V pátek byl v Suzuce nejrychlejší tým Yamaha Factory Racing

Páteční program v Suzuce byl pořádně nabitý, jelikož týmy absolvovaly volný trénink s první a druhou kvalifikací. Prvních deset nejrychlejších týmů postupuje do sobotní bitvy o pole position, což je Top 10 Trial. V pátek večer mají týmy ještě noční trénink. Start závodu je v neděli ve 4.30 hodin středoevropského času.

VOLNÝ TRÉNINK

Ve volném tréninku byli nejrychlejší jezdci týmu Red Bull Honda, jejichž maximum na kolo bylo na hodnotě 2'06,090 sekundy. Poslední v jedné sekundě a zároveň poslední s časem pod dvě minuty a sedm sekund byli jezdci týmu Kawasaki Racing Team Suzuka 8H, kteří na Hondu ztratil osm desetin. Třetí v pořadí byli jezdci stáje Musashi RT Harc-Pro Honda, čtvrtí jezdci Yamaha Factory Racing Team a první pětici nejrychlejších uzavřela stáj YART-Yamaha. Rakouský tým byl také poslední se ztrátou do dvou sekund na prvního.

Kvalifikace (QP1) - MODRÁ

Pro evropské fanoušky se jely brzy ráno první kvalifikace. V kvalifikaci modrých zajel nejrychleji Katsuyuki Nakasuga (Yamaha Factory Racing Team), který dokázal okruh v Suzuce zajet časem 2'05,922 sekundy, což byl absolutně nejrychlejší čas první kvalifikace. Jen necelé tři desetiny ztratil druhý v pořadí Takumi Takahashi (Red Bull Honda), přes sekundu už ztrácel třetí Leon Haslam (Kawasaki Racing Team Suzuka 8H). Do pátého místa zajel Sylvain Guintoli (Yoshimura Suzuki Motul Racing) a Josh Hook (F.C.C. TSR Honda France). Slovenský tým Omega Maco Racing byl v prvním tréninku na 44.místě s časem 2'13,846 sekundy, který zajel Pawel Szkopek.
2018-2019-fim-endurance-world-championship-final-round-1st-qualifying-session-rider-blue-final-ranking.pdf

Kvalifikace (QP1) - ŽLUTÁ

V kvalifikaci žlutých zajel na první pozici výsledkové listiny Dominique Aegerter (Musashi RT Harc-Pro Honda), jehož čas na kolo byl na hodnotě 2'06,501 sekundy. Švýcar byl o 0,128 sekundy rychlejší než druhý v pořadí Alex Lowes (Yamaha Factory Racing Team), třetí Toprak Razgatlioglu (Kawasaki Racing Team Suzuka 8H) byl o necelé dvě desetiny pomalejší a je vidět, že se v Japonsku velmi rychle rozkoukal. Do jedné sekundy na prvního stačil zajet čtvrtý Yukio Kagayama (Yoshimura Suzuki Motul Racing) a pátý jezdec Hondy Tetsuta Nagashima (au. Teluru SAG RT). S Yamahou slovenské stáje jel James Ellison (Omega Maco Racing) a jeho čas 2'13,039 sekundy stačil na 33.místo výsledkové listiny.
2018-2019-fim-endurance-world-championship-final-round-1st-qualifying-session-rider-yellow-final-ranking.pdf

Kvalifikace (QP1) - ČERVENÁ

První kvalifikační část uzavřeli jezdci s črvenou páskou na ruce. Nejrychleji zajel Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team Suzuka 8H) s maximem na kolo 2'06,495 sekundy. Necelé dvě desetiny ztratil Niccoló Canepa (YART-Yamaha), jemuž se podařilo zajet skutečně velmi dobrý čas a to je pro rakouský tým slibné znamení. Třetí v pořadí je se ztrátou necelých sedmi desetin Stefan Bradl (Red Bull Honda). Na čtvrté místo zajel Ryo Mizuno (Musashi RT Harc-Pro Honda), pátý byl Michael van der Mark (Yamaha Factory Racing Team) a posledním v jedné sekundě na prvního byl šestý Mike Di Meglio (F.C.C. TSR Honda France).
2018-2019-fim-endurance-world-championship-final-round-1st-qualifying-session-rider-red-final-ranking.pdf

Po první sérii kvalifikačních jízd vedl tabulku s průměrem 02'06,619 sekundy tým Yamaha Factory Racing Team, tedy tým, který vyhrál poslední čtyři osmihodinovky v Suzuce. Na druhé pozici je továrna Kawasaki zastoupena týmem Kawasaki Racing Team Suzuka 8H. Rozdíl mezi oběma týmy je na 0,099 sekundy, takže opravdu hodně minimální rozdíl. Třetí byli s průměrem 2'07,106 sekundy jezdci týmu Red Bull Honda, čtvrtý Musashi RT Harc-Pro Honda ztrácel necelé půl sekundy a pátý Yoshimura Suzuki Motul Racing měl průměr o necelých osm desetin pomalejší než vedoucí Yamaha. Slovenský Omega Maco Racing jel s dvěma jezdci a prozatím byl s průměrem 2'13,442 sekundy na 37.pozici.

Kvalifikace (QP2) - MODRÁ

Ve druhé kvalifikaci jezdců s modrou páskou na ruce byl opět nejrychlejší Japonec Katsuyuki Nakasuga (Yamaha Factory Racing Team), jehož maximum na kolo bylo tentokrát na hodnotě 2'06,530 sekundy. Necelé dvě desetiny ztratil druhý v pořadí Leon Haslam (Kawasaki Racing Team Suzuka 8H), třetí byl se ztrátou devíti desetin Takumi Takahashi (Red Bull Honda). Přes sekundu už ztrácel čtvrtý Josh Hook (F.C.C. TSR Honda France) a Kosuke Akiyoshi (au. Teluru SAG RT).
2018-2019-fim-endurance-world-championship-final-round-2nd-qualifying-session-rider-blue-final-ranking-amended.pdf

Kvalifikace (QP2) - ŽLUTÁ

Druhá kvalifikace jezdců se žlutou páskou se stala kořistí Alexe Lowese (Yamaha Factory Racing Team), který zajel 2'06,838 sekundy a byl ve své skupině nejrychlejší. Necelé tři desetiny ztratil Toprak Razgatlioglu (Kawasaki Racing Team Suzuka 8H), přes tři desetiny třetí Marvin Fritz (YART-Yamaha), který byl zároveň poslední v jedné sekundě na Lowese. Časy do pátého místa zajeli Tetsuta Nagashima (au. Teluru SAG RT) a Dominique Aegerter (Musashi RT Harc-Pro Honda). Výborně si vedl James Ellison (Omega Maco Racing), jemuž patřil šestnáctý čas 2'10,538 sekundy.
2018-2019-fim-endurance-world-championship-final-round-2nd-qualifying-session-rider-yellow-final-ranking.pdf

Kvalifikace (QP2) - ČERVENÁ

Poslední kvalifikační jízdy jeli jezdci s červenou páskou. Tam byl s časem 2'06,965 sekundy nejrychlejší Kazuki Watanabe (Yoshimura Suzuki Motul Racing). Přes sekundu ztratil druhý Ryo Mizuno (Musashi RT Harc-Pro Honda), třetí Michael van der Mark (Yamaha Factory Racing Team) byl o 1,098 sekundy pomalejší. Němec Stefan Bradl (Red Bull Honda) zajel na čtvrté místo, pátý byl Gregg Black (Suzuki Endurance Racing Team). Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team Suzuka 8H) nezajel žádné měřené kolo.
2018-2019-fim-endurance-world-championship-final-round-2nd-qualifying-session-rider-red-final-ranking.pdf

Celkové hodnocení kvalifikačních časů určilo pořadí týmů, přičemž deset nejrychlejších postupuje do sobotní bitvy o pole position v Top10 Trial. A které to jsou týmy? V pátek byl nejrychlejším týmem s průměrem na 2'06,619 sekundy Yamaha Factory Racing Team. Nicméně jen čtrnáct tisícin ztrácí druzí Kawasaki Racing Team Suzuka 8H. Loni to byl právě tým Kawasaki, kdo byl po pátečních kvalifikacích nejrychlejší a také následně vyhráli pole position v novém rekordu 2'06,448 sekundy. Do bitvy o pole position postupuje dále třetí Red Bull Honda, čtvrtí Musashi RT Harc-Pro Honda, pátí Yoshimura Suzuki Motul Racing, šestým týmem v pořadí je YART-Yamaha, sedmý F.C.C. TSR Honda France, osmý au. Teluru SAG RT, devátý je S-Pulse Dream Racing s jezdci BSB Bridewellem a Rayem plus poslední desátý postupující je tým KYB Moriwaki Racing.

Co se týče světového šampionátu FIM EWC a bitvy o titul mistra světa, tak týmy, které jsou ve hře v kvalifikacích zaznamenaly střídavé úspěchy. Lídr průběžného hodnocení SRC Kawasaki France do závodu odstartuje ze čtrnácté pozice. Průběžně druhý Suzuki Endurance Racing Team se do závodu kvalifikoval sedmnáctým časem. Naopak třetí průběžně F.C.C. TSR Honda France a pátý YART-Yamaha, oba tyto týmy postoupily do bitvy o pole position na startu. Slovenský tým Omega Maco Racing se do závodu kvalifikoval devětadvacátým časem.

42. "Coca-Cola" Suzuka 8Hours Endurance Race (QP1+QP2) - Top10
Pátek, 26.července 2019 - Suzuka (JAP)
2018-2019-fim-endurance-world-championship-final-round-overall-qualifying-classification-overall-qualifying-classification.pdf

1 - #21 - YAMAHA FACTORY RACING TEAM - 2:06.619
2 - #10 - Kawasaki Racing Team Suzuka 8H - 2:06.633 +0.014
3 - #33 - Red Bull Honda - 2:07.106 +0.487
4 - #634 - MuSASHi RT HARC-PRO. Honda - 2:07.183 +0.564
5 - #12 - YOSHIMURA SUZUKI MOTUL RACING - 2:07.187 +0.568
6 - #7 - YART - YAMAHA - 2:07.309 +0.690
7 - #1 - F.C.C. TSR Honda France - 2:07.478 +0.859
8 - #090 - au . Teluru SAG RT - 2:07.916 +1.297
9 - #95 - S-PULSE DREAM RACING . IAI - 2:08.311 +1.692
10 - #19 - KYB MORIWAKI RACING - 2:08.758 +2.139

NOČNÍ TRÉNINK

Během tréninku v Suzuce začalo pršet, takže podmínky nebyly vůbec ideální. Nicméně vzhledem k tomu, že se jedná o vytrvalostní závod, je třeba počítat i s takovou možností během samotného klání. Nejrychlejší čas tréninku zajel tým FIM EWC, rakouský YART-Yamaha, jehož maximem na kolo bylo 2'08,216 sekundy. Na druhé pozici trénink dokončil tým au. Teluru SAG RT, ale jezdci Hondy už na prvního ztratili 2,337 sekundy. Třetí v pořadí je Yoshimura Suzuki Motul Racing, čtvrtý je další tým z prostředí mistrovství světa FIM EWC VRD IGOL Pierret Experiences a první pětici uzavřela stáj Yamaha Factory Racing Team. Lídr průběžného hodnocení FIM EWC 2018/2019 Team SRC Kawasaki France, byl s časem 2'11,723 sekundy osmý v pořadí. Slovenský Omega Maco Racing v tréninku nenastavil žádný měřený čas.
2018-2019-fim-endurance-world-championship-final-round-night-free-practice-session-final-ranking.pdf

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Rosička přispěla 2 Kč
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist