Biaggi nemyslí na titul mistra světa!
Text: Jiří Mikšík | Foto: Aprilia Corse | Zveřejněno: 16.4.2010 | Zobrazeno: 1 868x
Dvanáct let čekali italští fanoušci na okamžik, aby italský jezdec na italském motocyklu vyhrál během jednoho víkendu oba dva závody superbiků. Po Pierfrancescovi Chilimu (1998 - Ducati, Kyalami) se to podařilo nyní Maxi Biaggimu.
38-letý Max Biaggi jezdí mistrovství světa superbiků od roku 2007. Za tuto dobu vyhrál 6 závodů WSBK. Jinak je Max Biaggi čtyřnásobným mistrem světa ve dvěstěpadesátkách a od roku 1998 až 2005 jezdil královskou kubaturu motoGP. Celkem vyhrál 42 závodů Grand Prix.
Aktuálně: Max Biaggi je na druhém místě šampionátu se ztrátou 18 bodů na vedoucího Leona Haslama. A zde jsou některé názory "římského korzára" k aktuální situaci v seriálu světových superbiků.
Velkým a hodně ožehavým tématem v poslední době je nový motor Aprilie, který je vybaven novým hnacím vačkovým ústrojím, jehož vývoj stál hodně peněz a který si ostatní týmy nemohou dovolit. "Ačkoliv má Aprilia od FIM povolení nasadit tento nový motor, tak čekáme na potvrzení tohoto povolení. V zásadě ale nechápu, proč je kolem toho tolik vzruchu. Tento nově vyvinutý systém je úplně legální a rozhodně to není rozdíl 5 HP" říká na toto téma Max Biaggi.
"Můj cíl na letošní rok je stejný jako cíl Aprilie, být lepší než vloni (2009 obsadil Biaggi celkově 4. místo v šampionátu WSBK a získal ještě kromě premiérového vítězství u nás v Brně také 3x 2. a 4x třetí podiové umístění). Můj problém je ale někde jinde, nejsem jenom závodním jezdcem, nýbrž i opravdovým testovacím pilotem. Pokud totiž Aprilia doveze k závodům některé novinky, tak ty se velmi často před tím ani netestovaly. Takže tím "pionýrem" jsem já sám, a je hodně těžké rozhodnout o nasazení nových dílů a zároveň se soustředit plně na závody. Normálně se takové věci dělají na testech, ale ten náš je plánován až na konec dubna.", vysvětluje problémy s testováním Biaggi.
"Suzuki začala už v polovině sezóny minulého roku s vývojem na novém motocyklu, takže mě výkony Haslama vůbec nepřekvapují. Navíc i druhý jezdec Suzuki, Sylvain Guintoli odvádí velmi dobrou práci. Co se týká Carlose Checy, ten miluje Ducati a je jako znovuzrozený. Navíc jeho motocykl je od toho továrního k nerozeznání. To se vůbec nedá srovnat s tím, co jsem měl v roce 2008 k dispozici u Borcianiho", říká o svých největších dosavadních soupeřích tovární jezdec Aprilie.
"Ačkoliv WSBK nedělá vůbec žádné pokroky v medializaci, a to bez ohledu na to, co říká promotér Infront, tak já s tím problémy nemám. Ve své kariéře jsem vyhrál řadu důležitých závodů a titulů, takže přes hodně špatnou publicitu WSBK na mě lidé nezapomínají. Jezdci jako Rossi, Capirossi či já, mají hodně fanoušků po celém světě, neboť jsme úspěšní. To jsou pravidla sportu. Ovšem o své fanoušky musíš také pečovat, dbát o ně. Musíš k nim být milý a vážit si jich. To já dělám už 20 let"., nebere si vůbec servítky před ústa o špatné mediální práci promotéra seriálu superbiků tento skvělý italský jezdec, který dobře ví, o čem hovoří.
"V některých oblastech se ještě musí Aprilia zlepšit. Máme stále problémy s "chatteringem", pokud se nám toto podaří odstranit, tak máme vyhráno. Potřebujeme ale čas. Vždyť RSV4 je stará teprve 1 rok. To přece není normální čas k tomu, stát se mistrem světa. Já také o něm nepřemýšlím. K tomu jsou naše pokroky příliš malé. A když už se podaří najít řešení, tak trvá tři až čtyři týdny, než jsou nové díly zhotoveny. Prostě nestačí jen "lousknout prsty" a vše se vyřeší" uzavírá své názory Max Biaggi.
Aktuálně: Max Biaggi je na druhém místě šampionátu se ztrátou 18 bodů na vedoucího Leona Haslama. A zde jsou některé názory "římského korzára" k aktuální situaci v seriálu světových superbiků.
Velkým a hodně ožehavým tématem v poslední době je nový motor Aprilie, který je vybaven novým hnacím vačkovým ústrojím, jehož vývoj stál hodně peněz a který si ostatní týmy nemohou dovolit. "Ačkoliv má Aprilia od FIM povolení nasadit tento nový motor, tak čekáme na potvrzení tohoto povolení. V zásadě ale nechápu, proč je kolem toho tolik vzruchu. Tento nově vyvinutý systém je úplně legální a rozhodně to není rozdíl 5 HP" říká na toto téma Max Biaggi.
"Můj cíl na letošní rok je stejný jako cíl Aprilie, být lepší než vloni (2009 obsadil Biaggi celkově 4. místo v šampionátu WSBK a získal ještě kromě premiérového vítězství u nás v Brně také 3x 2. a 4x třetí podiové umístění). Můj problém je ale někde jinde, nejsem jenom závodním jezdcem, nýbrž i opravdovým testovacím pilotem. Pokud totiž Aprilia doveze k závodům některé novinky, tak ty se velmi často před tím ani netestovaly. Takže tím "pionýrem" jsem já sám, a je hodně těžké rozhodnout o nasazení nových dílů a zároveň se soustředit plně na závody. Normálně se takové věci dělají na testech, ale ten náš je plánován až na konec dubna.", vysvětluje problémy s testováním Biaggi.
"Suzuki začala už v polovině sezóny minulého roku s vývojem na novém motocyklu, takže mě výkony Haslama vůbec nepřekvapují. Navíc i druhý jezdec Suzuki, Sylvain Guintoli odvádí velmi dobrou práci. Co se týká Carlose Checy, ten miluje Ducati a je jako znovuzrozený. Navíc jeho motocykl je od toho továrního k nerozeznání. To se vůbec nedá srovnat s tím, co jsem měl v roce 2008 k dispozici u Borcianiho", říká o svých největších dosavadních soupeřích tovární jezdec Aprilie.
"Ačkoliv WSBK nedělá vůbec žádné pokroky v medializaci, a to bez ohledu na to, co říká promotér Infront, tak já s tím problémy nemám. Ve své kariéře jsem vyhrál řadu důležitých závodů a titulů, takže přes hodně špatnou publicitu WSBK na mě lidé nezapomínají. Jezdci jako Rossi, Capirossi či já, mají hodně fanoušků po celém světě, neboť jsme úspěšní. To jsou pravidla sportu. Ovšem o své fanoušky musíš také pečovat, dbát o ně. Musíš k nim být milý a vážit si jich. To já dělám už 20 let"., nebere si vůbec servítky před ústa o špatné mediální práci promotéra seriálu superbiků tento skvělý italský jezdec, který dobře ví, o čem hovoří.
"V některých oblastech se ještě musí Aprilia zlepšit. Máme stále problémy s "chatteringem", pokud se nám toto podaří odstranit, tak máme vyhráno. Potřebujeme ale čas. Vždyť RSV4 je stará teprve 1 rok. To přece není normální čas k tomu, stát se mistrem světa. Já také o něm nepřemýšlím. K tomu jsou naše pokroky příliš malé. A když už se podaří najít řešení, tak trvá tři až čtyři týdny, než jsou nové díly zhotoveny. Prostě nestačí jen "lousknout prsty" a vše se vyřeší" uzavírá své názory Max Biaggi.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?