YART Yamaha po testech v japonské Suzuce

Dvoudenní test FIM EWC, který jely některé týmy začátkem měsíce v japonské Suzuce, uzavřel tovární Yamalube YART Yamaha Official EWC Team celkově druhým časem 2'06,662 sekundy. Vzhledem k tomu, že na japonském okruhu nebyli od roku 2019, je jejich výsledek hozenou rukavicí ostatním továrnám, které již v Suzuce několikrát testovaly. Test absolvovala trojice jezdců rakouské stáje Karel Hanika (CZE), Marvin Fritz (GER) a Niccolo Canepa (ITA).

První den se testovalo na mokré trati a tým YART Yamaha nastavil druhé nejlepší maximum dne 2'07,341 sekundy v nočním tréninku. Druhý den již panovaly horké a vlhké podmínky, což je reálný obraz toho, jak může vypadat závodní víkend, který je na programu od 5. do 7.srpna. Tým testoval s dvěma motocykly R1 a Marvin Fritz nastavil během závěrečného tréninku 2'06,662 sekundy, což je rychlejší kolo než platný rekord závodu (Jonathan Rea/2019 - 2'06,805) a v kombinaci časů druhé nejlepší maximum.

„Byl to skvělý test! Hned od začátku jsme byli rychlí,“ uvedl jezdec týmu YART Yamaha, Marvin Fritz. „První trénink byl mokrý, ale v suchém druhém tréninku jsme se už ve třetím kole dostali na 2:08, takže jsme hned od začátku věděli, že máme dobré tempo. Stále je na motorce co zlepšovat, ale už jsme nalezli dobré základní nastavení a naše časy na kolo to dokazují. Během závodního týdne s námi bude také náš šéf posádky Andrew Pitt, který nám určitě pomůže ještě víc zrychlit. Je velmi pozitivní, že jsme skončili celkově druzí před některými továrními týmy, protože většina z nich už letos na okruhu testovala a my jsme zde byli poprvé od roku 2019.“

Karel Hanika k testu v Suzuce uvedl: „Bylo hezké jet po čtyřech letech opět v Suzuce. Musel jsem se znovu naučit trať, protože to bylo poprvé co jsem tam jel s Yamahou R1, takže bylo důležité spolupracovat s týmovými kolegy. Hlavním záměrem bylo především hledání nejlepších pneumatik pro různé části závodu a kvalifikace. To se dařilo a našli jsme několik dobrých řešení. Ještě musíme zapracovat na elektronice, ale odpružení bylo vynikající. Tým odvedl skvělou práci a my se zlepšovali trénink od tréninku. Jsme připraveni bojovat s ostatními továrnami a dát do toho všechno.“

Ital Niccolo Canepa k testu závěrem dodal: „Když jsme sem jeli, neměli jsme nejvyšší očekávání, protože některé z továrních týmů už na trati testovaly a my jsme tu byli poprvé od roku 2019. Prvním úkolem tedy bylo si zvyknout na trať v sedle YART R1 s novou elektronikou, ale podařilo se nám test zakončit celkově druhým nejrychlejším časem, takže jsme spokojeni. Ještě musíme trošku zlepšit závodní tempo, protože některé tovární týmy jsou o něco rychlejší, nicméně máme k dispozici ještě několik dní testování, abychom to vyřešili. Bude zajímavé sledovat co dokážeme, ale tým odvedl úžasnou práci a pneumatiky Bridgestone na této trati fungovaly parádně, takže si myslíme, že můžeme být silní.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist