několika jezdců World Superbike a World Supersport po závodech v Austrálli doplněné o fotogalerii z těchto závodů.

WORLD SUPERBIKE
Troy Corser (Alstare Corona Extra Suzuki)
Byl jsem zklamaný, že jsem včera nevyhrál v Superpole, ale mohu říci, že dnes to bylo důležitější. Za sucha pracovala Alstare Suzuki velmi dobře a já věděl, že bych dnes mohl vyhrát. Start jsem měl dobrý a jakmile jsem se dostal do vedení, cítil jsem se velmi pohodlně. Byl jsem schopný jezdit vlastním tempem a odjet zbytku jezdeckého pole. Jak závod postupoval, cítil jsem se uvolněně, ale byl jsem také překvapený, že se ke mně nikdo nepřibližoval. Bylo nádherné zvítězit na oblíbeném okruhu, nádherné bylo také vidět všechny ty fanoušky jak mi mávají a jak pokřikují. Vedl jsem i ve druhém závodě, ale pak to bylo pro déšť zastavené. Cítil jsem lítost nad fanoušky, ale bylo to absolutně správné rozhodnutí. Dráha byla velmi kluzká a ještě než jsme se všichni vrátili do boxů, stalo se několik havárií. Druhá část byla hodně mokrá. Garry McCoy havaroval přede mnou a já musel volit jinou stopu. Yukio a já jsme si vyměnili vedení, věděl jsem, že mám výhodu v náskoku, a proto jsem ho znovu nepředjížděl. Je to pro mne a tým perfektní výsledek.
Yukio Kagayama (Alstare Corona Extra Suzuki)
Jsem dnes velmi, velmi šťastný a tak děkuji mému týmu, že mě tak šťastným učinil. Troy jel na začátku prvního závodu velmi rychle, nebyl žádný způsob jak bych ho mohl chytit, ale já byl spokojený i se druhým místem. Ve druhém závodě jsem měl velké štěstí, protože před zastavením jsem se myslím pohyboval na šesté pozici. Po restartu závodu jel Troy znovu rychle, ale já byl tentokrát schopný ho dohonit a ujat se vedení. Bylo to velmi kluzké a já měl hodně problému, ale vždy jsem pouze přidal plyn, protože to je cesta, kterou preferuji. Projel jsem šachovnicí jako první, ale věděl jsem, že vítězem je Troy, protože v první části jsem byl hodně daleko. Získat dvě druhá místa je hezký pocit, jsem velmi šťastný.
Steve Martin (Foggy Petronas Racing)
Dlouho si budu pamatovat, že jsem zde doma zajel druhé nejrychlejší kolo, které bylo zároveň i mým nejrychlejším v kariéře. Já i Garry jsme jezdili rychle. Ve druhém závodě jsem měl dobrou první část. Po opětovném startu jsem havaroval a motocykl přistál přímo na mě, zatlačil mne do země. V prvním závodě jsem měl špatný start a Mugeridge mi pak dost bránil v předjetí. Vedoucí skupinka se v tu dobu postupně rozpadla, ale něž jsem zastavil, tak jsem byl stejně schopný trochu ubrat na mezeře od nejlepších. Nikdy jsem zde ještě neviděl takové větrné podmínky.
Garry McCoy (Foggy Petronas Racing)
Kdybych byl býval schopný odstartovat jako chlapci vpředu, patrně bych byl schopný s nimi zůstat. Když jsem předjel Steva a Chrise Walkera, začal jsem se soustředit na chlapce vpředu. Asi jsem si jízdou v prvních kolech poškodil pneumatiku, hodně se mi totiž začala klouzat. V zatáčce Haysheds to bylo zřejmě trochu mastné, protože již dříve jsem tam klouzal. Najížděl jsem tam celkem opatrně, takže vše mohl ovlivňovat silný vítr, protože motocykl náhle vybočil. Šlehl jsem s sebou náhle přes přední kolo. Za mnou havaroval Andrew Pitt, uvědomoval jsem si, že na mě letí něco modrého. Věřil jsem, že se jeho motocykl zastaví ještě přede mnou. V prvním závodě jsem dobře odstartoval a sledoval jezdce vpředu. Byl jsem spokojený, že jsem se jich během závodu mohl držet. Škoda, že jsem ten závod nemohl dokončit.
Norick Abe (Yamaha Motor France IPONE)
To je již dlouho, co jsem naposledy jezdil při testech v dešti, proto jsem neměl správně nastavený motocykl do deště. Pro závod jsem nastavil motocykl více na měkko, ale nebylo to stejně dostačující. První závod byl dobrý. Jsem v šampionátu na celkovém šestém místě, je to proto, že v závodech jsem vytěžil maximum co šlo. Myslím, že brzo mohu skončit i na pódiu.
Sébastien Gimbert (Yamaha Motor France IPONE)
Ve druhém závodě jsem nedokázal držet správnou stopu v době, kdy jiní jezdci havarovali. Pak mi začal selhávat můj motocykl. První závod nebyl tak dobrý jak ten druhý, měl jsem problémy se spojkou. Víkend se mi nevydařil, jsem zklamaný.
Andrew Pitt (Yamaha Motor Italia)
Cítím se jako kdybych byl alespoň 15 kol v boxerském ringu. V osmé zatáčce jsem jezdil velmi opatrně, připravoval jsem se na zatáčku, ale skončil jsem letem přes řidítka. Bylo to v prvním kole, kdy byla ještě pneumatika nová a studená. Stejná věc se stala Hagovi. Ještě jsem zde nejel v takových podmínkách, ten vítr a déšť byly opravdu těžké povětrnostní podmínky.
Noriyuki Haga (Yamaha Motor Italia)
Neměl jsem zde dobrý víkend. Vybral jsem si stejnou mokrou pneumatiku jako ráno, ale bohužel jsem neměl stejný pocit. Musím na to zapomenout a vydat se do Valencie.
Chris Vermeulen (Winston Ten Kate Honda)
Ke konci prvního závodu jsem měl skutečnou bitvu s Maxem Neukirchnerem. Jezdil opravdu dobře, dokonce mám od jeho přední pneumatiky značku na mé kombinéze. V prvních kolech jsem musel velmi tvrdě bojovat s přední pneumatikou. Zachytil jsem však dobrý rytmus a protože i motocykl fungoval dobře, skončil jsem na pódiu. Ve druhém závodě to bylo opravdu hodně kluzké, horší než v ranním Warm Upu. Vítr tomu také nepomohl. Dojet třetí a čtvrtý z devátého místa na roštu není tak špatné. Představte si, co bych mohl udělat z Pole Position. Ještě jsem však neměl to potěšení.
Karl Muggeridge (Winston Ten Kate Honda)
Po havárii dnes ráno jsem se zase necítil až tak špatně. Motocykl nebyl dnes tak dobrý jako včera v Superpole. V prvním závodě jsem měl problém s výkonem. Ve druhém jsem neměl nejlepší start, ale motocykl vypadal v pohodě. Bojoval jsem s Jamesem Toselandem a v desáté zatáčce jsem se dostal do situace, kdy jsem neměl kam jet. Je to pro mne zklamání, mohl to být po kvalifikacích a superpole trvalý pokrok. Po ranním pádu jsem chtěl pro tým získat nějaký výsledek, protože oni pracovali velmi tvrdě. Musím proto počkat do Valencie.
Régis Laconi (Ducati Xerox)
V prvním závodě jsem musel těžce ovládat motocykl, přední pneumatiky totiž velmi rychle odešla. Několikrát jsem málem havaroval v rychlosti přes 220 km/h, nevím jestli kvůli pneumatice nebo větru. Bylo to tak šílené, že bylo těžké zůstat na motocyklu. Postupně jsem se dostal na čtvrté místo a myslel jsem, že bych mohl ještě postupovat. Bylo však velmi těžké jezdit s opotřebovanou pneumatikou. Ve druhém závodě jsem měl dobrý start a dobré první kolo, dostal jsem se za vedoucí jezdce. Troy byl trochu rychlejší, ale druhého jezdce jsem se držel. Totálně jsme změnili oproti prvnímu závodu nastavení motocyklu a ten byl nyní dobrý. Můj dík proto patří mému týmu. V mokré části závodu jsem také dobře začal, ale po třech kolech se opotřebovala pneumatika. Po divokém highside jsem pomocí startéru nastartoval znovu motocykl a pokračoval.
James Toseland (Ducati Xerox)
Špatně jsem odstartoval do prvního závodu a téměř vyjel z první zatáčky. Propadl jsem na patnácté místo. Poté jsem ztrácel motivaci a bylo po závodě. Po tak těžké práci odjíždím se dvěma body. Na závodních pneumatikách jsem v každém tréninku mezi první pěticí a to není náhoda. V Superpole jsem ztrácel v každé sekci jednu sekundu a tak jsem startoval desátý. V prvním závodě jsem měl problém se zadním kolem, ze druhého mě odstranil Muggeridge. Co mám k tomu více říci?
Ben Bostrom (Koji Renegade Honda)
Motocykl začíná fungovat, ale já se musím víc naučit jezdit s těmito pneumatikami. Na suchu jsem nebyl moc nebezpečný, trochu se mi dařilo na mokru. Tři roky jsem na tomto okruhu nebyl a tak jsem tu v pátek byl pěkně ztracený.
Max Neukirchner (Klaffi Honda)
Dnes to byly těžké závody. Vítr byl dost neodhadnutelný. Zvláště ve druhé části druhého závodu bylo důležité zůstat soustředěný a uvolněný. Ti co příliš mnoho riskovali okamžitě vypadli. Pády byly ošklivé. A okruh Phillip Island - opravdu ho miluji!
Pier Francesco Chili (Klaffi Honda)
(při sobotním pádu si zlomil klíční kost)
Cestuji domů, kde budu muset podstoupit operaci, až poté se dozvím, jak dlouho bude trvat mé zotavení.
WORLD SUPERSPORT
Sébastien Charpentier (Winston Ten Kate Honda)
Bylo to již dlouho od mého posledního vítězství, ale jsem šťastný, zvláště pak po té záhadě, která mne doprovázela na předním kole ve všech jízdách v Qataru. Miluji Phillip Island a jeho různorodé zatáčky. Po úspěšném testu ve Valencii jsem sem přijel velmi jistý. S Kevinem Curtainem to byl ohromný závod, velmi obtížné to však bylo pro všechny kvůli tomu velkému větru. Tým pracoval velmi dobře a zvolil i výborné pneumatiky – tvrdou dopředu a střední dozadu – to byla perfektní kombinace.
Katsuaki Fujiwara (Winston Ten Kate Honda)
Ztratit třetí místo o šíři pneumatiky je zklamání, ale jsem šťastný kvůli Sebastianovi a zbytku týmu. Vítr byl dnes velmi silný, bylo obtížné ovládat motocykl. Absolvoval jsem úžasný souboj o třetí místo s Fabienem Foretem a Michelem Fabriziem na dalších Hondách. Jezdil jsem nejtvrději co jsem dovedl. S CBR se stále ještě učím.
Broc Parkes (Yamaha Motor Germany)
Minulou noc jsem si myslel, že nedokončím závod, skončit sedmý je proto velmi dobrý výsledek. Ve skutečnosti jsem se při jízdě cítil dobře, ale postrádal jsem svou rychlost. Když jsem včera po mém pádu ležel na dráze, předpokládal jsem, že mám zlomené nějaké kosti. Celkově jsem s dnešním závodem spokojený, bylo důležité získat body.
Kevin Curtain (Yamaha Motor Germany)
Byl to těžký závod, zvláště kvůli větru, který byl pravděpodobně nejsilnější jaký jsem zde kdy zažil. Když jsem se dostal dopředu, pomyslel jsem si, že bych možná mohl vyhrát, ale nakonec to znovu nevyšlo. Musím za celý víkend poděkovat mému týmu, protože celý víkend jsem měl problémy s výkonem a oni to nakonec zázračně vyřešili. Dnes ráno byl trénink na mokru a tak jsem nemohl otestovat provedené změny, šel jsem proto do závodu s nevyzkoušeným řešením. Jsem rád, že vše bylo udělané správně, tento výsledek je odměnou za jejich tvrdou práci během celého víkendu.
Xavier Fores (Alstare Corona Extra Suzuki)
Dnes nejsem šťastný. Ráno jsem měl velkou havárii, při které jsem zničil můj motocykl číslo jedna. Druhý stroj nebyl tak dobře nastavený, a tak jsem věděl, že to bude těžká práce. Také jsem se udeřil do hlavy, která mě během závodu bolela. Chtěl jsem být v závodě nejlepším jezdcem na Suzuki, ale podlehl jsem Coganovi, když jsem zřejmě příliš horlivě najížděl vnitřkem do zatáčky Honda, kde jsem se dostal mimo dráhu. Než jsem se dostal zpět na dráhu, tak byl Cogan již daleko. Jel jsem již tedy pouze abych dokončil závod. Fotografie z Phillip Islandu

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist