Poslední testy na osmihodinovku v Suzuce už s Mercury Racing

Den před startem oficiálních příprav na osmihodinový závod v japonské Suzuce, mělo čtyřiašedesát týmů možnost si naposledy vyzkoušet dráhu v testovacím režimu. Čtvrtek měl celkem tři samostatné části a tyto testy byly ideální především pro týmy, které neměly možnost v Japonsku využít privátní a oficiální testy. Zejména pro týmy z Evropy je cesta do země vycházejícího slunce finančně náročná, takže třeba jezdci české stáje Mercury Racing tento týden přiletěli do Suzuky, ve čtvrtek poprvé testovali a v pátek už absolvují ostrý volný trénink a dvě kvalifikace. Nejrychlejším týmem čtvrtečního testu byl tovární tým Yamahy.

V první části testu zajeli nejrychleji jezdci týmu #21 Yamaha Factory Racing, kteří nastavili maximum na hodnotu 2'07,853 sekundy. Vlajková loď tří ladiček má rozhodně velké ambice a jejich výkony zatím napovídají, že ambice ohledně vítězství nejsou nijak přehnané. Něco přes šest desetin ztratil tým Teluru . MotoUP RT (Honda), sedm desetin ztrácel Yoshimura Suzuki Motul Racing, který byl zároveň poslední v jedné sekundě. Do pátého místa zajel Kawasaki Team Green, což je továrna Kawasaki, a F.C.C. TSR Honda France, lídr průběžného hodnocení FIM EWC. Tovární stáj Hondy Team HRC má šestý čas v pořadí a na první Yamahu ztratili 1,685 sekundy.
 

Z pravidelných týmů mistrovství světa zajel továrně podporovaný tým YART Yamaha jedenáctý čas 2'10,458 sekundy, další továrně porporovaný tým GMT94 Yamaha je dvanáctý s maximem na 2'10,523 sekundy. Tým Suzuki Endurance Racing byl sedmnáctý, osmnácté maximum v pořadí patří stáji Honda Endurance Racing. Český tým Mercury Racing je s časem 2'16,242 sekundy pětatřicátý, jejich rivalové NRT48 zajeli pětadvacátý čas 2'13,827 sekundy.

 

Výsledky 1.části testu v Suzuce / Čtvrtek, 26.7.2018 - Suzuka (JAP)
2017-2018 FIM Endurance World Championship Final Round - Supplementary Practice 1 - Final ranking.pdf

Také ve druhé části testu zajeli nejrychleji jezdci tovární stáje tří ladiček Yamaha Factory Racing, jenž maximum na kolo posunuli na hodnotu 2'07,213 sekundy. Sestava Katsuyuki Nakasuga, Alex Lowes a Michael van der Mark je evidentně dobře naladěna a jejich výsledky tomu také odpovídají. S druhým maximem v pořadí 2'08,004 sekundy je tým Kawasaki Team Green, jenž je pokládán také za jednoho z největších rivalů Yamahy v jednačtyřicátém ročníku osmihodinovky v Suzuce. Sestava Jonathan Rea, Leon Haslam a Kazuma Watanabe má vše potřebné k tomu, aby měli možnost bojovat o nejvyšší metu. Na třetí pozici se časem 2'08,155 sekundy posunul tovární tým Hondy Team HRC, jehož jezdeckou sestavu tvoří jezdci Takumi Takahashi, Takaaki Nakagami a Patrick Jacobsen.

Z týmů mistrovství světa vytrvalostních závodů motocyklů zajel nejrychleji pátý YART Yamaha, jejichž maximum je na hodnotě 2'09,152 sekundy a ztráta na prvního představuje téměř dvě sekundy. Na páté pozici je F.C.C. TSR Honda France, patnáctý čas tentokrát patří týmu GMT94 Yamaha. Česká stáj Mercury Racing je s 2'15,307 sekundy pětatřicátá.

Výsledky 2.části testu v Suzuce / Čtvrtek, 26.7.2018 - Suzuka (JAP)
2017-2018 FIM Endurance World Championship Final Round - Supplementary Practice 2 - Final ranking.pdf

Poznámka: v Suzuce startuje český tým Mercury Racing s číslem #121

Poslední třetí část čtvrtečních testů vyhrál tým Kawasaki Team Green s maximem 2'07,227 sekundy. Necelé půl sekundy ztratil Yamaha Factory Racing Team, třetív pořadí jsou jezdci MuSASHi RT HARC-PRO. Honda, kteří na prvního ztrácí něco přes sekundu. Časy do pátého místa zajely týmy Yoshimura Suzuki Motul Racing a Honda Suzuka Racing Team. Rakouský YART Yamaha je s časem 2'09,256 sekundy šestý, továrna Hondy je desátá, francouzský GMT94 Yamaha dvanáctý a čtrnáctý čas tentokrát patří F.C.C. TSR Honda France.

Český tým Mercury Racing jede ve složení Karel Hanika, Sylvain Barrier a Ondřej Ježek. V každé z tří částí testu zlepšili svá maxima na kolo, ale zůstávají pětatřicátí. Ve třetí části testu je jejich maximum na kolo na 2'14,182 sekundy. Tým NRT48 (BMW) je šestadvacátý a oba týmy bojující o top pozici u německého výrobce, stejně jako pozici v TOP5 celkového hodnocení mistrovství světa, dělí po čtvrtečních testech 1,8 sekundy.

Výsledky 3.části testu v Suzuce / Čtvrtek, 26.7.2018 - Suzuka (JAP)
2017-2018 FIM Endurance World Championship Final Round - Supplementary Practice 3 - Final ranking.pdf
FIM EWC 2017/18

Harmonogram 8H Suzuka

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
JardaKTM přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist