Pole position má v Suzuce Kawasaki Team Green

Sobotní program v Suzuce nabídl pro všechny startující týmy v osmihodinovce druhý volný trénink po němž následovalo Superpole v podobě bitvy deseti nejlepších týmů v Top10 Trial, kvůli počasí ale jako klasická kvalifikace. První místo na startu si zajistil tovární tým Kawasaki Team Green, z druhé pozice odstartuje továrna HRC Red Bull Honda with Japan Post, třetí je továrna tří ladiček Yamaha Factory Racing Team. Český tým Mercury Racing zajel v tréninku na devětadvacátou pozici, do závodu odstartují sedmadvacátí. Závod má termín startu v neděli 29.července ve 4.30 hodin středoevropského času. V přímém přenosu ho lze sledovat na TV Eurosport 1/2.

Všech čtyřiašedesát startujících týmů absolvovalo v sobotu poslední volný trénink. Z pátku na sobotu v Suzuce silně pršelo a třebaže dráha rychle osychala, podmínky nebyly nejlepší. Během tréninku došlo k vyvěšení červených vlajek a později byl na dráze také Safety car. Jedním z jezdců, který havaroval byl člen tovární stáje Yamaha Factory Racing, Japonec Katsuyuki Nakasuga. Yamaha nejdřív vydala zprávu, že si zranil rameno. Později tuto informaci na Twitteru odstranili a napsali, že je Japonec zpátky v boxech. Pravděpodobně tam ale nějaké zranění bude, což tým výrazně oslabí.

Trénink vyhrál tovární tým HRC Red Bull Honda with Japan Post časem 2'07,223 sekundy. Tým HRC je v Suzuce po dlouhých deseti letech a samozřejmě je jejich cílem bojovat o první místo v závodě. Na druhé pozici skončil tým Yamaha Factory Racing Team, který byl jen o třiapadesát tisícin pomalejší. Třetí v pořadí byli jezdci v barvách Kawasaki Team Green, kteří byli zároveň poslední v sekundě na tým HRC. Z pravidelných týmů mistrovství světa to byl znovu YART Yamaha, kdo zajel nejlépe, když s časem 2'09,891 sekundy obsadili deváté místo. Desátí byli jezdci GMT94 Yamaha, třináctí F.C.C. TSR Honda France, Honda Endurance Racing je patnáctá a šestnáctá pozice patří Suzuki Endurance Racing Team. Český tým Mercury Racing nastavil devětadvacáté maximum 2'13,447 sekundy a na prvního ztratili šest sekund.

41.“Coca-Cola Zero” Suzuka 8hours – Volný trénink (2)
Sobota, 28.července 2018 – Suzuka, Japonsko
2017-2018 FIM Endurance World Championship Final Round - Free Practice Sessions 2 - Final ranking.pdf

Bitvu o první místo na startu absolvovalo deset nejrychlejších týmů z kombinace časů dvou pátečních kvalifikačních jízd. Pole position vybojoval tým Kawasaki Team Green, který zásluhou Jonathana Rea vyhrál Top10 Trial (tentokrát jako klasická QP) časem 2'05,403 sekundy. Tovární tým Kawasaki byl také jediný s maximem pod dvě minuty a šest sekund. Sestava Jonathan Rea, Leon Haslam a Kazuma Watanabe je před startem jednačtyřicátého ročníku osmihodinovky v Suzuce jednoznačně v roli favorita na vítězství.

Na druhou pozici se kvalifikoval tovární tým HRC Red Bull Honda with Japan Post, který v testech přišel o Leona Camiera, který si zranil záda, takže začínali od začátku s Patrickem Jacobsenem. Američan se docela rychle adaptoval a tým HRC od prvního tréninku výrazně zrychloval. Výsledkem jezdecké sestavy Takumi Takahashi, Takaaki Nakagami a Patrick Jacobsen je druhý čas 2'06,127 sekundy a ztráta na prvního ve výši sedmi desetin.

Třetí do závodu odstartuje Yamaha Factory Racing Team, jehož maximum na kolo je na hodnotě 2'06,170 sekundy. Na druhé místo ztratili jen 0,043 sekundy, na první přes sedm desetin. Sestava Katsuyuki Nakasuga, Alex Lowes a Michael van der Mark vyhrála loňský jubilejní čtyřicátý ročník a rádi by třem ladičkám zajistili vítěznou sérii, které v Suzuce trvá od roku 2015.

Náš tip

Časomíra

FIM EWC 2017/18

Časový harmonogram.

41.“Coca-Cola Zero” Suzuka 8hours – Top10 Trial / Kvalifikace
Sobota, 28.července 2018 – Suzuka, Japonsko

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 2 Kč
Lech přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist