FIM EWC Oschersleben – v závodě zvítězil tým F.C.C. TSR Honda France

V předposledním závodě vytrvalostního mistrovství světa Endurance zvítězil tým F.C.C. TSR Honda France a před závěrečným kláním si tak upevnil pozici na čele šampionátu. České týmy dojely ve druhé desítce, když Mercury Racing závod dokončil na čtrnácté pozici, Exteria Eko Racing Team byl osmnáctý.

Dnešní závod ukázal, jak dramatické dovedou být bitvy vytrvalostních motocyklů, kde se i po dlouhých osmi hodinách o světové body i příčky na stupních vítězů bojuje až do posledních kol a metrů, tak jako by se jednalo o klasické závody Grand Prix. Do osmihodinového závodu sice odstartoval nejrychleji Greg Black se Suzuki týmu Suzuki Endurance Racing Team, ale tenhle francouzský tým nedokázal překonat smůlu, která ho v letošním roce provází a z bojů o přední příčky jej vyřadil pád Vincenta Philippeho.

V závodě byly v popředí neustále vidět dva týmy, které na čele průběžného pořadí mistrovství světa dělil před tímto závodem pouhopouhý bod a to F.C.C. TSR Honda France spolu s GMT94 YAMAHA. Bylo tedy jasné, že ten, kdo bude z těchto týmů v Oscherslebenu úspěšnější, představí se při závěrečném závodě sezóny v japonské Suzuce jako leader průběžného pořadí. Tým TSR nasadil do závodu nezvykle pouze dva piloty a to Joshe Hooka a Freddyho Foraye, zatímco Alan Techer vyčkával jako záloha v boxu. Přesto byla jejich taktika nakonec úspěšnější, nežli jejich největších konkurentů GMT94 YAMAHA, když jejich trio ve složení Mike Di Meglio, Niccoló Canepa a David Checa nakonec obsadilo až třetí pozici.  To ještě mohli mluvit o štěstí, protože Di Meglio v poslední zatáčce posledního kola po souboji s Randy de Punietem havaroval a svoji Yamahu YZF R1 taktak dovezl do cíle! Druhé místo si tedy připsal tým SRC Kawasaki s již zmiňovaným De Punietem, Mathieu Ginesem a Jérémym Guarnonim. Za čtvrtým týmem NRT48 dojel na pátém místě slovenský Maco Racing Team, který využil hrubé chyby Grégoryho Leblanca, jež pětadvacet minut před cílem totálně „roznejtoval“ Hondu CBR 1000RR Fire Blade týmu Honda Endurance Racing. Nebohého fároše naštěstí ještě dovezl do boxu a tým během pár minut předvedl neuvěřitelný výkon a vrátil se do závodu, aby jeho cílem projel jako třináctý.

V závodě jsme měli samozřejmě i naše reprezentanty a to tým Mercury Racing účastnícího se prestižního šampionátu EWC a také Exteria Eko Racing Team, jež závodí v sérii sérii FIM World Cup. Tým Mercury Racing, jenž byl před tímto závodem na skvělém pátém místě průběžného pořadí, byl bohužel hendikepován už na startu tím, že kvůli zranění nemohl nastoupit Jakub Smrž a celý závod se tak střídali pouze Karel Hanika se Sylvainem Barrierem. Tým startoval z desátého místa a v úvodu se i na tomto místě pohyboval, ale francouzský pilot bohužel během závodu havaroval a tak Mercury Racing dokončil až na čtrnáctém místě. V sérii superstocků dojel Exteria Eko Racing Team ve složení Martin Choy, Ladislav Chmelík a Tomáš Zajíc na osmnáctém místě, když před nimi dojel sedmnáctý polský tým LRP, jehož členem je zkušený slovenský pilot Jaroslav Černý. Protože „štoky“ v Suzuce nestartují, z celkového vítězství v poháru se může radovat Tati Team Beaujolais Racing.

Průbežné pořadí šampionátu před posledním závodem

1 F.C.C. TSR Honda France Honda JPN 146 bodů
2 GMT94 YAMAHA Yamaha FRA 136
3 Honda Endurance Racing Honda GBR 109
4 WEPOL Racing by penz13.com BMW GER 81
5 MERCURY RACING BMW CZE 70
6 NRT48 BMW GER 68
7 Suzuki Endurance Racing Team Suzuki FRA 66
8 TEAM SRC KAWASAKI Kawasaki FRA 63
9 Bolliger Team Switzerland Kawasaki SUI 53
10 Tati Team Beaujolais Racing Kawasaki FRA 49

...

17 MACO RACING Team Yamaha SVK 20

...

32 Exteria Eko Racing Team BMW SVK  4

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Rosička přispěla 2 Kč
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist