S Ondřejem Ježkem, jezdcem FIM EWC a spolukomentátorem TV přenosů MotoGP

Motocyklového závodníka Ondřeje Ježka není třeba dlouze představovat, jelikož se jedná o jednoho z kvalitních českých jezdců, kteří každým rokem ve světě reprezentují dobré jméno České republiky. Ježek je v současné době pevnou součástí jezdecké sestavy týmu ERC Endurance a závodí v sedle Ducati.

Sezona závodů motocyklů je za dveřmi a mistrovství světa vytrvalostních závodů silničních motocyklů pokračuje čtyřiadvacetihodinovým závodem v Le Mans, který je na programu v dubnu. Do té doby je ještě dost času, takže jsme se v rozhovoru pro server Motorkáři.cz Ondřeje Ježka zeptali na jeho plány pro rok 2020.

Sezona 2020 zatím nezačala, co Ondřeji děláte, když zrovna nezávodíte v MS vytrvalostních závodů silničních motocyklů (FIM EWC)?
Ondřej Ježek: „Hodně trávím čas tréninkem. Momentálně se připravuji na Malorce týdenním cyklotréninkem. Nedávno jsem byl na WSBK testech v Portimau, kde jsme byli pozvaní od Ducati. Také jsem byl jako trenér na prvních letošních testech MSJ Moto3 s Filipem Řeháčkem v Jerezu a ve zbytku času jsem aktivní také v rodinné firmě. Nemám pocit, že bych se nějak nudil, spíše naopak. A to ještě nezačala sezóna MotoGP, kde budu opět působit jako spolukomentátor.“

Zatím posledním závodem pro vás byla prosincová osmihodinovka v Sepangu. Jaké to bylo závodit s Panigale V4 a jak vám sedli týmoví kolegové De Puniet s Rossim?
Ondřej Ježek: „Bylo to úžasné. Je škoda, že jsme nestihli žádné testovaní před samotným závodem, nicméně na to, že se jednalo o první vyjetí „na prudko“, tak jsme to zvládli výborně. Během testovací středy jsme najeli v součtu pouze 35 kol a i přesto jsme se v kvalifikacích další den pohybovali neustále v nejlepší desítce. Závod nám pak hrál do karet tím, že byl výrazně zkrácen. Je jasné, že s Ducati budeme mít vyšší spotřebu a v dlouhých závodech budeme muset jet na vyšší počet stintů. Nicméně v Sepangu byl vinou prudkých monzunových dešťů závod zkrácen na necelé tři hodiny a každý tým tak jel tři stinty, včetně nás. Jel jsem jako druhý a musím říct, že mi to na vodě sedlo. Opravdu jsem si to užil. Spolupráce s Louisem Rossim a Randy de Punietem byla na jedničku. Jsou to týmoví hráči, jak se patří.“

Tým ERC Endurance v Malajsii nastupoval poprvé s technikou Ducati. Byl právě tento fakt na závodu v Sepangu tím nejtěžším nebo z pohledu jezdce tam byly ještě další věci, které nebyly tak úplně snadné?
Ondřej Ježek: „Byla to pro všechny trochu neznámá. Nicméně díky úzké spolupráci s továrnou Ducati a také díky významné pomoci Marca Barnabó (majitele a šéfa Barni Racing) přímo na místě, se nám podařilo být úspěšnými. Samozřejmě ten hlavní křest ohněm přijde na klasických osmihodinovkách a hlavně na 24hodinovce v Le Mans, což je náš nejbližší závod. Ale do té doby proběhnou ještě troje testy, takže věřím, že budeme připraveni dobře.“

Závodíte s Ducati v barvách týmu ERC Endurance. Můžete nám svůj tým blíže představit?
Ondřej Ježek: „Jedná se o německý tým pana Uwe Reinhardta, majitele firmy Prokasro Mechatronik. V šampionátu EWC je druhým rokem, když v loňské sezóně závodili s tovární podporou BMW. Jelikož je Uwe velkým fanouškem Ducati, tak chtěl být prvním týmem na Ducati s podporou továrny, který se zúčastní seriálu MS Endurance. A hned v prvním závodě z toho byla top10.“

Druhá část sezony FIM EWC 2019/2020 začíná v dubnu čtyřiadvacetihodinovým závodem v Le Mans a tam už budete v jiné sestavě než posledně v Sepangu.
Ondřej Ježek: „Ano, mými pravděpodobnými kolegy budou Louis Rossi a Julien Da Costa, který je součástí týmu už od loňska a v Sepangu jel ve druhé části našeho týmu, na BMW #48.“

Pokud se nepletu, měl být letos vašim týmovým kolegou ale Karel Hanika?
Ondřej Ježek: „Původně jsme měli jet v týmu oba dva. Však také jeho manažer Viktor Noss s týmem ERC absolvoval závod v Sepangu jako šéfmechanik. Nicméně Karel nakonec dostal nabídku od týmu YART, tovární Yamahy, a on se rozhodl takto. Nakonec se k němu přidal i Viktor, takže v ERC jsem zůstal jediný Čech.“

Vy osobně máte Ondřeji pro sezonu 2020 v plánu odjet kompletní sezonu FIM EWC a k tomu ještě starty v nějakých dalších soutěžích jako třeba loni Alpe Adria?
Ondřej Ježek: „Zatím to vypadá pouze na závody EWC. Myslím, že k tomu budeme během sezóny absolvovat spíše hodně testování, než nějaké doplňkové závody, protože práce na motorce bude hodně. Závodit v nějakém jiném týmu například v Alpe Adrii nebo jiném národním šampionátu momentálně neplánuji.“

A co komentování televizních přímých přenosů MotoGP nebo WSBK, uslyšíme vás letos na některé z televizních stanic?
Ondřej Ježek: „Ano, jak jsem předeslal, opět budu spolukomentovat MotoGP na Nově. A to hned první závod v Kataru 8.března.“

Budou mít fanoušci možnost vás vidět na Motosalonu v Brně?
Ondřej Ježek: „Vrátím se až v pátek z testu ve španělském Alcarrasu, ale měl bych se ukázat během soboty na stáncích PSI Hubík a MCF. Takže se se všemi fanoušky u nás v Brně těším na shledanou!“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 2 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
JardaKTM přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist