actionbike




EWC: Osmihodinovku v Oscherslebenu vyhrál tým F.C.C. TSR Honda France, Češi dojeli pátí

Osmihodinovku v německém Oscherslebenu si podmanili týmy F.C.C. TSR Honda France a YART-Yamaha, kteří spolu téměř celý závod bojovaly o vítězství. Kvůli technickým potížím však museli Broc Parkes, Marvin Fritz a Niccoló Canepa hodinu před koncem odstoupit a francouzskému týmu tak stačilo pouze nechybovat. FANY GASTRO BMW MOTORRAD by Mercury Racing ve složení Karel Hanika, Ondřej Ježek a Ladislav Chmelík si dojel pro pátou pozici, slovenští zástupci MACO RACING Team byli odmávnutí na 27. místě.

Odstartovat osmihodinový závod se nejlépe povedlo Greggu Blackovi ze Suzuki Endurance Racing Team, který měl po několika odjetých zatáčkách na okruhu v Oscherslebenu náskok více než osmi desetin sekundy na Yonnyho Hernandeze (Honda Endurance Racing). Do závodu se hned v jeho úvodu zapojili také dva Češi – Karel Hanika jedoucí za FANY GASTRO BMW MOTORRAD by Mercury Racing) a Karel Pešek (ENERGIE ENDURANCE 91).

Greggu Blackovi se nepodařilo udržet jeho tempo z prvního kola, a tak se před něj v tom následujícím dostal Yonny Hernandez. Už v šesté minutě pak na trať vyrazilo po pádu Nigela Walravena (Bolliger Team Switzerland) safety car, díky kterému se celé startovní pole opět sjelo dohromady. Krátce po opětovném rozjetí závodu pak skončil Gregg Black po souboji s Hernandezem na zemi a na dráhu se vrátil až na 26. pozici.

Po první hodině závodění se držel na čele tým YART – YAMAHA, druhé místo opanovali závodníci z F.C.C. TSR Honda France týmu a prozatímní třetí příčku si podmanil TEAM SRC KAWASAKI FRANCE. Karel Hanika vyrážející ze 14. místa dokázal společně s Ondřejem Ježkem české zástupce dostat až na 6. pozici, slovenský MACO RACING Team si pak držel 13. příčku.

V následující hodině se v kačírku se ocitlo hned několik jezdců, mezi nimi například na jednadvacáté pozici jezdící zástupce týmu Tati Team Trickstar. Pár minut na to pak vyjeli z tratě také piloti z Team 33 Coyote Louit Moto a Team ERC-BMW Motorrad Endurance. Ty mohli pády mrzet o něco více – v týmovém závodě totiž opanovali 9., respektive 4. příčku.

Mimo pády pak byli diváci svědky také několika soubojů. Mezi nejzajímavější bezesporu patřil ten mezi Nigonem Erwanem (TEAM SCR KAWASAKI FRANCE) a Brocem Parksem (YART-YAMAHA) o druhou pozici, z nějž vítězně vyšel jednatřicetiletý Australan, který se záhy vydal na stíhací jízdu za Mikem Di Megliem (F.C.C. TSR Honda France), jenž po dvou hodinách závod vedl. Po zastávce v boxech, kdy se na motocykly posadili čerství jezdci, už mezi těmito týmy probíhala bitva o první pozici.

Téměř po třech hodinách závodu pak došlo skutečně ke změně v jeho čele. Niccoló Canepu (YART-YAMAHA) totiž překonal Freddy Foray a tým F.C.C. TSR Honda France se tak jeho zásluhou poprvé v osmihodinovce jedoucí se v Oscherslebenu dostal do vedení. Třetí pozice patřila v polovině závodu jezdcům Team SRC KAWASAKI FRANCE, na čtvrtém místě jel pak s dvoukolovou ztrátou Wójcik Racing Team a na pátém VRD IGOL PIERRET EXPERIENCES. Češi si drželi sedmou pozici.

Pro Suzuki Endurance Racing Team nebyla neděle zrovna nejšťastnější. Po Greggu Blackovi skončil mimo trať i Vincent Phillipe, problémy pak potkaly také na šesté pozici jezdící Hondu Endurance Racing, jejíž pilot musel kvůli potížím s předním kolem zajet do boxů. Na zemi pak skončil po těžkém highsideru Johan Nigon z týmu MACO RACING a technické problémy zaznamenal také Karel Hanika, jenž se v boxech zdržel více než pět minut. Smůlu měl pak i tým Karla Peška. Jeden z jeho jezdců se neudržel v sedle svého motocyklu a tým ENERGIE ENDURANCE 91 se propadl až na 28. místo.

Šestá hodina závodění znamenala opět změnu na čele. Tým F.C.C. TSR Honda France se zdržel v boxech a do vedení se tak zpět dostal Niccoló Canepa (YART-Yamaha), který si na svého největšího rivala najel pětisekundový náskok. Ten však zástupci Yamahy záhy ztratili, když musel Ital zajet do boxů doplnit nádrž. Zároveň pak naskočil na motocykl Josh Cook, který se na dráhu vrátil téměř s minutovou ztrátou. FANY GASTRO BMW MOTTORRAD by Mercury Racing pak stále jezdil na sedmém místě.

O vítězi závodu nakonec rozhodl závěr sedmé hodiny. Motocykl týmu YART-Yamaha bojujícího o vítězství vzplál a jelikož dle pravidel nemohou mechanici motor vyměnit, pro Broca Parkese, Marvina Fritze a Niccola Canepu závod skončil. Na jejich potíže s motocyklem pak doplatil také tým Honda Endurance Racing, jehož jezdec Yonny Hernandez najel na olej na trati a skončil v kačírku. Na dráze se tak opět objevilo safety car, které celý závod zpomalilo.

Problémy výše zmíněných týmů znamenaly pro ten český posun vpřed. FANY GASTRO BMW MOTORRAD by Mercury Racing byl po sedmi hodinách závodu na páté pozici se ztrátou dvou kol na první F.C.C. TSR Honda France, druhé místo opanoval TEAM SRC KAWASAKI FRANCE a třetí VRD IGOL PIERRET EXPERIENCES.

V závěru se již nic nezměnilo. Mike Di Meglio dojel společně s Freddy Forayem a Joshem Hookem týmu F.C.C. TSR Honda France pro vítězství osmihodinovky v Německu a pro třicet bodů do celkového hodnocení šampionátu. V kategorii Superstock si pro první místo a zároveň pro mistrovský titul dojel tým MOTO AIN, v závěsu za ním skončili Karel Hanika, Ondřej Ježek a Ladislav Chmelík s týmem FANY GASTRO BMW MOTORRAD by Mercury Racing. Slovenský zástupce MACO RACING Team dokončil závod na 27. místě.

Autor článku obdržel prémii 2 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist