FIM EWC – V kvalifikacích zajel nejrychleji Nagashima z týmu HRC

V pátek zahájily týmy vytrvalostního MS silničních motocyklů oficiální přípravu na osmihodinový závod v rámci 43.ročníku Coca-Cola Suzuka 8 Hours. Na programu byl volný trénink ráno, dvoje kvalifikace a večer je další trénink, kde se očekává silný déšť. O pole position a pozicích první desítky rozhodně až sobotní Top10 Trial.

Volný trénink

Ráno byla dráha okruhu v Suzuce stále ještě vlhká, teplota byla nižší než při testování, ale časy na kolo měli jezdci překvapivě rychlé. Nejrychleji zajel ráno tovární jezdec Hondy Tetsuta Nagashima z Team HRC, jehož maximum na kolo bylo na hodnotě 2'05,599 sekundy. O necelých šest desetin pomaleji zajel své maximum český jezdec Karel Hanika, který v sedle YZF-R1 týmu YART – Yamaha Official Team EWC.

Přes jednu sekundu ztratil třetí v pořadí tým SDG Honda Racing, čtvrtí byli jezdci Kawasaki Racing Team Suzuka 8H a pátým týmem v pořadí je se ztrátou 1,314 sekundy Yoshimura SERT Motoul. Z pohledeu vytrvalostního MS je nejrychlejším týmem YART, druhý je Yoshimura SERT Motul a třetí F.C.C. TSR Honda France.

1. kvalifikace

Kvalifikační jízdy jezdců s modrou páskou na ruce ovládl Tetsuta Nagashima (Team HRC), který zajel maximum na hodnotu 2'04,942 sekundy, což byl parádní čas vzhledem k tomu, že druhý v pořadí Marvin Fritz (YART – Yamaha Official Team EWC) byl o 1,196 sekundy pomalejší. Na třetí pozici skončil Kosuke Sakumoto (Astemo Honda Dream SI Racing), čtvrtý byl Leon Haslam (Kawasaki Racing Team Suzuka 8H), jehož ztráta na prvního představovala 1,467 sekundy.

V kvalifikačních jízdách jezdců označených žlutou barvou, byl nejrychlejší Niccolo Canepa (YART – Yamaha Official Team EWC) s kolem za 2'05,863 sekundy. Se ztrátou jen 0,341 sekundy byl druhý Alex Lowes (Kawasaki Racing Team Suzuka 8H), třetí čas nastavil Takumi Takahashi (Team HRC) a poslední v jedné sekundě na prvního byl Kazuma Watanabe (Astemo Honda Dream SI Racing).

Kvalifikační sekci jezdců s červenou páskou ovlivnil déšť, takže ten kdo zajel maximum nejdřív, tak mu zůstalo až do konce. V tomto směru si výborně vedl Mike Di Meglio (F.C.C. TSR Honda France) s nejrychlejším kolem za 2'10,556 sekundy. Kengo Nagao (Team Kodama) byl se ztrátou čtyř desetin druhý, třetí Takashi Yasuda (Goshi Racing) už ztratil 7,610 sekundy. Pod 108% kvalifikačního limitu je šestý Kazuki Watanabe (Yoshimura SERT Motoul), devátý Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team Suzuka 8H) a desátý Karel Hanika (YART – Yamaha Official Team EWC).

2. kvalifikace

V sekci modrých byl znovu nejrychlejší tovární jezdec Hondy Tetsuta Nagashima (Team HRC), jemuž se kolo okruhu v Suzuce podařilo zajet časem 2'06,675 sekundy. Japonec byl o 0,468 sekundy rychlejší než druhý v pořadí Markus Reiterberger (BMW Motorrad World Endurance Team), třetí Marvin Fritz (YART – Yamaha Official Team EWC) ztratil 1,085 sekundy. Do pátého místa nastavili časy Ryosuke Iwato (Kawasaki Plaza Racing Team) a Josh Hook (F.C.C. TSR Honda France). Na trati dnes znovu chyběl Sylvain Guintoli (Yoshimura SERT Motoul). Později přišlo oznámení o jeho stažení ze závodu kvůli zranění ruky, které si přivodil začátkem týdne, když týmy v Suzuce testovaly.

V části kvalifikace určené jezdcům se žlutou páskou byl nejrychlejší Gino Rea (F.C.C. TSR Honda France) s kolem za 2'07,326 sekundy. V jedné sekundě byl jen druhý Ikuhiro Enokido (SDG Honda Racing) a třetí Daijiro Hiura (Honda Dream RT Sakurai Honda). Čtvrtý čas nastavil Gregg Black (Yoshimura SERT Motul), takže byl v rámci mistrovství světa druhý nejrychlejší. Niccolo Canepa (YART – Yamaha Official Team EWC) nezajel měřené kolo.

Poslední část druhé kvalifikaci jeli jezdci s červenou páskou a opět s deštěm. Tam byl nejrychlejší Takuma Kunimine (TOHO Racing), jehož čas měl hodnotu 2'11,631 sekundy. Druhý v pořadí byl s osmi desetinami ztráty Kazuki Watanabe (Yoshimura SERT Motul), třetí čas si na konto připsal Shota Ite (NCXX Racing with Riders Club). Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team Suzuka 8H) nastavil čtvrté maximu, kde na prvního ztrácel 3,261 sekundy. Karel Hanika (YART – Yamaha Official Team EWC) byl šestnáctý s kolem 2'20,643 sekundy.

V kombinaci kvalifikačních časů je na první pozici Team HRC s průměrem na 2'05,718 sekundy. Druzí jsou YART – Yamaha Official Team EWC s 2'06,001 sekundy. Třetí je tým Kawasaki Racing Team Suzuka 8H, jejichž průměr má hodnotu 2'06,307 sekundy. Do Top10Trial dále zamíří týmy Astemo Honda Dream SI Racing, F.C.C. TSR Honda France, BMW Motorrad World Endurance Team), Honda Dream RT SAKURAI HONDA, SDG Honda Racing, Honda Sofukai Suzuka Racing Team a EVA RT 01 Webike TRICKSTAR.


Kompletní výsledky Q1+Q2 - 2022-fim-endurance-world-championship-provisional-entry-list-provisional-entry-list.pdf

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
motokawasaki přispěla 10 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist