FIM EWC – Osmihodinovku v Suzuce vyhrál Team HRC

V neděli odstartovali jezdci vytrvalostního MS silničních motocyklů do závodu 43.ročníku Coca-Cola Suzuka 8 Hours. O pořadí prvních deseti na startu rozhodla sobotní bitva Top10 Trial, kterou vyhrál tým HRC. Z druhé pozice do závodu vyrazila Ninja ZX10RR týmu Kawasaki Racing Team Suzuka 8H a třetí startoval YART – Yamaha Official Team EWC. Po osmi hodinách slavil vítězství tovární tým Hondy, nejlepším týmem FIM EWC byl třetí Yoshimura SERT Motul. Rakouský YART, kde závodí Karel Hanika, obsadil sedmé místo.

Start proběhl poměrně bez komplikací. Do vedení šel jezdec továrního týmu Hondy Takumi Takahashi (Team HRC), výborně pak odstartoval Gregg Black (Yoshimura SERT Motul), který vyrážel z dvaadvacáté pozice a rychle se posunul dostal do Top5. Naopak klasicky špatný start zaznamenal třetí tým YART – Yamaha Official Team EWC, protože Niccolo Canepa jel krátce po odmávnutí startu až ve třetí desítce.

V závěru prvního kola došlo ke kolizi dvojice závodníků. V nájezdu do třinácté zatáčky narazil Sakume Kosuke (Astemo Honda Dream SI Racing) do Hondy CBR1000RR-R Naomichi Uramota (SDG Honda Racing). Pro oba týmy to byl konec závodu od něhož si hodně slibovali, protože Kosuke startoval sedmý a Uramoto dokonce pátý. Na dráhu musel Safety car, který tam zůstal dalších sedm kol. Za ním jel první #33 Takumi Takahashi (Team HRC), #5 Josh Hook (F.C.C. TSR Honda France), #10 Leon Haslam (Kawasaki Racing Team Suzuka 8H),  #1 Gregg Black (Yoshimura SERT Motul) a #37 BMW MOTORRAD WORLD ENDURANCE TEAM s Ukrajincem Illya Mykhalchykem.

Italský závodník Niccolo Canepa (YART – Yamaha Official Team EWC) jel v prvním stintu jako o život, aby odčinil špatný start. V desátém kole už byl desátý a ve čtrnáctém jel třetí. Ital odvedl úžasnou práci a v šestadvacátém kole Yamahu předal Marvinu Fritzovi. Po dvou hodinách byl na dráze další Safety car, když po pádu yamahy #51 T.MOTOKIDS TAKADA I.W. NAC, která následně začala hořet. Závod v tu chvíli vedl #33 Team HRC, druhý byl #10 Kawasaki Racing Team Suzuka 8H a třetí #1 Yoshimura SERT Motul. První pětici uzavíral s kolem ztráty TOHO Racing a YART – Yamaha Official Team EWC.

Technický problém s hlavním brzdovým válcem řešili v boxech #5  F.C.C. TSR Honda France, ale po polovině závodu byli jedenáctí v pořadí. Problém s přehříváním motoru zaznamenal tým #37 BMW MOTORRAD WORLD ENDURANCE, jenž následně musel závod předčasně ukončit. Po čtyřech hodinách jel na první pozici #33 Team HRC, druhý byl se ztrátou 1'40 #10 Kawasaki Racing Team Suzuka 8H, třetí s kolem ztráty #1 Yoshimura SERT Motul, čtvrtý #7 YART – Yamaha Official Team EWC a pátý s dvěma koly ztráty #104 TOHO Racing.

Dvě hodiny před koncem závodu vedl Team HRC náskokem dvou kol na Kawasaki Racing Team Suzuka 8H, dvě kola ztrácel také tým Karla Haniky, třetí v pořadí #7 YART – Yamaha Official Team EWC a čtvrtý #1 Yoshimura SERT Motul. YART si jel pr plný počet bodů v sérii FIM EWC, bohužel v poslední hodině Marvin Fritz kolidoval s pomalejším jezdcem #74 Akeno Speed - Yamaha Superstock a musel svoji Yamahu dostat z pod nafukovacích ochranných bariér. Na dráze byl Safety car a Němec mířil do boxů. V samotném závěru jel Karel Hanika, který byl v cíli sedmý, druzí byli v hodnocení FIM EWC.

Po osmi hodinách na trati okruhu v Suzuce slavil vítězství tovární tým Hondy ve složení Tetsuta Nagashima, Takumi Takahashi a Iker Lecuona. Druhým týmem výsledkové listiny je Kawasaki Racing Team Suzuka 8H v sestavě Jonathan Rea, Alex Lowes a Leon Haslam. Třetím týmem 43.ročníku závodu v Suzuce je Yoshimura SERT Motul, jenž osmihodinovku odjel pouze s dvěma jezdci - Gregg Black a Kazuki Watanabe. Přitom Black měl být původně manažerem týmu, jenže pak dostal Xavier Simeon Covid a Sylvain Guintoli si zranil ruku při testování, takže musel do sedla Suzuki.

Po osmihodinovce v Suzuce je na první pozici průběžného hodnocení FIM EWC tovární tým Suzuki Yoshimura SERT Motul, který dosud nasbíral 127 bodů. Druhý F.C.C. TSR Honda France ztrácí 23 bodů, třetí YART – Yamaha Official Team EWC ztrácí na vedení 34 bodů. Vše rozhodne závěrečný podnik sezony, čtyřiadvacetihodinovka Bol D'or s termínem 15. až 18.září 2022.

43.ročníku Coca-Cola Suzuka 8 Hours - Závod
Neděle, 7.srpna 2022 - Suzuka, Japonsko

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist