Bautista o týmu HRC, nové motorce nebo startovním čísle #19

Španěl Álvaro Bautista absolvoval premiéru v sérii MOTUL FIM Superbike World Championship v roce 2019, když s týmem Ducati málem získal titul mistra světa. Po skvělém roce s italským výrobcem přestoupil k Hondě, která pro sezonu 2020 nastoupila s komplet novou motorkou a po velmi dlouhé době také s továrním týmem HRC.

Jezdec tovární Hondy Álvaro Bautista hovořil nejen o svém novém týmu, ale také o týmovém kolegovi, kterým je Leon Haslam, také o dosavadní kariéře nebo proč používá startovní číslo devatenáct. Bautista je mistrem světa třídy do 125ccm z roku 2006 a vicemistrem světa třídy do 250ccm z roku 2008.

Když přišla řeč na ty nejlepší vzpomínky jeho závodní kariéry, Bautista řekl: „Mám velmi hezké vzpomínky na Jerez, byl to velmi speciální okamžik mé kariéry, protože jsem tam vyhrál svůj první závod mistrovství světa v třídě do 125ccm. Psal se rok 2006 a bylo to v Jerezu. Byl to tehdy první závod v kalendáři šampionátu a já ho vyhrál, můj první triumf v mistrovství světa. Prostě úžasné, nedokážu popsat jaké jsem měl tehdy pocity! Po závodu jsme jen křičeli s rodinou a přáteli.“

„Vyhrávat je fantastické a každé jedno vítězství je krásné. Na jedno takové mám hezkou vzpomínku z druhého závodu v Portimau, protože potom, co jsem si v Laguně Seca zranil rameno, byla po přestávce na řadě dráha v Portimau, kde jsem nikdy před tím nezávodil. Byl to hodně náročný víkend, protože hned v prvním závodě jsem po kontaktu s týmovým kolegou vyjel mimo trať a musel ztracené pozice získat zpět. V závodu Tissot Superpole jsem musel zajet tak, abych získal nějaké pozice pro druhý závod. Kvůli zranění jsem neměl sílu a nemohl jet normálně. Vzpomínám si jak jsem převzal vedení, řekl jsem si OK, jen tlač na maximum, protože nikdy nevíte jak to může skončit. V posledních dvou kolech jsem za to vzal a byl fyzicky vyřízený. Kolo navíc a přišel bych o vše. Když jsem projel cílovou čarou, rameno neskutečně bolelo! Pro mě to bylo opravdu speciální vítězství.“

Po úspěšném roce s Ducati Panigale V4 R letos Bautista závodí s Hondou CBR1000RR-R, což je zcela jiný stroj než na jaký byl Španěl zvyklý. „V celé své kariéře MotoGP i WSBK jsem jezdil s V4. Teď je to řadový čtyřválec a to je něco jiného. Nevím, zda lepší nebo horší, ale je to něco dost rozdílného. Zatím na to úplně zvyklý nejsem, ale věřím, že se situace zlepší, budu moci lépe pracovat motorem a využít ho co nejlépe.“

„V této chvíli je to úplně nová motorka, takže potřebujeme provést řadu změn. Z předsezonních testů jsme získali spoustu dat. Pro mě je silnou stránkou motorky především motor. Je hodně silný a cítím, že má velký potenciál. Musíme dát ale všechny části na správné místo, abychom využili celý jeho potenciál. Je lepší mít velký výkon a pracovat na jeho využití, než ho nemít. Postupně se nyní dostáváme na maximum potenciálu.“

Týmovým kolegou Bautisty je Brit Leon Haslam, který s japonským výrobcem už zkušenosti měl a byl s Hondou úspěšný i v závodech v Suzuce. Na jeho adresu Bautista poznamenal: „Je to správný chlap. Velmi dobře s týmem spolupracuje na vývoji motorky. Není to ten týmový kolega, co zkoumá vaši stranu garáže, aby viděl co děláte. On má svůj způsob práce a my spolu pak diskutujeme o našich pocitech. Oba pracujeme společně, na dráze chceme každý vyhrát. Jsem nesmírně rád, že je se mnou v garáži, protože je to skvělý člověk.“

Závěrem přišla řeč na Bautistovo startovní číslo #19. Pro používá zrovna devatenáctku? „Před tím než jsem začal jezdit v mistrovství světa jsem měl číslo #27, protože to bylo číslo s nímž jsem začal závodit. Přidělili mi sedmadvacítku a ta se mi líbila. Bylo to první číslo mé závodní kariéry. Když jsem ale přišel do mistrovství světa v roce 2003, toto číslo používal v třídě do 125ccm Casey Stoner, takže jsem ho už nemohl použít. Nabídli mi nějaká volná čísla a já si vybral devatenáctku, protože řada jezdců s tímto číslem se v minulosti stala mistry světa.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist