Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
JV: Za to může to tvoje nemístné přirovnání ke Škodě 110 : "Jo, pravda...Škoda 110 (1972) s motorem Chevrolet 5,7 litru byla taky jen upravená serie, ovšem v Anglii. Co se dá dnes trochu brát jako klasické SBK je "fernet"!!!"
By mne celkem zajímalo, jestli závody cestovních vozů jezdí "cestovní vozy"? Prostě je logické, že tam jsou úpravy,ale název série vychází z názvu použitého nářadí.
Na druhou stranu mistrovství světa prototypů je také poměrně zavádějící. Ještě před nedávnem to znamenalo, že nesmí být použit sériový motor (i když upravený). Dnes se do kolonky "prototyp" řadí to, co z ní bylo nedávno vykázáno. Jistě pamatuješ motor z R1 v prototypovém podvozku a jeho následný zákaz (tuším to byl Harris?).
JV: Silueta, rám, motor-(pochopitelně uvnitř poladěný). To je základ pro tyto závody. Nikoliv pouze silueta! Pokud ale někdo někdy řekl, že si některou mašinu z WSBK můžu koupit v krámě, tak měl asi na mysli model. Takže zanechme slovíčkaření a nechme Belaena, u kterého předpokládám, že nevěří tomu, že je ta technika srovnatelná s úplnou sérií. To totiž není ani ve Stockách. Kolik Stocků má rychlořazení, nebo všechna ta přepákování na stupačkách, laďáky... ?!?!?!?!?!?
Vykřičník.
To Marex: To je slovíčkaření. Tady většina tvrdí, to co jsi napsal, takže to asi musí být pravda. Potom ovšem nechápu, proč má MS svá technická pravidla, BSB taky a není to jinak ani v IDM? Pravdu tedy má Belaen a nikoli Mates . Jen pro osvěžení paměti, při jednom z loňských přenosů ES řekl Belaen toto...tyto motorky si můžete koupit na krámě, Matěj jen řekl...těžko, SBK jsou siluety...! Ale ano, když tomu všichni chtějí věřit (asi jen proto, aby mohli pošťuchovat, že jsou o cca 2 vteřiny pomalejší než GP), tak jsou to seriové motky...3 tečky.
já to myslel ironicky - to co řikáš je přesně pravda. Potíž je v tom, že někteří místní vytrhujou jednotlivosti a kvůli nim přehlížejí celek. A takhle sem to napsal jen proto, aby vyniklo, že stanovit hranici sériovosti neni nic jednoduchýho. A i když je to samozřejmě jinej vesmír, to co je v elektronice špičkovejch sériovejch modelů aprilie nebo bmw už určitý části těchhle softů obsahuje (o reálným smyslu toho pořád přemejšlim, ale je to tam...)
Bosso: nono, najdi, kdy jsem kritizoval, nebo hledal chyby v tvém článku...? Pokud se nepletu, tak toto je podruhé, ale tvůj článek je už několikastý. Takže nemusíš být tak vztahovačný.
Čas, co jsem udal, je samozřejmě z první jízdy, ale prostě ho zajel, takže je reálný, i s 6kg navíc(ikdyž ji nedokončil). To ale přece neznamená, že se zhoršil!!! K tomu není co dodat. To by jsi mohl rovnou napsat, že se Biaggi taky zhoršil, protože ve druhém závodě zajel 1:33,021.
Napsat: ,,Ty se snažíš pořád hledat nějaké chyby a nedaří se Ti to, než začneš kritizovat, což ostatně s oblibou činíš hlavně pod mými články´´...bosso, bosso. Dáš mě snad ban, že jsem si dovolil poukázat na nesrovnalot, stejně jako to udělal Stargater nedávno, a ty jsi neadekvátně odpověděl:,,Hlavní ale je, že Ty neděláš vůbec žádné chyby na webu, kam přispíváš a jsi tedy bezchybný. Patří Ti všechna čest!´´???
Už se chvíli známe, a to, že někdo poukáže na nesrovnalost ve článku přece nemůžeš brát jako útok na tebe..?!?!?
A ty moc dobře víš, že někdy jsi udělal chybu omylem, ale někdy tady byly uveřejněny záměrně mylné informace...
Fast:To si jako myslis,ze cele technicke pravidla stoji na nejakych treba 10ti vecech,ktere ti tady clovek vyjmenuje?Videl jjsije nekdy?Mrkni na ne na strankach FIM,mozna budes prekvapenej,a verim,ze nejen ty.Ony ty pravidla totiz nestoji jen na objemu a poctu valcu.Nesmis se nechat zmast zdejsi diskuziTva moznost "puvodni elektronika" me vazne pobavila
co se tak pamatuju, tak Klokan si taky "povzdech", že museli na motku přidat nějaký kila a že jim to změnilo vyvážení a zdaleka kolem toho nebyl takovejhle poprask...
tak na sebe tak nekřičte vy dva ukazuje to ale na podle mě důležitější bod téhle debaty Duc x Aprilia - ono asi tak úplně nejde o to, kdo má nejrychlejší kolo v závodě, ale spíš jak dlouho je schopný udržovat čas "poblíž" toho nejlepšího... Stejně si ale myslím, že se z toho "povzdechu" Ducati moc dělá. Dokud bude jejich jezdec dojíždět na bedně, těžko obstojí argument, že je těch 6 kilo dělí od vítězství. Pokud teda samozřejmě mezi prvním a druhým nebude minutovej odstup
To SPV: V článku nejsou podávány nepravdivé informace, to jen Ty se snažíš pořád hledat nějaké chyby a nedaří se Ti to, než začneš kritizovat, což ostatně s oblibou činíš hlavně pod mými články, tak si výsledky pořádně prostuduj!!!
Vloni zajel Checa své nejrychlejší kolo ve vítězném závodě za 1'32.193, resp. 1'32.284, letos ve vítězném závodě za 1'32.846 a první jízdu pro pád nedokončil - což se dle pravidel nedá počítat.
V článku jsou opět nepravdivé informace, a nevím, zda od autora, nebo překladu : Checa se oproti loňsku časem na kolo v závodě ZLEPŠIL o 0,243s !!!
2011: 1:32,193
2012: 1:31,950
Ducati opět pláče na špatném hrobě. To, že Biaggi letěl z posledního na druhé, je sice pravda. Ale on letěl i kolem ,,stojících´´ čtyřválců!!! Nebo snad řadové čtyřválce mají taky kila navíc, oproti Aprilii ?
Ducati poukazuje na druhý závod, ale právě ve druhém závodě, i přes letícího Biaggiho, měl nejrychlejší kolo v závodě právě Checa...!!!
Tak jak to tedy je...? Jak jsem psal minule, jsou nám podávány nepravdivé informace (jak z MotoGP, tak SBK), a tak Vás prosím: Důvěřujte, ale prověřujte! A úsudek si udělejte sami.
jasně chlapi, ale jenom podle názvu ano, vycházejí z "sériové koncepce", ale co tu koncepci definuje? Počet válců, objem a počet válců, rozvody, technologie podvozku, původní elektronika? nebo všechno dohromady? To by totiž nemohli změnit nic, nebo skoro nic. a tohle sem psal jinam, ale sem se to hodí víc - každá motorka, která projde rukama technickejch komisařů a pustí jí do závodu nutně musí odpovídat právě platným předpisům. A nedělam si iluze, že jedna továrna zvládne diktovat podmínky. Pokud si někdo špatně vyložil určitou formulaci (= nevyužil určitou volnost v pravidlech) jen nebyl dost chytrej (čti- nevyužil všechny možnosti co se mu nabízeli). To neni vyčůranost, ale v těchhle kategoriích a na téhle úrovni nutnost. Podívejte se jak tohle jede v F1... to je každej rok po zimě stejná debata. Pravda je, že když je zmíněný "nápad" jen u jednoho a ostatní moc ztrácejí, tak se domluví a zatrhnou mu to. Jinak se to snaží okopčit a hodit na svý auto... Normálka
To Marex: A tomu věří, kdo??? Jo, pravda...Škoda 110 (1972) s motorem Chevrolet 5,7 litru byla taky jen upravená serie, ovšem v Anglii. Co se dá dnes trochu brát jako klasické SBK je "fernet"!!! Jinak...
st21: nejhorší ale je, že jsou tací, co to ani pomiliontém vysvětlení nepochopí a melou si tu svoji, jako kolovrátek
prostě wsbk byly vždycky závody produkčních motorek. dnešní wrc už nemá třeba se subaru sti taky moc společného, ale pořád je to produkční serie...
Marexi,ona taky pointa toho co pisu neni v tom,abych tady nekomu objasnoval co je to wsbk Pointa je vtom,jaky ma (z meho pohledu) vyznam v takove tride prikazovat jednotny objem.Kdyby si radsi napsal neco k tematu,udelal by si lepe.
Jestli to je reakce na mě,tak já si ani nemyslím,že je ve WSBK všechno sériového.Píšu,že to vychází ze série=produkce.Nebo ona snad některá továrna jezdí s jinou koncepci motoru,než je viděn u nich na silnici?Nevím o tom,že by Suzuki jezdila ve wsbk s něčím jiným,než je 4 válcový litr ,který i vyrábí a podle toho jsou i ty pravidla nastavené,viz. pravidlo o xxx prodaných kusů.A o tom mluvím,protože kdyby tu nastalo nějaké omezení třeba 1 válec o objemu 5000ccm,tak by ta továrna musela vyrobit motocykl,který by to omezení splňoval,pokud by tam chtěla závodit a prodat xxx kusů.Ale proč?Proč zase nutit továrny,aby vyvíjeli něco nového a vkládali do toho x milionů,když ted mají možnost závodit s tím,co se jim hodí?Už tak je všude málo peněz,všichni nadáváme na to,že je na roštech čím dál méně motocyklů,ale tady pořád někdo vymýšlí nějaké nesmysly.Naštěstí jsme jen na motorkařích.cz alias mamenejvicprispevkunawebujsmetop..
jak to tady čtu tak mi z toho lezou zajímavý rozumy - to že se každá továrna snaží obhájit si tu svou "hromádku hnoje" je jasný, to že příznivci té které značky souhlasí x nesouhlasí podle toho kdo co řiká, a snaží se různými argumenty (smyšlenými x zakládajícími se na pravdě) tvrzení podpořit taky chápu... Ale co nechápu je co je na WSBK sériovýho. A hlavně - celej loňskej rok se tu Aprilii pere prádlo za to, že ten motor je vlastně prototyp. Potřeboval bych nějak objasnit, podle čeho se to pozná. Jo a teď k diskusi - co se týče váhy je myslim poměrně jednoduchej způsob, jak stanovit dvouválcům váhovej hendikep - zvážim dvouválec, zvážim čtyřválec (když je jich víc udělam průměr) odečtu a mam (jestli to tak nedělaj, nevim proč). Ohledně vyššího objemu u dvouválců - mam pocit, že Duc neni tak "velká", aby sama o sobě mohla říct "my chcem 200kub navíc a tak to bude" podle mě byla celkem diskuse a ty ostatní to prostě museli schválit - jinak bysme měli WSBK pohárový závody motocyklů Ducati a ostatní by jezdili jinou sérii, kterou by náležitě podporovali a propagovali, aby se jim to vyplatilo. A vůbec, z těchhle úvodních keců se moc nadělá-celou sezónu budou ladit a vylepšovat a napodzim se uvidí...
Nuvolari: Carlos si stěžoval už na předsezonních testech, že těch 6 kilo dělá motorku výrazně slabší oproti loňsku... Naopak Kuba tvrdil, že to není skoro znát. Tož asi Althea jezdí s jiným nastavením a prostě je to tak, jak mistr světa říká.
petardak: ano, přesně. japonco porazili taliány jejich vlastní zbraní. a šlo to ted holt funguje líp jedna aprilka, ostatně jako vždy, ale příští rok může být zase všechno jinak
JV: Za to může to tvoje nemístné přirovnání ke Škodě 110 : "Jo, pravda...Škoda 110 (1972) s motorem Chevrolet 5,7 litru byla taky jen upravená serie, ovšem v Anglii. Co se dá dnes trochu brát jako klasické SBK je "fernet"!!!"
By mne celkem zajímalo, jestli závody cestovních vozů jezdí "cestovní vozy"? Prostě je logické, že tam jsou úpravy,ale název série vychází z názvu použitého nářadí.
Na druhou stranu mistrovství světa prototypů je také poměrně zavádějící. Ještě před nedávnem to znamenalo, že nesmí být použit sériový motor (i když upravený). Dnes se do kolonky "prototyp" řadí to, co z ní bylo nedávno vykázáno. Jistě pamatuješ motor z R1 v prototypovém podvozku a jeho následný zákaz (tuším to byl Harris?).
To Marex: Jen jsem citoval. Jinak to nemá stejně smysl. Ta diskuse.
JV: Silueta, rám, motor-(pochopitelně uvnitř poladěný). To je základ pro tyto závody. Nikoliv pouze silueta! Pokud ale někdo někdy řekl, že si některou mašinu z WSBK můžu koupit v krámě, tak měl asi na mysli model. Takže zanechme slovíčkaření a nechme Belaena, u kterého předpokládám, že nevěří tomu, že je ta technika srovnatelná s úplnou sérií. To totiž není ani ve Stockách. Kolik Stocků má rychlořazení, nebo všechna ta přepákování na stupačkách, laďáky... ?!?!?!?!?!?
Vykřičník.
To Marex: To je slovíčkaření. Tady většina tvrdí, to co jsi napsal, takže to asi musí být pravda. Potom ovšem nechápu, proč má MS svá technická pravidla, BSB taky a není to jinak ani v IDM? Pravdu tedy má Belaen a nikoli Mates . Jen pro osvěžení paměti, při jednom z loňských přenosů ES řekl Belaen toto...tyto motorky si můžete koupit na krámě, Matěj jen řekl...těžko, SBK jsou siluety...! Ale ano, když tomu všichni chtějí věřit (asi jen proto, aby mohli pošťuchovat, že jsou o cca 2 vteřiny pomalejší než GP), tak jsou to seriové motky...3 tečky.
JV: Ano. Upravených. dvě tečky
a samozřejmě každej motor používanej ve wsbk je speciál a se sériovim má společnej jenom tvar... a maximálně materiál karterů...
já to myslel ironicky - to co řikáš je přesně pravda. Potíž je v tom, že někteří místní vytrhujou jednotlivosti a kvůli nim přehlížejí celek. A takhle sem to napsal jen proto, aby vyniklo, že stanovit hranici sériovosti neni nic jednoduchýho. A i když je to samozřejmě jinej vesmír, to co je v elektronice špičkovejch sériovejch modelů aprilie nebo bmw už určitý části těchhle softů obsahuje (o reálným smyslu toho pořád přemejšlim, ale je to tam...)
Bosso: ztratil jsi už svůj nadhled, který jsi kdysi měl...
Bosso: nono, najdi, kdy jsem kritizoval, nebo hledal chyby v tvém článku...? Pokud se nepletu, tak toto je podruhé, ale tvůj článek je už několikastý. Takže nemusíš být tak vztahovačný.
Čas, co jsem udal, je samozřejmě z první jízdy, ale prostě ho zajel, takže je reálný, i s 6kg navíc(ikdyž ji nedokončil). To ale přece neznamená, že se zhoršil!!! K tomu není co dodat. To by jsi mohl rovnou napsat, že se Biaggi taky zhoršil, protože ve druhém závodě zajel 1:33,021.
Napsat: ,,Ty se snažíš pořád hledat nějaké chyby a nedaří se Ti to, než začneš kritizovat, což ostatně s oblibou činíš hlavně pod mými články´´...bosso, bosso. Dáš mě snad ban, že jsem si dovolil poukázat na nesrovnalot, stejně jako to udělal Stargater nedávno, a ty jsi neadekvátně odpověděl:,,Hlavní ale je, že Ty neděláš vůbec žádné chyby na webu, kam přispíváš a jsi tedy bezchybný. Patří Ti všechna čest!´´???
Už se chvíli známe, a to, že někdo poukáže na nesrovnalost ve článku přece nemůžeš brát jako útok na tebe..?!?!?
A ty moc dobře víš, že někdy jsi udělal chybu omylem, ale někdy tady byly uveřejněny záměrně mylné informace...
Fast:To si jako myslis,ze cele technicke pravidla stoji na nejakych treba 10ti vecech,ktere ti tady clovek vyjmenuje?Videl jjsije nekdy?Mrkni na ne na strankach FIM,mozna budes prekvapenej,a verim,ze nejen ty.Ony ty pravidla totiz nestoji jen na objemu a poctu valcu.Nesmis se nechat zmast zdejsi diskuziTva moznost "puvodni elektronika" me vazne pobavila
co se tak pamatuju, tak Klokan si taky "povzdech", že museli na motku přidat nějaký kila a že jim to změnilo vyvážení a zdaleka kolem toho nebyl takovejhle poprask...
tak na sebe tak nekřičte vy dva ukazuje to ale na podle mě důležitější bod téhle debaty Duc x Aprilia - ono asi tak úplně nejde o to, kdo má nejrychlejší kolo v závodě, ale spíš jak dlouho je schopný udržovat čas "poblíž" toho nejlepšího... Stejně si ale myslím, že se z toho "povzdechu" Ducati moc dělá. Dokud bude jejich jezdec dojíždět na bedně, těžko obstojí argument, že je těch 6 kilo dělí od vítězství. Pokud teda samozřejmě mezi prvním a druhým nebude minutovej odstup
To SPV: V článku nejsou podávány nepravdivé informace, to jen Ty se snažíš pořád hledat nějaké chyby a nedaří se Ti to, než začneš kritizovat, což ostatně s oblibou činíš hlavně pod mými články, tak si výsledky pořádně prostuduj!!!
Vloni zajel Checa své nejrychlejší kolo ve vítězném závodě za 1'32.193, resp. 1'32.284, letos ve vítězném závodě za 1'32.846 a první jízdu pro pád nedokončil - což se dle pravidel nedá počítat.
Biaggi letos nejlépe za 1'31.785, vloni 1'32.012.
V článku jsou opět nepravdivé informace, a nevím, zda od autora, nebo překladu : Checa se oproti loňsku časem na kolo v závodě ZLEPŠIL o 0,243s !!!
2011: 1:32,193
2012: 1:31,950
Ducati opět pláče na špatném hrobě. To, že Biaggi letěl z posledního na druhé, je sice pravda. Ale on letěl i kolem ,,stojících´´ čtyřválců!!! Nebo snad řadové čtyřválce mají taky kila navíc, oproti Aprilii ?
Ducati poukazuje na druhý závod, ale právě ve druhém závodě, i přes letícího Biaggiho, měl nejrychlejší kolo v závodě právě Checa...!!!
Tak jak to tedy je...? Jak jsem psal minule, jsou nám podávány nepravdivé informace (jak z MotoGP, tak SBK), a tak Vás prosím: Důvěřujte, ale prověřujte! A úsudek si udělejte sami.
jasně chlapi, ale jenom podle názvu ano, vycházejí z "sériové koncepce", ale co tu koncepci definuje? Počet válců, objem a počet válců, rozvody, technologie podvozku, původní elektronika? nebo všechno dohromady? To by totiž nemohli změnit nic, nebo skoro nic. a tohle sem psal jinam, ale sem se to hodí víc - každá motorka, která projde rukama technickejch komisařů a pustí jí do závodu nutně musí odpovídat právě platným předpisům. A nedělam si iluze, že jedna továrna zvládne diktovat podmínky. Pokud si někdo špatně vyložil určitou formulaci (= nevyužil určitou volnost v pravidlech) jen nebyl dost chytrej (čti- nevyužil všechny možnosti co se mu nabízeli). To neni vyčůranost, ale v těchhle kategoriích a na téhle úrovni nutnost. Podívejte se jak tohle jede v F1... to je každej rok po zimě stejná debata. Pravda je, že když je zmíněný "nápad" jen u jednoho a ostatní moc ztrácejí, tak se domluví a zatrhnou mu to. Jinak se to snaží okopčit a hodit na svý auto... Normálka
To Marex: Právě slovíčkaření ! Jasně...WSBK jsou závody seriových motorek! Tečka!
Navíc tu máme slovíčkaření o tom, co je to série (Macháčkův quad...) a co je to prototyp (to už jsem zmínil ).
JV: Základ je jasný. Pravidla povolují to, co povolují. Nelíbí se mi to,ale nejde tu o víru, je to tak. Víra je CRT ART.
To Marex: A tomu věří, kdo??? Jo, pravda...Škoda 110 (1972) s motorem Chevrolet 5,7 litru byla taky jen upravená serie, ovšem v Anglii. Co se dá dnes trochu brát jako klasické SBK je "fernet"!!! Jinak...
st21: nejhorší ale je, že jsou tací, co to ani pomiliontém vysvětlení nepochopí a melou si tu svoji, jako kolovrátek
prostě wsbk byly vždycky závody produkčních motorek. dnešní wrc už nemá třeba se subaru sti taky moc společného, ale pořád je to produkční serie...
Soul: To byla ironická poznámka na příspěvek Fast17.
Marexi,ona taky pointa toho co pisu neni v tom,abych tady nekomu objasnoval co je to wsbk Pointa je vtom,jaky ma (z meho pohledu) vyznam v takove tride prikazovat jednotny objem.Kdyby si radsi napsal neco k tematu,udelal by si lepe.
Soul: To je snad všem jasné. Předpokládám, že všichni zde vědí, že WSBK (a některá CRT v MGP) jsou upravenými sériovkami.
Jestli to je reakce na mě,tak já si ani nemyslím,že je ve WSBK všechno sériového.Píšu,že to vychází ze série=produkce.Nebo ona snad některá továrna jezdí s jinou koncepci motoru,než je viděn u nich na silnici?Nevím o tom,že by Suzuki jezdila ve wsbk s něčím jiným,než je 4 válcový litr ,který i vyrábí a podle toho jsou i ty pravidla nastavené,viz. pravidlo o xxx prodaných kusů.A o tom mluvím,protože kdyby tu nastalo nějaké omezení třeba 1 válec o objemu 5000ccm,tak by ta továrna musela vyrobit motocykl,který by to omezení splňoval,pokud by tam chtěla závodit a prodat xxx kusů.Ale proč?Proč zase nutit továrny,aby vyvíjeli něco nového a vkládali do toho x milionů,když ted mají možnost závodit s tím,co se jim hodí?Už tak je všude málo peněz,všichni nadáváme na to,že je na roštech čím dál méně motocyklů,ale tady pořád někdo vymýšlí nějaké nesmysly.Naštěstí jsme jen na motorkařích.cz alias mamenejvicprispevkunawebujsmetop..
si na mě ten rozpoznávač nějak zased
svými
jak to tady čtu tak mi z toho lezou zajímavý rozumy - to že se každá továrna snaží obhájit si tu svou "hromádku hnoje" je jasný, to že příznivci té které značky souhlasí x nesouhlasí podle toho kdo co řiká, a snaží se různými argumenty (smyšlenými x zakládajícími se na pravdě) tvrzení podpořit taky chápu... Ale co nechápu je co je na WSBK sériovýho. A hlavně - celej loňskej rok se tu Aprilii pere prádlo za to, že ten motor je vlastně prototyp. Potřeboval bych nějak objasnit, podle čeho se to pozná. Jo a teď k diskusi - co se týče váhy je myslim poměrně jednoduchej způsob, jak stanovit dvouválcům váhovej hendikep - zvážim dvouválec, zvážim čtyřválec (když je jich víc udělam průměr) odečtu a mam (jestli to tak nedělaj, nevim proč). Ohledně vyššího objemu u dvouválců - mam pocit, že Duc neni tak "velká", aby sama o sobě mohla říct "my chcem 200kub navíc a tak to bude" podle mě byla celkem diskuse a ty ostatní to prostě museli schválit - jinak bysme měli WSBK pohárový závody motocyklů Ducati a ostatní by jezdili jinou sérii, kterou by náležitě podporovali a propagovali, aby se jim to vyplatilo. A vůbec, z těchhle úvodních keců se moc nadělá-celou sezónu budou ladit a vylepšovat a napodzim se uvidí...
Petardak: Na to už asi nemají Japíci koule. Je mnohem snazší (levnější) vyrábět řaďák...
Nuvolari: Carlos si stěžoval už na předsezonních testech, že těch 6 kilo dělá motorku výrazně slabší oproti loňsku... Naopak Kuba tvrdil, že to není skoro znát. Tož asi Althea jezdí s jiným nastavením a prostě je to tak, jak mistr světa říká.
petardak: ano, přesně. japonco porazili taliány jejich vlastní zbraní. a šlo to ted holt funguje líp jedna aprilka, ostatně jako vždy, ale příští rok může být zase všechno jinak