FIM EWC – Předposlední podnik sezony 8H Oschersleben

Předposledním podnikem sezony Mistrovství světa vytrvalostních závodů silničních motocyklů 2017/2018 je osmihodinový závod na německé dráze okruhu Motorsport Arena Oschersleben. Lídrem průběžného hodnocení je v královské kategorii FIM Endurance World Championship tým F.C.C. TSR Honda France, jediný bod ztrácí druhý tým v pořadí GMT94 Yamaha. Český tým Mercury Racing je na výborné páté pozici. V kategorii FIM World Cup je lídrem tým Tati Team Beaujolais Racing a jelikož je to pro SST poslední závod sezony, Německo teď rozhodne o celkovém vítězi. Součástí startovní listiny je také česká stáj, která závodí pod slovenskou licencí, Exteria Eko Racing Team a je průběžně patnáctá.

V seriálu FIM Endurance World Championship je lídrem průběžného hodnocení tým F.C.C. TSR Honda France. Na kontě má celkem 116 bodů a před sebou poslední dva závody. Vzhledem k tomu, že se jedná o japonský tým Hondy, jejich vrcholem sezony bude osmihodinovka v Suzuce a tam potřebují přijet v pozici, která jim umožní bojovat o titul. Z tohoto hlediska je pro ně velmi důležitý sobotní závod v Německu, kde si můžou vytvořit výchozí pozici pro domácí klání.

Jediný bod ztrácí na vedení v soutěži úřadující šampion tým GMT94 Yamaha. Je to jediný zástupce tří ladiček v Top5 a rozhodně mají blízko k obhajobě titulu. Nicméně ve hře je stále ještě dost bodů a nejde tu jen o to kolik můžou získat, ale také ztratit, protože jen čtrnáct bodů náskoku mají na třetí tým průběžného pořadí Honda Endurance Racing.

Domácí závod pojede tým WEPOL Racing by penz13.com, jemuž patří čtvrtá pozice v průběžném hodnocení. Němci ztrácí na třetí příčku rovných dvacet bodů a budou se snažit zajet výsledek, kterým by alespoň částečně eliminovali nulu ze Slovakiaringu. Rovněž jim jde o to, aby byli nejvýše postaveným týmem značky BMW.

Jenže právě o toto privilegium je může připravit český tým Mercury Racing. Ten je průběžně pátý a letos si vede opravdu výborně. Češi bodovali v každém z posledních tří klání sezony a ztráta na čtvrtou pozici nyní činí osmnáct bodů. Naposledy na Slovakiaringu jel tým Viktora Nosse ve složení Karel Hanika, Jakub Smrž a Matěj Smrž.

Na průběžné šesté pozici je tým Suzuki Endurance Racing, jemuž se v průběhu sezony podařilo nasbírat pětapadesát bodů, což znamená ztrátu na páté místo v podobě osmi bodů. Tým Suzuki má rozhodně na to, aby jeho jezdci závody vyhrávali, takže ještě může zamíchat kartami, ale na celkové vítězství už to letos nebude.

Pohárový seriál FIM World Cup má v Německu na programu poslední závod sezony, jelikož jezdci superstocků už nezávodí v japonské Suzuce. Velmi blízko vítězství je nyní lídr průběžného hodnocení tým Tati Team Beaujolais Racing, jemuž se dosud podařilo nasbírat šestatřicet bodů. Na druhé pozici je se sedmibodovou ztrátou Junior Team LMS Suzuki a těsně za ním následuje třetí MOTO AIN a čtvrtý 3ART- MOTO TEAM 95, jehož od vedení v soutěži dělí dvanáct bodů.

Součástí FIM World Cupu je také český tým Exteria Eko Racing Team, což je nováček ve vytrvalostním závodění. Na kontě mají bod ze Slovakiaringu a v průběžném hodnocení jim patří patnáctá pozice. Na Top10 ztrácí nějakých devět bodů, takže o ty se klidně můžou o nadcházejícím víkendu porvat. Jaké bude přeslé složení týmu zatím není známo, protože v předběžné startovní listině figuruje Miroslav Popov, který je ale po nehodě z tréninků na Slovakiaringu zraněný. Základ každopádně tvoří Bulhar Martin Choy a zřejmě nastoupí dvojice Ladislav Chmelík a Tomáš Zajíc.

Závodní víkend startuje ve čtvrtek 7.června volným tréninkem, první kvalifikací a den skončí dalším tréninkem večer. V pátek 8.června týmy absolvují druhou kvalifikaci, kde se definitivně rozhodne o postavení na startu osmihodinovky. Start závodu je v sobotu 9.června v jednu odpoledne. Sledovat vytrvalostní závod můžeme v přímém přenosu na TV Eurosport 2. Možné změny v jezdeckých sestavách týmů budeme aktualizovat ve výsledkových článcích čtvrtečních tréninků a kvalifikací.

AKTUALIZACE - Startovní listina: Osch18_EntryList7June.pdf

Motorsport Arena Oschersleben (GER)
Délka okruhu – 3667 metrů
Rekord závodu – 1'26,814 – GMT94 Yamaha (Yamaha R1) – David Checa (2017)
Rekord QP – 1'26,147 - Monster Energy Yamaha YART (Yamaha R1) - Broc Parkes (2013)
Vítěz závodu 2017 - GMT94 Yamaha (Yamaha R1) / 318 kol
                                David Checa, Niccolò Canepa, Mike Di Meglio

Časomíra - ZDE

Časový harmonogram 8H Oschersleben:

Čtvrtek, 7.června 2018
10:00 – 12:00 – Volný trénink

15:00 – 15:20 – Jezdec (modrý) 1.kvalifikace
15:30 – 15:50 – Jezdec (žlutý) 1.kvalifikace
16:00 – 16:20 – Jezdec (červený) 1.kvalifikace

19:45 – 21:00 – Noční trénink

Pátek, 8.června 2018
11:00 – 11:20 – Jezdec (modrý) 2.kvalifikace
11:30 – 11:50 – Jezdec (žlutý) 2.kvalifikace
12:00 – 12:20 – Jezdec (červený) 2.kvalifikace

Sobota, 9.června 2018
09:30 – 10:15 – Warm up
13:00Start závoduTV Eurosport 2 (živě)
21:00 – Konec závodu

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Rosička přispěla 2 Kč
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist