FIM EWC – 84.ročník 24H Bol d’Or vyhrál tým Yoshimura SERT Motul

Závod plný překvapení, změn traťových podmínek a technických problémů, takový byl 84.ročník 24H Bol d’Or. Všechny tovární týmy odstoupily až na jediný, továrnu Suzuki – Yoshimura SERT Motul. Ten vyhrál závod náskokem téměř dvaceti kol před nezávislým týmem Moto Ain. Třetí je BMRT 3D Maxxess Nevers. Slovenský Maco Racing, kde jel Ondřej Ježek, skončil desátý. Tým Karla Haniky YART–Yamaha Official EWC kvůli poruše odstoupil. Posledním podnikem sezony je závod v Mostě.

Start nevyšel Marvinu Fritzovi, který s Yamahou YART startoval z druhé pozice. Němec zaznamenal propad na 13.místo, ale dotahoval co mohl a v závěru první hodiny závodu byl čtvrtý. Vedl tým Yoshimura SERT Motul, druzí byli F.C.C. TSR Honda France, třetí Webike SRC Kawasaki France Trickstar. Ve druhé hodině měl Yuki Takagashi (F.C.C. TSR Honda France), takže Honda zůstala v boxech o něco déle než při běžné zastávce pro doplnění paliva.

Po čtyřech hodinách vedl Yoshimura SERT Motul náskokem jednoho kola na druhý tým v pořadí YART–Yamaha Official EWC. Byl to právě Karel Hanika, který během svého stintu dostal Yamahu rakouského týmu na druhou pozici. Na třetí pozici pokračoval Webike SRC Kawasaki France Trickstar, čtvrtý byl netovární Tati Team Beringer Racing Team, pátý ERC Endurance Ducati a šestý BMW Motorrad World Endurance Team. Slovenský Maco Racing jel na dvaadvacáté pozici.

Po osmi hodinách vedl tým Yoshimura SERT Motul, na druhé pozici pokračoval YART–Yamaha Official EWC Team a třetí ERC Endurance-Ducati. V kategorii Superstock byl nejvýše postaveným týmem BMRT 3D Maxxess Nevers, jemuž patřila šestá pozice. Tým Karla Haniky YART-Yamaha získal za druhé místo po osmi hodinách devět bonusových bodů, které si připočítali k čtyřem bodům za druhé místo v kvalifikaci. Tovární tým Yoshimura SERT Motul získal prozatím maximum patnácti bodů (pole position + první místo po 8H závodu), což je posunulo do čela průběžného hodnocení. Po dvou Takagashiho pádech tým F.C.C. TSR Honda France pomalu zvedal hlavu a dostal se na sedmé místo před Wójcik Racing Team.

Když závod mířil pomalu do své poloviny, měli jezdci za sebou jízdu v dešti a na mokré dráze okruhu Paul Ricard. Niccolo Caneppa byl v sedle YART-Yamahy, když začalo pršet, takže zvládl jízdu na mokré trati než zamířil pro pneumatiky do mokrých podmínek. Vzhledem k tomu, že znal podmínky na trati, udělal hned dva stinty za sebou. Za těchto podmínek havaroval vedocí jezdec Xavier Simeon- Yoshimura SERT Motul, takže, když Canepa motorku v boxech předával Marvinu Fritzovi, tovární tým Yamahy vedl vytrvalostní závod. Bohužel Fritz během svého stintu musel na trati zastavit, Yamahu přivezl do boxů, ale poškození motoru bylo natolik vážné, že tým musel ze závodu odstoupit.

Po dvanácti hodinách byl na první pozici Yoshimura SERT Motul, který měl už šest kol náskoku na druhý YART–Yamaha Official EWC Team, jenž už neměl ale šanci pokračovat dál. Třetí v pořadí byl tým Moto Ain a nejlepší tým kategorie Superstock, čtvrtý BMRT 3D Maxxess Nevers. Všechny ostatní továrny už nepokračovaly F.C.C. TSR Honda France, ERC Endurance Ducati, Webike SRC Kawasaki France Trickstar nebo BMW Motorrad World Endurance Team. Tým Maco Racing jel na šestnácté pozici.

Po šestnácti hodinách přišly na řadu další bonusové body. Plný počet, tedy 10 jich získal vedoucí tým Yoshimura SERT Motul, který jel v sestavě Gregg Black, Xavier Simeon a Sylvain Guintoli. Díky těmto třem jezdcům již získali pětadvacet bodů, vedli šampionát a na druhého v pořadí najeli 12 kol. Druhým týmem byl Moto Ain, který byl zároveň poslední v EWC, jelikož dalších šest pozic držely týmy třídy Superstock. Nejlepším z nich byl stále BMRT 3D Maxxess Nevers, který se posunul na třetí příčku. Slovenský Maco Racing, kde jel český závodník Ondřej Ježek, byl dvanáctý, nicméně v EWC figurovali na páté pozici a získali šest bonusových bodů.

Tři hodiny před koncem závodu bylo na trati dvacet týmů. vedl tým Yoshimura SERT Motul, jehož už o vítězství mohla připravit jen technická porucha. Byl to poslední tovární tým, který v závodě pokračoval a samozřejmě tým, který bojuje o titul mistra světa. Patnáct kol za vedoucím týmem jel druhý Moto Ain v sestavě s jezdci Randy de Puniet, Robin Mulhauser a Roberto Rolfo. Tento tým jede první sezonu v třídě EWC potom, co dvakrát vyhráli třídu Superstock. O třetí pozici sváděly souboje týmy třídy Superstock - BMRT 3D Maxxess Nevers (Kawasaki/Anthony Loiseau, Jonathan Hardt, Julien Pilot), No Limits Motor Team (Suzuki/Kevin Calia, Luca Scassa, Alexis Masbou), a RAC41 ChromeBurner, jediná Honda na časomíře v rukách trojice Chris Leesch, Grégory Fastré a Wayne Tessels. Slovencký tým Maco Racing byl desátý, takže velmi dobrý výkon a všichni už netrpělivě očekávali konec závodu.

Mimo již zmiňovaných továrních týmů, které musely pro technické problémy hodit ručník do ringu, odstoupily také favorité z řad nezávislých týmů jako Bolliger Team Switzerland, Wójcik Racing Team. 3ART Best of Bike odstoupil kvůli zablokované převodovce, Team 33 Louit April Motojeli jel po zranění Luca Vitaliho ve dvou, ale nedali to a skončili.

Deset minut před koncem závodu zajel Xavier Simeon do boxů, kde mu doplnili palivo a Belgičan vyrazil zpátky na trať, aby Suzuki po uplynutí limitu 24hodin dovedl v pořádku do cíle. Tým Yoshimura SERT Motul slaví vítězství v závodu 84.ročníku 24H Bol d’Or a vede šampionát FIM EWC. Druhý v cíli byl Moto Ain, třetí BMRT 3D Maxxess Nevers, zároveň vítěz kategorie Superstock. Slovenský Maco Racing, kde jel Ondřej Ježek, skončil desátý.

FIM EWC 2021 – 84.ročník 24H Bol d’Or
Circuit Paul Ricard (FRA)
Závod (výsledek) - 84cme-bol-d-or-final-results-after-24-hours-final-ranking.pdf

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist