Dall´Igna: Nemáme větší budget než o 10% jak jiné týmy

Ve velmi zajímavém rozhovoru se závodní ředitel Aprilie Gigi Dall´Igna vyjadřuje o aktuální situaci v továrním týmu z italské Noale a také o tom, jak je to s prototypem RSV4 a s rozpočtem tohoto továrního týmu.

Italská továrna zastavila vývoj nových dílů a plně se zaměřila na pojištění titulu mistra světa pro Maxe Biaggiho. Ten má nyní šanci po čtyřech po sobě jdoucích titulech mistra světa ve dvěstěpadesátkách (1994-1997 na Aprilii, resp. na Hondě) a třech titulech vice-mistra světa v MotoGP (1998, 2001 a 2002) stát se i mistrem světa superbiků, neboť před posledními 6 jízdami má náskok 60 bodů na Leona Haslama (Alstare Suzuki).  


Závodní ředitel Aprilie Gigi Dall´Igna to vysvětluje následovně: "Jsem velmi spokojen s dosavadním vývojem RSV4. Nyní ale musíme další vývoj zastavit, protože každý nový díl přináší určité riziko. A my chceme všechny rizikové faktory odstranit. Náš současný motocykl je na takové úrovni, že na každém okruhu jsou naši jezdci schopni bojovat o vítězství."


V dalším odstavci tohoto rozhovoru se dotýká Dall´Igna rozpočtu závodního týmu Aprilie a také nařknutí z toho, že současný motocykl Aprilia je v podstatě motocyklem patřícím do závodního seriálu MotoGP: "Všichni si myslí, že náš superbikový motocykl je nějaký prototyp. To ale není pravda. Je to normální sériový motocykl. Všichni si myslí, že investujeme do vývoje tohoto motocyklu velké množství peněz. Znám rozpočty ostatních  konkurentů a v budgetu na motocyklovou techniku se řádově lišíme navíc pouze o 10%. Do čeho ale investujeme, to je gáže jezdců. Zaplatit výborně špičkového italského jezdce (aktuální gáže Biaggiho je 1 milion Euro, na příští rok mu nabízí Aprilia 1,3 mil., ale Max požaduje 1,7 mil. - pozn. Bosso) nám přináší obrovské výhody v marketingu a také další plusy. Rozhodně ale není náš celkový rozpočet 2x či 3x větší, než mají naši soupeři".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist