VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Jindřej (472) napsal 18.09.2012 v 17:33

celý tohle hodnocení je uhozený. Je jedno jakou motorku postavíš - je dobrá? Dostane naložíno. Stojí za prd? Tak jí váhu ubereme aby zrychlila. Co to proboha je?

Marex (2569) napsal 14.09.2012 v 12:35

Kubát: A co KTM?

Fast17 (431) napsal 14.09.2012 v 00:17+1

a jak napsal opic - pokud máš sériovku o 4 kg pod limitem, je naprosto úchylný přidávat ty kila. na závoďáku maj kila ubejvat

Fast17 (431) napsal 14.09.2012 v 00:14

ale tohle přece neni o tom, že by někdo chtěl dvouvál poslat do muzea. já tvrdim, že mnohem spravedlivější (a i prospěšnější pro aplikaci nových technologii na sériovky) je v seriálu jako wsbk aplikovat omezení objemu a váhu neregulovat. Povede to k "odvážným řešením" typu motorka "bez rámu" a masivnějšímu používání ušlechtilých materiálů (a tím i zlevnění jejich výroby) a navíc to bude muset bejt na sériovce, takže se to potenciálně dostane i k lidem. A těžko si myslet, že by postavili sérii něčeho, co kvůli ceně nejde prodat. Nechci ani naznačit, že by musela Duc opustit dvouválec(i když už to v motogp dobrovolně udělala), spíš si myslim, že by měla opustit těch dogmatizovanejch 90stupňů rozevření válců. Protože i když to má určité výhody, z hlediska závodů to přináší spíš komplikace

Kubát (1404) napsal 13.09.2012 v 20:57

tak ona ducati je vlastně poslední značka, která se zabývá sportovními dvouválci. myslím, že je to dobře. ne každý chce jezdit na čtyřválci. a k ducati prostě ten dvouválec patří, to bez diskuse

opic26 (457) napsal 13.09.2012 v 20:39+1

1) L90 V2 je myslím nej 2-vál.koncepcí.Od Pantahu až po Superquatro. D16 má válce stejně a nepochybně špičková RC30/45 je měla vice nahoru a stavebně užší z profilu, ale široké zepředu.Jestli byl motor více vepředu a kolik tedy bylo váhy na správném místě fakt nevím. Tvrdím že ovladatelnost není Ducati výhodou a důvodem +6kg nadváhy.
2) Rado: - chceš aby se drželi tradic, vše nové a dobré Ti na Panigale vadí, ale konzervatismus jde v závodech stranou.Raději pro Ducati nemyslitelný 4-vál, než srovnat váhu, když je i motorka z obchodu bez náplní lehčí o 4kg
3) Chlapi co furt melete o absenci Desma u Panigale?!

Marex (2569) napsal 13.09.2012 v 17:14

Rado: To je marketingově mimo! Většina lidí chce Duc, páč je jiná, páč je !!!dvouvál!!! a páč je to červená raketa. Sentiment jde stranou pokaždé, když je mašina hezčí, lepší a rychlejší. Panigale rychlejší je, hezčí... to je o vkusu,ale raketa to je každopádně. Jenom by ji neměla brzdit nesmyslná omezení.

Rado_ (555) napsal 13.09.2012 v 16:42

Marex > ale právě to, co píšu je řešení... pro závody vyrobit čtyřvál a mimoto na prodejny starou koncenci. Nic by je to nestálo, když už chtějí modernizovat a zůstane jim i stávající klientela... Schválně se optej Ducatistů mající stroj jako Monster 900, nebo 916, zda je pro ně nynější nabídka akceptovatelná pro další nákup motorky... Drtivá většina Ti řekne, že si raději koupí MVA nebo Tebou zmiňované MG, než něco tak "nedukatistické" jako Panigale, nebo Streetfighter...

Marex (2569) napsal 13.09.2012 v 16:39-1

Rado: Tradice jsou jedna věc,ale vývoj nezastavíš. Guzzi se drží tradice a tím pádem je pro ni WSBK zapovězeno (a jaký to byly závoďáky!!!). Kde jsou doby, kdy top modelem BMW byly stroje s boxerem? Změnili koncepci a jedou o titul WSBK.
Ducati dělá to samé,ale drží si to své véčko a to je moc dobře. Že v něm netluče desmo? Copak Ducati ho mít musí? Omezovat se na "tradiční" řešení není řešením... spíše hřešením bez rozhřešení.

Rado_ (555) napsal 13.09.2012 v 16:32

...navíc by Ducati získala čtyřválcovou produkční "ER čtyřkou" další punc exklusivity... přitom by byla stále konzervativní značkou vyrábějící "železářství na dvou kolech"

Rado_ (555) napsal 13.09.2012 v 16:28

Takže z toho vyjde jako nejlepší pokud by Ducati i pro WSBK vyrobili čtyřválec. Hraní si na tradici je výmluva, tradiční už na Panigale krom počtu válců není stejně nic...

Pokud by se zastáncům značky Ducati položila otázka... Co byste nejraději:

A: V závodech WSBK (plus v omezené sérii na pultech prodejen) čtyřválec litr a mimoto klasické konzervativní stroje se dvěmi válci, suchou spojkou, trubkovým rámem

B: V závodech i na prodejnách sice dvouválcové, ale "pojaponštělé" paskvily bez odkazu na tradici značky...

Dám krk na to, že by volili A!!!

Fast17 (431) napsal 13.09.2012 v 16:06

protože kdyby to bylo to nejlepší řešení, tak má honda v90 bezrámovku už dávno, to mi věř. Při jejích zdrojích neni problém zkoušet to tak dlouho, dokud to nepojede (a myslim, že to někdy určitě minimálně v oblasti simulací zkoušeli-ono ušetřit pár kilo tam kde nemůžeš normálně najít gramy je celkem lákavý. Ale nedělaj to, takže ten přínos asi nebyl takovej jak se na první pohled může zdát)

Fast17 (431) napsal 13.09.2012 v 16:03

spv: a jen doplní Marexe - to že Duc se ve wsbk s podobně vyváženou motkou pořád drží vpředu je dáno hlavně tím, že tam mají odlišné pneumatiky. Bridgestone má lepší přilnavost, ale v užším "okně". To taky neni jen kvůli Rossimu Prostě vývoj jde dál tak by se měli u Duc drobet pohnout. I spojku už nemaj suchou. Můžou dělat nějakej nostalgickej bajk s elkem, ale top model (a prototyp motogp tuplem) by měli někam posunout... Ono to hraní na "naše řešení" má taky svoje meze...

Marex (2569) napsal 13.09.2012 v 15:41-1

Rado: Tohle nikam nevede. Já prostě zastávám názor, že pokud je série lehčí, než určují pohyblivá pravidla pro ostrý superbike, je to nesmysl.

Marex (2569) napsal 13.09.2012 v 15:40-1

SPV: Speciály GP i WSBK se od posledního vítězství RC 30 a RC 45, dokonce i od doby prvního a posledního titulu Ducati v MGP, intenzivně vyvíjejí. Většina výrobců se drží koncepcí, kterým důvěřují. Aprilia také odmítla objemovou výhodu, když V-twin vyměnila za V-four. Véčko je v současné době pořád dobrým řešením,ale Elko má už pouze MGP Ducati. Všichni ostatní mají jiný názor na to, co je nejlepší koncepcí. Je to kvůli Rossimu a jeho neúspěchu v Ducati?

SPV (816) napsal 13.09.2012 v 14:58

To, že Véčko 90° působí problémy, je jen mýtus, se kterým se přišlo, až když se Rossimu přestalo dařit, a zjistilo se, že v rámu to taky nebylo, překvapivě, že. Proto se nyní na něj ukazuje prstem: Ten za to může. To že toto ,,špatné´´ Lko ale vyhrávalo v SBK i MotoGP, jako by se už zapomnělo.

A to ani nemluvím o úžasných úspěších Hondy s touto koncepcí motorů, zejména u RC30 a RC45.

Asi se prostě zázračně od roku 2011 zjistilo, že koncepce V90° je strůjcem všech problémů...

Fast17 (431) napsal 13.09.2012 v 14:23

žádný náklady navíc ve výrobě a vidělo by se...

Fast17 (431) napsal 13.09.2012 v 14:23+1

řešení, že si můžou ten čtyřvál taky převrtat, když budou chtít (na dobu doku by měla Duc ten větší dvouvál) by taky bylo fér, to je pravda

Fast17 (431) napsal 13.09.2012 v 14:19+1

jo souhlasim - to sem ale víceméně napsal - litr jako strop. Oni totiž tu Panigale dělali jako 1200 jen proto, že to měli povolený. Prostě se to zkřivilo, a teď to rovnání holt neni tak jednoduchý. ale rozumíme si

Rado_ (555) napsal 13.09.2012 v 14:07

Fast... OK, jsem pro neomezování váhy, ale taky nepřidávání objemu. Všude je chleba o dvou kůrkách, nemůžou chtít jen výhody, což pětina objemu navíc jednoznačně je... Být v technické komisi WSBK, nechal bych Dukárně nízkou váhu a zároveň řekl čtyřválcovým, že pokud vyrobí daný model i pro prodej, tak nechť klidně převrtají na 1200ccm taky... Tohle by bylo fér... Voják se stará, voják má...

Fast17 (431) napsal 13.09.2012 v 14:03+1

protože právě ta váha je to převratný

Fast17 (431) napsal 13.09.2012 v 14:03+1

rado: já neřek že je dvouválec překonaná konstrukce - řek sem kdyby nestačil, tak by se ukázalo, že je. A právě tyhle operace s váhou nejsou žádný brečení - oni možná vymysleli něco převratnýho, co ale nemůže ukázat zuby, když je někdo bude omezovat přidáváním váhy.

Rado_ (555) napsal 13.09.2012 v 13:52

Fast 17...souhlas... objem napevno a zbytek ať se starají... říkat, že dvouválec je překonaná koncepce je blbost... navíc má řešení L2 výhody, které R4 nebo V4 nemají. V každém případě je unfair - a nesportovní tuplovaně - se nejdříve bít do prsou, že vymyslíme něco převratného, a když se ukazuje, že bude Panigale průser, tak si "výkon" vyplakat u stolu... Kdyby desetinu vyhozených peněz a času na experimenty v MGP věnovali vývoji bajku pro WSBK, udělali by lépe a zachovali by si tvář... Takto se v očích všech krom Duc-fanatiků bez soudnosti shazují...

Fast17 (431) napsal 13.09.2012 v 13:43

no já si myslim, že by měli stanovit objem napevno (litr) a váku nechat neomezenou. Protože jestli dokážou udělat dvouvál o tolik lehčí, že to smázne nevýhodu oproti čtyřválu na rovině, tak proč by měli přidávat závaží. To je debilní z obou stran. Jestliže máš sériovku, která je sama o sobě lehčí než limit (po odstrojení věcí co tam bejt nemusej) tak proč jí dělat těžší. To je nesmysl a de to proti vývoji. A jestli nejsou schopný udělat dvouválec dostatečně výkonej(při stejným objemu a nižší váze), tak to ukazuje, že z hlediska supersportů je to překonaná konstrukce a vrcholnej model by měl mít jinej motor (aby potom ve wsbk mohl uspět). Tady se právě otevírá prostor pro nápady s mašinou "bez rámu" a jiný podobný vychytávky, který to posouvaj na dopředu. Bez toho to šetření váhou moc nechápu

Rado_ (555) napsal 13.09.2012 v 13:11

Marex > Ducati chtějí hmotnost na hodnotu z minula, kdy ji zdůvodňovali tím, že mají starou motorku... Nyní mají, jak sami tvrdí absolutní bombu, tak mi připadá úsměvné se vrátit na hmotnostní úroveň, kterou odúvodňovali zastaralostí 1098...

Marex (2569) napsal 13.09.2012 v 13:08-1

Rado: 13:05: Naprostý souhlas. Omezování objemu je v dnešní době, kdy 800 letí líp než litr, naprosto zbytečné.

Marex (2569) napsal 13.09.2012 v 13:06-1

Rado 13:00: Ten druhý odstavec jsi psal sám? Co to znamená?

Rado_ (555) napsal 13.09.2012 v 13:05

Marex > zkrátka a dobře, pravidla mají být jedna. Pokud chce dělat Ducati 1200ccm, tak ano, ale tento objem bych dovolil i ostatním... a je každého boj, jak se k tomu postaví. Dvojí pravidla budou vždy vůči jedné skupine unfair

Rado_ (555) napsal 13.09.2012 v 13:00

Dobře ale myšleno v teoretické rovině, Aprilia má tolik prostředků jak materiálních, tak technických, že nemá problém vyrobit produkční motorku, která sice bude stát 3/4 koule ale převálcuje i Hondu RC213V...

Pokud má Ducati tak převratnou motorku, což o Panigale tvrdí, tak nechápu, proč chtějí ubrat hmotnost na dobu, kdy tvrdili, že jí potřebují ubrat proto, že mají starou 1098. Tohle je hrozně demotivující, proč by někdo měl vyvíjet, když si "výkon" vybrečí u stolu...

Marex (2569) napsal 13.09.2012 v 12:56

Rado: Podstatou superbiků je vylepšování sériovek. Spadá pod to přidání závaží na stroj, který je v sérii lehčí?

Předchozí
1 2 3 4
Následující



TOPlist