Vytrvalostní závod v Le Mans pohledem jezdců týmu YART Yamaha

Rakouský tovární tým YART Yamaha nastoupil k 43. ročníku 24 Heures Motos v Le Mans v sestavě Karel Hanika (CZE), Marvin Fritz (GER) a Niccoló Canepa (ITA). Tým vyhrál kvalifikaci a po čtyřiadvaceti hodinách závodu skončili na čtvrtém místě. Před posledním podnikem sezony FIM EWC 2019/2020 v Estorilu jim patří průběžná třetí příčka.

Do závodu startoval Niccoló Canepa, jenž sice začal opatrněji, ale nakonec dokázal dostat Yamahu na pozici z níž už mohl druhý v pořadí Marvin Fritz převzít vedení a jet na špici závodního pole. Třetí nastoupil do závodu Karel Hanika, který měl mnohem složitější situaci, protože musel řešit sekci Safety Car a rovněž jel v silném dešti. Bohužel Hanika spadl a s poškozenou motorkou zajel do boxů.

Mechanici stroj opravili, ale když Niccoló Canepa vyjel zpátky na trať, byl tým YART Yamaha osmadvacátý v pořadí. Italský závodník nasadil rychlé tempo a zatímco ostatní jeho soupeři kolem něho padali, jemu se povedlo dostat v závěru jeho druhého stintu na hranici první desítky. Po pěti hodinách byl rakouský tým devátý, ale během zastávky v boxech nastal problém s osvětlením, který rychle opravili a na časomíře jim patřila čtrnáctá příčka.

Všichni tři jezdci jezdili velmi správným tempem a získávali body za pozice v Top10 po osmi a šestnácti hodinách závodu. Když havaroval jezdec SERT, byl rakouský tým blízko šance na pódium, ale třebaže se Karel Hanika snažil, nedokázal konkurovat jezdci na opravené Suzuki, jelikož ta měla obutí do sucha a Hanika jel stále na Bridgestonech do mokrých podmínek. Tým skončil celkově čtvrtý s 39 nasbíranými body.

„Je to hořká pilulka, kterou bylo třeba spolknout,“ konstatoval Karel Hanika, jehož mrzel pád. „Mířili jsme samozřejmě mnohem výš. Je mi moc líto pádu v prvním stintu. Cítil jsem se na motorce velmi dobře, a když začalo pršet neměl jsem pocit, že bych na to nějak tlačil, ale v zatáčce bylo víc vody než jsem čekal a bylo to. Tam jsme ztratili spoustu času, ale pak jsme odváděli maximum, každý z nás jezdců a tým odvedl dobrou práci.“

„Byli jsme na dráze nejrychlejší a mohli jet 1'37s. Nakonec to bylo čtvrté místo, ne pódium v což jsme doufali, ale získali jsme dobré body. Stále budeme schopni bojovat o titul v Estorilu, ale bude těžké jet do Portugalska bez trofeje z Le Mans. Chci poděkovat týmu, že stojí za mnou, byl to můj vůbec první pád ve vytrvalostním šampionátu, ale všichni jsme společně udělali maximum, abychom zachránili co jen šlo. Bridgestone nás hodně podporoval, Yamaha připravila skvělou motorku, takže děkuji všem lidem z našeho týmu a věřím, že v Estorilu budeme ještě silnější.“

Niccoló Canepa k závodu poznamenal: „Není to výsledek jaký jsme očekávali, protože jsme byli v průběhu víkendu velmi rychlí a dokonce i v závodu jsme byli nejrychlejším týmem ve všech podmínkách, takže si nemyslím, že jsme dosáhli na to, co jsme si zasloužili. Pozitivem je, že motorka funguje fantasticky, Bridgestone jsou vynikající, takže si před Estorilem věřím.“

„Hodně jsme zapracovali na elektronice a nakonec nalezli dobré nastavení v rámci brzdění motorem a trakcí,“ prozradil Marvin Fritz. „Niccoló odjel výborný úvod a já měl dobrý první stint. Předjel jsem F.C.C. TSR Hondu a najel přes deset sekund. Pak jsem předával Karlovi, který bohužel spadl, ale podařilo se mu dostat motorku zpět do boxů, kde ji tým rychle opravil. Nakonec jsme vybojovali čtvrté místo, což je úžasné, protože jsme byli celou noc i ráno nejrychlejší. Bylo důležité získat ztracené pozice a dobré body, protože jsme teď třetí v šampionátu a stále ve hře o titul.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 2 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Rosička přispěla 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist