Čtvrtý podnik MS Superbike – Assen

Krátce po skončení třetího závodního víkendu v Aragonii je tu rychlý přesun do Nizozemska, kde je už tento víkend na programu čtvrté kolo superbikového šampionátu v Assenu. Okruh patří mezi ty nejznámější na světě a většinu soutěží pořádá na své dráze také nejdéle ze všech. V Assenu budou o víkendu závodit všechny čtyři šampionáty, takže kompletní sestava, jak to už na evropské šňůře bývá. Součástí paddocku je český závodník Ondřej Ježek, který závodí v prestižní sérii WorldSBK.

Čtvrtý podnik MS Superbike – Assen

Kapitoly článku

Okruh TT Assen patří mezi stálice v kalendáři superbikového šampionátu. V této oblasti Holandska už závodili před devadesáti lety a od roku 1955 tam stojí závodní okruh, kde už uspořádali celou řadu podniků různých motocyklových šampionátů. V průběhu let doznal TT Assen řady změn a dnes je to dráha, která splňuje všechny bezpečnostní parametry FIM. Loni podepsali pětiletou smlouvu zástupci okruhu TT Circuit Assen a Dorna WSBK Organization, což znamená, že Superbiky uvidíme na této slavné dráze i nadále.

Závodní okruh má celkem 4542 metrů, cílová rovinka měří 300 metrů a jezdci v jednom kole projedou celkem 18 zatáčkami – 6 levými a 12 pravými.

!!! Také letos můžete tipovat na výsledky jednotlivých závodů třídy Superbike a bojovat tak o hezké ceny a pohár pro vítěze kategorie WSBK 2018. Nezapomeňte, první závod World SBK je už v sobotu, druhý se jede v neděli !!!

World SBK – rekordy:

Rekord okruhu – 1'34,880 – Jonathan Rea (2017)
Nejrychlejší kolo – 1'33,505 – Jonathan Rea (2017)

World SSP – rekordy:

Rekord okruhu – 1'38,184 – Jules Cluzel (2015)
Nejrychlejší kolo – 1'37,805 – Kenan Sofuoglu (2017)

World SSP300 – rekordy:

Rekord okruhu – 1'55,070 – Alfonso Coppola (2017)
Nejrychlejší kolo – 1'53,814 – Borja Sanchez (2017)

ME Superstock 1000 – rekordy:

Rekord okruhu – 1'37,522 – Michael Rinaldi (2017)
Nejrychlejší kolo – 1'36,775 – Florian Marino (2017)

MS Superbike (WorldSBK) – Preview

Po úvodních třech kolech sezony je na prvním místě průběžného hodnocení Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team), který z šesti závodů dva vyhrál a dvakrát skončil druhý. Rozhodně to není tak strhující nástup jaký měl třeba loni, ale vzhledem k změnám technických předpisů a omezením maximálních otáček, Kawasaki dělá co může. V tomto ohledu je to rozhodně úspěšný začátek a pokud si Rea udrží podobnou výsledkovou stabilitu, nebude snadné ho překonat. Jeho prozatím nejúspěšnější závodní víkend byl ten poslední v Aragonii, kde nasbíral pětačtyřicet bodů.

Po ne příliš úspěšném začátku sezony v Austrálii, kde Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) ve druhém závodě spadl a nebodoval, získává Velšan postupně na síle a z průběžné sedmé pozice se během víkendů v Thajsku a Aragonii posunul na druhé místo. Nyní ztrácí na první pozici dvanáct bodů a v Assenu uvidíme, zda bude schopen tuto ztrátu snížit. Komplikovanější to Davies může mít v tom, že vzhledem k tomu, že Ducati nasbírala už jednadvacet koncesních bodů (body se přidělují za umístění na stupních vítězů 1.místo – 3body, 2.místo – 2body, 3.místo – 1bod), budou mít na jejich úkor soupeři možnost aktualizace motorových jednotek. Cílem je srovnat síly a zajistit vyrovnané závodění.

Ve španělské Aragonii byl Marco Melandri (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) hodně smutný. Ital věděl, že má potřebnou rychlost k tomu, aby vyhrál, ale jeho motorka mu to přesto neumožnila. Melandri měl co dělat, aby ji udržel v přímém směru a zejména pak při předjíždění bylo vidět, jak je jeho Panigale R divoká. Po zklamání z Thajska, kde přišel o vedení v šampionátu, přišel další propad o jednu pozici, takže momentálně je Melandri průběžně třetí.

Španěl Xavi Forés (Barni Racing Team) je průběžně třetí a stále nejvýše postaveným jezdcem netovárního týmu. Na domácí půdě Aragonie v prvním závodě exceloval třetím místem, třebaže byl blízko dvaceti bodům za druhé. Zklamání ale zažil druhý den, když v neděli havaroval z první pozice a zůstal tak s nulou. Na třetího Melandriho tak rázem ztrácí dvacet bodů, na vedení v soutěži mu jich teď schází osmatřicet.

Zástupcem třetího výrobce první pětky průběžného hodnocení je Alex Lowes (Pata Yamaha Official WorldSBK Team). Britský závodník boduje v každém závodu a tato konzistence mu dává šanci myslet na víc. Šest bodů teď ztrácí na Forése, šestadvacet na třetí pozici průběžného hodnocení. Každopádně závod v Assenu je ale domácím podnikem jeho týmového kolegy Michaela van der Marka (Pata Yamaha Official WorldSBK Team). Holanďan v Assenu umí zajet, umí tam i vyhrávat a pochopitelně vyhrát je jeho cílem číslo jedna pro nadcházející víkend. Po třech odjetých kolech sezony je VD Mark šestý, tři body za Lowesem.

Celkem dost špatný start do sezony zaznamenal Tom Sykes (Kawasaki Racing Team), který je průběžně sedmý a na týmového kolegu už ztrácí jednapadesát bodů. Oba přitom mají stejnou techniku, jen technické změny pro letošní ročník zřejmě Sykesovi sedly méně než Reovi. V Aragonii Brita trápily problémy se zatáčením, takže byl daleko od šance usilovat o vítězství a stejně daleko být na stupních vítězů.

V Assenu bude chybět britský závodník Leon Camier (Red Bull Honda World Superbike Team), který měl v Aragonii pád v prvním závodu a ten byl bohužel se zraněním. Vzhledem k povaze incidentu, do kterého se zapojili ještě další dva jezdci jedoucí v jeho těsné blízkosti, to nakonec nedopadlo tak hrozně. Camier má zlomená žebra, je tam nějaké pohmoždění plic, ale co je hlavní, tak už v neděli odjel z nemocnice domů do Andory. V Assenu tak Honda pojede pouze s Američanem Jakem Gagnem (Red Bull Honda World Superbike Team).

Nejlépe postaveným nováčkem je devátý Toprak Razgatlioglu (Kawasaki Puccetti Racing), jemuž se daří v závodech pravidelně bodovat a to mu umožňuje být součástí první desítky. Vzhledem k tomu, že v Assenu nebude závodit osmý Camier, má Turek velkou šanci se posunout pořadím minimálně o tuto jednu pozici. Evropská klání superbiků pojede Michael Rinaldi (Aruba.it Racing - Junior Team), který poprvé závodil v Aragonii a rozhodně zanechal výborný dojem. Za jeden víkend nasbíral sedmnáct bodů a je průběžně čtrnáctý.

Český závodník Ondřej Ježek (Guandalini Racing) zatím není spokojen s tím, jak si s týmem vedou, ale pracují na zlepšení s cílem usilovat o body v Assenu. V Aragonii to bylo dvakrát sedmnácté místo, ale brněnský závodních chce samozřejmě víc než závody dokončit. Prozatím má jediný bod z prvního závodu v Austrálii, což by rád změnil o nadcházejícím víkendu a posunul se pořadím průběžného hodnocení šampionátu o něco výš.

MS Superbike – stav po Aragonii:

1. JONATHAN REA KAWASAKI 114 bodů
2. CHAZ DAVIES DUCATI 102
3. MARCO MELANDRI DUCATI 96
4. XAVI FORES DUCATI 76
5. ALEX LOWES YAMAHA 70
6. MICHAEL VAN DER MARK YAMAHA 67
7. TOM SYKES KAWASAKI 63
8. LEON CAMIER HONDA 42
9. TOPRAK RAZGATLIOGLU KAWASAKI 32
10. LORIS BAZ BMW 27
11. ROMÁN RAMOS KAWASAKI 23
12. JORDI TORRES MV AGUSTA 22
13. LORENZO SAVADORI APRILIA 18
14. MICHAEL RUBEN RINALDI DUCATI 17
15. JAKE GAGNE HONDA 17
16. EUGENE LAVERTY APRILIA 16
17. LEANDRO MERCADO KAWASAKI 16
18. PJ JACOBSEN HONDA 10
19. YONNY HERNANDEZ KAWASAKI 7
20. DAVIDE GIUGLIANO APRILIA 3
21. ONDŘEJ JEŽEK YAMAHA 1

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 2 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist