Devátý podnik MS Superbike – Barcelona

Loni měl superbikový šampionát MOTUL FIM Superbike World Championship v Barceloně premiéru, letos už dráha v Montmeló není pro jezdce a týmy tolik neznámá a každý měl čas se na závod připravit. V katalánské metropoli bude o víkendu závodit kompletní série v podobě tříd WorldSBK, WorldSSP a WorldSSP300. Z českých závodníků jede v kategorii třístovek Oliver König (Kawasaki) a Petr Svoboda (Yamaha), na divokou kartu nastupuje v supersportech Ondřej Vostatek (Yamaha). Z českých týmů je to MIE Racing Honda Racing (WSBK), Accolade Smrz Racing (WSSP300) a WRP Wepol Racing (WSSP, WSSP300). Volné tréninky jsou v pátek, Superpole plus první závody v sobotu, a program devátého podniku sezony končí druhými závody v neděli.

Kapitoly článku

Circuit de Barcelona-Catalunya (SPA)

Výstavba závodního areálu Circuit de Barcelona-Catalunya na předměstí katalánské metropole započala v roce 1989 díky dohodě katalánské samosprávy, samosprávy města Montmeló a katalánského autoklubu. V roce 1991 byly stavební práce dokončeny a ještě v tom samém roce přivítali v Montmeló španělskou Grand Prix v závodech formule 1. MS silničních motocyklů tam poprvé absolvovalo evropskou Grand Prix a od roku 1995 je okruh nedaleko Barcelony domovem katalánské Grand Prix. World SBK závodí v Barceloně od roku 2020. V roce 2021 slaví katalánský okruh kulaté třicetiny.

Po nehodě Luse Saloma z druhého tréninku Moto2 na Velkou cenu Katalánska 2016, došlo na změnu uspořádání dráhy okruhu Catalunya. Předchozí varianta tratě měla pět levých a osm pravých zatáček s délkou okruhu 4727 metrů. Nové uspořádání pro 2017 bylo s devíti pravými, sedmi levými zatáčkami a celková délka dráhy se zkrátila na 4652 metrů. V roce 2018 bylo znovu vše jinak, celková délka okruhu se změnila na 4627 metrů s celkem osmi pravými a šesti levými zatáčkami. Pro letošní sezonu je dráha v oblasti desáté zatáčky znovu upravena, což má zlepšit bezpečnost jezdců.

MS Superbike (WorldSBK) – Preview

Po závodech ve Francii vede šampionát náskokem 7 bodů Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha with BRIXX WorldSBK). Turek v sedle tovární Yamahy zvládl víkend v Magny-Cours na jedničku, když vyhrál všechny tři závody. Až v neděli odpoledne přišlo rozhodnutí, že v závodu Tissot Superpole překročil v posledním kole limit tratě a proto po penalizaci klesl na druhé místo. K penalizaci došlo na základě protestu týmu Kawasaki Racing Team, kde závodí Jonathan Rea. Už jen z tohoto důvodu budou závody v Barceloně velmi napínavé, protože můžeme očekávat další bitvu obou závodníků.

Úřadující mistr světa Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) v Magny-Cours ani jeden závod nevyhrál, až na sprint, kde mu bylo vítězství přiklepnuto až rozhodnutím po podaném protestu. Zástupci týmu KRT hovořili o tom, že pravidla jsou pravidla, což je samozřejmě pravda. Způsob, ale kterým těch pár bodů získali ale znamená, že přišli o daleko víc než body, přízeň některých fanoušků. Uvidíme, jak si Rea povede v Barceloně, je jasné, že bude chtít vyhrát a získat vedení v šampionátu zpátky.

Na vedení v soutěži ztrácí Scott Redding (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) celkem 72 bodů, což je celkem dost. Britovi musí být jasné, že to letos na titul nevypadá a ani titul vicemistra, na který ztrácí 65 bodů není v reálných obrysech. Cílem Reddinga je sezonu dokončit v co nejlepším stylu, užívat si závody a vyhrávat. Je to jeho poslední sezony s Ducati.

Jelikož Andrea Locatelli (Pata Yamaha with BRIXX WorldSBK) ztrácí na třetího v pořadí 112 bodů, jeho úsilím bude čtvrtou pozici udržet a odrazit ataky jezdců za sebou. Pátý Alex Lowes (Kawasaki Racing Team) na Itala ztrácí 10 bodů, šestý Michael Ruben Rinaldi (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) celkem 14 bodů. Tady je to hodně vyrovnané.

O poslední dvě pozice v TOP5 bude usilovat také dvojice jezdců BMW, sedmý Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) a osmý Michael van der Mark (BMW Motorrad WorldSBK Team) plus jezdec Yamahy Garrett Gerloff (GRT Yamaha WorldSBK Team). První desítku uzavírá Álvaro Bautista (Team HRC), který hledá své místo ve WSBK a snad jeho návrat k Ducati přinese v roce 2022 nějaké oživení. Na jeho místo má k Hondě přijít Iker Lecuona, který teď závodí s KTM Tech 3 v MotoGP.

V Barceloně nebude závodit Tito Rabat (Barni Racing Team), který ukončil spolupráci s týmem a do konce sezony ho nahradí Samuele Cavalieri. Argentinec Leandro Mercado (MIE Racing Honda Racing) nastupuje v Barceloně poprvé, ale s odhodláním opět bodovat tak, jak se mu to povedlo ve španělské Navaře. Do akce se vrací Isaac Viñales (ORELAC Racing VerdNatura), který pro Magny-Cours dostal od lékařů červenou.

Společnost Dorna WSBK potvrdila, že letos závody na okruhu San Juan budou, takže superbiky a supersporty zamíří po říjnovém závodu v Portimau do Argentiny. Okruh San Juan navíc prodloužil smlouvu o další dva roky.

FIM Superbike – MS po Magny-Cours:

1. TOPRAK RAZGATLIOGLU YAMAHA 370
2. JONATHAN REA KAWASAKI 363
3. SCOTT REDDING DUCATI 298
4. ANDREA LOCATELLI YAMAHA 186
5. ALEX LOWES KAWASAKI 176
6. MICHAEL RUBEN RINALDI DUCATI 172
7. TOM SYKES BMW 159
8. MICHAEL VAN DER MARK BMW 154
9. GARRETT GERLOFF YAMAHA 147
10. ALVARO BAUTISTA HONDA 115
11. CHAZ DAVIES DUCATI 114
12. AXEL BASSANI DUCATI 100
13. LEON HASLAM HONDA 78
14. LUCAS MAHIAS KAWASAKI 41
15. TITO RABAT DUCATI 38
16. KOHTA NOZANE YAMAHA 32
17. ISAAC VINALES KAWASAKI 20
18. CHRISTOPHE PONSSON YAMAHA 18
19. JONAS FOLGER BMW 14
20. EUGENE LAVERTY BMW 14
21. LEANDRO MERCADO HONDA 8
22. MARVIN FRITZ YAMAHA 6
23. LORIS CRESSON KAWASAKI 3
24. ANDREA MANTOVANI KAWASAKI 2
25. LUKE MOSSEY KAWASAKI 2

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist