FIM EWC - Pro vítězství si v Le Mans dojel tým F.C.C. TSR Honda France. Karel Hanika s YART-YAMAHOU skončil čtvrtý

Dvacet čtyři hodin Le Mans skončilo. Nejlepším týmem se stala F.C.C. TSR Honda France, které se po celou dobu závodu vyhýbaly problémy a do cíle tak dorazila s dvoukolovým náskokem. Tým YART-YAMAHA, za nějž závodil Karel Hanika, si dojel pro čtvrté místo. Ačkoliv startoval z pole position, především v úvodu kvůli pádu českého pilota nahnal ztrátu, která mu zamezila dojet si pro stupně vítězů. I přesto zůstává v průběžném hodnocení šampionátu na třetí pozici.

Vítězem motocyklové čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans se stal tým F.C.C. TSR Honda France, za který závodili Mike Di Meglio, Josh Hook Racing a Freddy Foray. Ten měl už po prvních osmi hodinách závodu dvoukolový náskok, který do konce závodu ještě dokázal navýšit. Jako jednomu z mála vedoucích týmu se mu navíc vyhnuly komplikace.

Nebyla to však F.C.C. Honda France, která se dostala po startu do vedení. Toho se naopak ujal nejdříve zásluhou Gregga Blacka Suzuki Endurance Racing Team, aby ho poté v čele vystřídali jezdci z BMW Motorrad World Endurance Team. Vítězná Honda na něj však začal brzy dorážet, až si vedení po čtyřech hodinách uzmula.

V prvních hodinách došlo na trati k mnoha problémům. Randymu de Punietovi z ERC-Endurance došlo palivo, Karel Hanika jedoucí za YART – YAMAHU dokonce skončil na zemi. Roli v jeho pádu hrálo bezesporu také počasí, které si s jezdci pohrávalo celý závod. Bylo velmi proměnlivé a vedle českého pilota na něj doplatili i další jeho soupeři.

Obrovské štěstí měli například závodníci stájí Atlantic Racing Team a RAC41 CHROMEBURNER, jehož jezdec na mokru najel do soupeřova ležícího motocyklu. Krátce na to skončili na zemi také Julien Da Costa (ERC-Endurance) či Gregg Black (Suzuki Endurance Racing Team).

Po šesti hodinách závodu vedl Freddy Foray s týmem F.C.C. TSR Honda France. Na druhém místě jezdil Erwan Nigon z WEBIKE SRC KAWASAKI France TRICKSTAR a na třetím Etienne Masson z několikrát zmíněného Suzuki Endurance Racing Team. Karel Hanika a jeho YART – YAMAHA opanovali až 14. pozici a celou noc bojovali o to, aby se opět probojovali na přední pozice.

Dohnat ztrátu se jim povedlo až v neděli dopoledne, kdy byli po patnácti hodinách závodu na páté pozici. Oproti prvním hodinám závodu v té době už probíhalo na trati vše v poklidu. Mezi motocykly vepředu byly výrazné rozestupy, a i dráha po dešti oschla.

Po patnácti hodinách vedla Honda už o tři kola, která na ni ztrácel tým Suzuki Endurance. Třetí místo patřilo WEBIKE SRC KAWASAKI France TRICKSTAR a čtvrté týmu BMW MOTORRAD WORLD ENDURACE. Slovenský MACO RACING Team se pohyboval na třinácté pozici.

Krátce před koncem dvacetičtyřhodinovky se o slovo opět přihlásilo počasí, na které Suzuki během závodu už doplatila. Ani tentokrát jezdec v jejích barvách, konkrétně Gregg Black, problémům nevyhnul, upadl a ztratil svou pozici. YART – YAMAHA tak v té době mohla pomýšlet na pódium. Do akce pustila Karla Haniku, kterým byl dvě hodiny před odmávnutím konce závodu nejrychlejším jezdcem na trati.

Suzuki pak začala mírně taktizovat. Jakmile trať po přeháňce oschla, nasadila slicky, jenže patnáct minut před koncem začalo opět pršet a musela se tak do boxu vydat znovu. Kawasaki pak nevystačilo palivo a jezdec týmu BMW Motorrad World Endurance Ilya Mykhalchyk upadl. Bohužel pro tým se mu nepodařilo postavit na nohy a dostat se zpět do boxu, čímž pro BMW závod skončil.

Po čtyřiadvaceti hodinách projela jako první cílem již zmíněná F.C.C. TSR Honda France. Na druhém místě skončil tým WEBIKE SRC KAWASAKI France Trickstar a třetí pozice připadla Suzuki Endurance Racing Team. YART-YAMAHA s Karlem Hanikou si dojela pro nepopulární čtvrté místo, pátá pak skončila stáj VRD IGOL PIERRET EXPERIENCES.

Informace o redaktorovi

Andrea Štipčáková - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 2 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Lech přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist