Zklamání v týmu YART Yamaha, takový konec závodu nečekali

Rakouský tým YART Yamaha je dobře znám všem, kteří sledují vytrvalostní závody silničních motocyklů. O víkendu odstartoval novou sezonu FIM EWC 2019/2020 čtyřiadvacetihodinovým závodem v Le Castellet a byl to právě tým YART, kdo v trénincích i kvalifikacích udával tempo. Do závodu startovali z pole position a zvládli všechny nástrahy, které jim připravila nepřízeň počasí. Bohužel smůlu měli v okamžiku, kdy vedoucí jezdec časomíry Loris Baz spadl na rozlitém oleji a všichni mohli jen sledovat jak jejich vytrvalostní speciál pohlcují plameny. Ve stejném místě havarovalo víc jezdců, nicméně Bazova Yamaha trefila Kawasaki Erwana Nigona, který tam spadl krátce před ním. Naštěstí se nikomu nic nestalo. Během momentu byly vyřazeny tři špičkové týmy. F.C.C. TSR Honda kvůli poruše motoru, YART Yamaha a SRC Kawasaki po pádu na rozlitém oleji.

Šéf týmu YART Yamaha Mandy Kainz po závodě uvedl: „Nevím co k tomu říct. Neudělali jsme nic špatně a neriskovali, jelikož jsme věděli, že jsme byli nejrychlejší. Za deště jsme si udrželi potřebný klid a soustředění, drželi správné tempo, protože jsme věděli, že jakmile začne dráha osychat, budeme hodně rychlí. Takové byly plány s Lorisem ve vedení závodu. Pak jsme na monitorech uviděli, že na dráze zastavila Honda s motorovým problémem. Brzy poté, když jsme sledovali časomíru na monitorech, jsme viděli, že také Loris a Erwan zastavili. Nejdřív nás napadlo, že je to problém v časomíře než jsme na monitorech uviděli ten velký požár.“

„Obě motorky, těsně předtím než havarovaly na rozlitém oleji z pokažené Hondy, doplňovaly palivo a po nárazu vzplály, z čehož byl nakonec velký požár, který obě motorky zničil. Naštěstí oba jezdci i maršálové vyvázli bez zranění, což je vzhledem k závažnosti incidentu ta nejdůležitější věc. Měli jsme smůlu, že pro nás závod skončil takto, zejména potom, co tým a naši jezdci odvedli během celého týdne skutečně fantastickou práci, ale jsem moc rád, že z nehody všichni vyvázli bez následků.“

„Toto je nepředvídatelnost vytrvalostních závodů. V momentě, kdy si myslíte, že máte vše pod kontrolou se stane něco podobného. Teď se potřebujeme dát dohromady a připravit se na další závod v Malajsii, kde jak pevně věřím dokážeme maximalizovat bodový zisk a zredukovat ztrátu, kterou jsme utrpěli zde v Bol d'Or,“
dodal Mandy Kainz.

Jezdcem, který uklouzl na rozlitém oleji a následně jeho stroj narazil do Erwana Nigona, byl Francouz Loris Baz. „Jak si asi dokážete představit jsem frustrovaný a neuvěřitelně zklamaný, ale také cítím úlevu, že nehoda nebyla pro Erwana vážnější, protože moje motorka do něho a jeho motorky narazila a když oba stroje vzplály, on tam pořád ještě byl. Je to ta nejhroznější nehoda jakou jsem zažil a myslím si, že mohli být se Safety carem trošku rychlejší.“

„Olej vidět nešlo, protože dráha byla ještě stále místy mokrá a poprvé, kdy mi to došlo bylo v momentě, když jsem ztratil předek. Je to obrovská škoda skončit v závodě takovým způsobem, protože celý tým odvedl fantastickou práci. Moji dva týmoví kolegové byli od začátku na motorce hodně silní, měli jsme dobrou rychlost a to nejen v kvalifikaci, ale i v samotném závodě.“

„Restart ráno nebyl snadný. Jezdit celou noc je jedna věc, jít ale spát, vstávat ve čtyři a v šest naskočit na motorku a odjet dva stinty, tak jak to udělal Niccoló, to nebylo jednoduché. Můj první výjezd byl na hladkém obutí a dokázal jsem hodně umazat z náskoku F.C.C. TSR Hondy a pak převzít vedení. Marvin byl připraven usednout do sedla, ale já se rozhodl pro ještě jeden stint, protože se mi jelo dobře na ještě ne zcela ideální trati. Vše vycházelo perfektně až do onoho momentu … je mi to moc líto, je mi líto týmu, protože jsme tu byli hodně silní a měli jsme tu dnes vyhrát.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 8 Kč od 4 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Rosička přispěla 2 Kč
masi přispěl 2 Kč
Lech přispěl 2 Kč
krysopes přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist