actionbike




Rozhovor s Karlem Hanikou, jezdcem české stáje Mercury Racing

Český závodník Karel Hanika má za sebou sezonu, která mu nabídla závodění od série Alpe Adria přes mistrovství světa superbiků až po světový vytrvalostní šampionát EWC. Mezi úspěšnou misi patří rozhodně superbiky, jelikož jel poprvé v Laguně Seca, kde také hned bodoval a největších úspěchů dosáhl s týmem Mercury Racing, protože to byl i společně se svými kolegy členem nejlepšího netovárního týmu šampionátu FIM EWC 2017/2018.

Na to jaké má Karel Hanika plán pro sezonu 2019 jsme se brněnského závodníka zeptali v rozhovoru pro server Motorkáři.cz.

Pokud se podíváme zpátky na sezonu 2018, tak to byl hodně akční rok vzhledem k tomu, že tam byly nějaké závody MS Superbike, parádní výkony ve vytrvalostním šampionátu EWC, ale také nějaká zranění. Jak tuto sezonu s odstupem času vnímáte?
Karel Hanika: „Loňský rok byl zajímavý, jelikož jsem mohl jezdit MS Endurance, Alpe Adri a taky vyzkoušet WSBK. V EWC jsem se jezdecky dost zlepšil a to je hlavní věc, které si vážím. Začátek sezóny nebyl úplně jednoduchý, protože jsme začali používat pneumatiky Bridgestone, takže nějakou dobu trvalo než jsme nastavili motorku a zvykli si. Později jsem ale na všech okruzích zrychlil a to je důležité. Nakonec jsme skončili na pátém místě s mým týmem Mercury Racing a to je opravdu úspěch s naším materiálem. V Alpe Adrii jsem odjel dvě třetiny sezony a skončil celkově druhý. Nicméně nás těší, že na konci sezony, když už jsme měli ideální nastavení, jsme vyhráli čtyři závody po sobě.“

„Pokud se vrátím k WSBK v Laguně, tak jsem za tu možnost rád, ať už byly okolnosti jakékoliv. Pro mě byla skvělá zkušenost sdílet tuto neskutečnou trať s nejlepšími superbikery na světě. Výsledek jsem udělal lepší než se čekalo, i když byl k dispozici o dost horší materiál oproti konkurenci. Díky tomu ale vím, že na to mám. Každopádně si myslím, že šampionát WSBK nejde v současnosti úplně dobrou cestou a oproti tomu EWC jde hodně nahoru.“

Co máte v plánu pro letošní ročník? Kde všude vás uvidíme závodit?
Karel Hanika: „Tak zatím je plán EWC a Alpe Adrie, ostatní je prozatím asi ve hvězdách. Každopádně už netrpělivě čekáme na novou motorku, kterou bychom měli zkusit už v nejbližší době, ale závodit s ní budeme až později v průběhu sezóny.“

Zatím jste v týmu Mercury Racing s Ondřejem Ježkem. Už znáte jméno třetího jezdce, který s vámi pojede v Le Mans?
Karel Hanika: „Ano. Pojedeme tedy my dva s Ondrou, a na testech v Le Mans se rozhodlo, že třetí jezdec bude Ilya Mikhalchik. Je to rychlý kluk, loni vyhrál IDM a zná dobře BMW, takže sestava je dost kvalitní.“

Vracíte se teď z testování, jak jste spokojen s výkony na motorce po dlouhé zimní přestávce?
Karel Hanika: „Máme za sebou už šest testovacích dní v Le Mans, Aragonu a Calafatu. Na motorce jsem se po zimě cítil opravdu skvěle, jako kdybych celou zimu jezdil. Byli jsme rychlí na suchu i na vodě, tempo bylo taky dobré. Testovali jsme nějaké nové pneumatiky od Bridgestone a jsou zde nějaká zlepšení.“

Bohužel v samotném závěru testů tam byl pád a máte zlomené zápěstí. Už tušíte jak moc vám toto zranění může ovlivnit úvod letošní sezony?
Karel Hanika: „Ano bohužel jsem měl pád po roce a půl s touto motorkou. Nepohlídal jsem si, že mám jetou pneumatiku a bohužel se nakonec potvrdila trochu atypická zlomenina zápěstí. Operace by v tomto případě nepomohla, proto se musím léčit konzervativně. Dělám ale vše, abych byl na 24h v Le Mans připraven.“

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist