Mercury Racing letos startovat nebude, prozradil Hanika, náhradní jezdec YART

Český závodník Karel Hanika prozradil na svém FB účtu, že tým Mercury Racing, s nímž závodil ve vytrvalostním mistrovství světa silničních motocyklů, již do nové sezony FIM EWC 2019/2020 nenastoupí. V této chvíli je Karel Hanika náhradním jezdcem týmu YART Yamaha, tedy nejrychlejšího týmu testů na okruhu v Le Castellet.

Na svém FB účtu Karel Hanika mimo jiné napsal: „Ahoj všichni. Letošní sezónu už tým Mercury racing nebude startovat v šampionátu EWC. A to z prostého důvodu, jelikož jsme v sezóně 2017/2018 dosáhli na páté místo celkově a první místo v netovárních týmech, což bylo maximum co šlo s naším materiálem zajet. Bojovali jsme o tovární podporu BMW, kterou jsme si právem zasloužili. Měli jsme výsledky a skvělý tým mechaniků, jen chyběl materiál a support. Tato podpora bohužel nepřišla a pro tuhle sezónu dostal tovární podporu jiný (belgický) tým, bez zkušeností s Endurance. Zde se ukazuje jak na nás Čechy nahlížejí. A protože nebyla šance bojovat o pódia a vítězství, tým pro tuto chvíli skončil.“

„Co se mého závodění týče, tak mám kolem sebe lidi kteří mi pomáhají a snaží se mě dostat do co nejlepšího týmu. Každý viděl, že poslední dvě sezony jsem byl nejrychlejší netovární jezdec, proto jsme jednali s nějakými továrnami. Jako kluk z Česka, i když máte rychlost, tak je hrozně složitý se do takových týmů dostat.“

„Nakonec i díky velké podpoře od Bridgestone Moto jsem teď čtvrtý jezdec u týmu YART. V překladu to znamená náhradník u nejlepšího týmu v EWC. Tomu napovídá i teď dvoudenní test v Paul Ricard, kdy tým vyhrál všechny čtyři tréninky. Já jsem na motorce za dva dny najel plus mínus 45kol a musím říct, že motorka i tým fungují neskutečně dobře.“

„Pro ty koho by zajímalo jak jsem jel oproti svým zkušeným kolegům, kteří měli trochu více tracktimu, tak co se tempa týče tak jsme se všichni pohybovali kolem 55 nízký, což pravidelně skoro žádné jiné týmy nejezdily. Můj nejlepší čas byl 54,9s. V té chvíli jsem jel na už dost jetých pneu, ale pořád držely dost dobře! A hlavně jsem zajel takový čas úplně sám, na trati kde slipstream dělá kolem 0,4s. Moji kolegové Niccolo Canepa, Marvin Fritz a Loris Baz jeli 54,1 resp. 54,4 na nových pneu a s dobrým slipstreamem.“

„Pro zajímavost loni jsem v kvalifikaci na BMW jel 56,2. Tento test mi dodal hodně sebevědomí a moc jsem si ho užil. Díky všem za podporu,“
dodává Karel Hanika.

Autor článku obdržel prémii 20 Kč od 10 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist